نسل جدید اسمارت معرفی شد

خودروی تمام الکتریکی اسمارت فورتو در دو تیپ کوپه و کانورتیبل تولید خواهد شد تا از هر جهت، برتر از مدل‌های قبلی باشد.

برند اسمارت، حدود ۲۴ سال پیش از همکاری شرکت مشهور سوئیسی سواچ با مرسدس بنز حاصل شد و امروزه تحت مالکیت گروه دایملر قرار دارد. نام اسمارت از عبارت Swatch Mercedes ART به دست آمده است و از ابتدا با هدف تولید خودروهای کوچک و کم‌مصرف شکل گرفت. حدود یک دهه پیش، اولین محصولات این برند از طریق نماینده‌ی مرسدس بنز در ایران عرضه شد؛ هرچند به دلیل قیمت نسبتا بالا چندان مورد توجه قرار نگرفت.

اسمارت فور تو Smart for two 2017 2 - نسل جدید اسمارت معرفی شد

نسل جدید اسمارت برقی، باتری‌های قدرتمندتری دارد و ظرف ۳ ساعت شارژ می‌شود، درحالی‌که مدل‌های قبلی تا ۶ ساعت برای شارژ کامل زمان احتیاج داشتند. این خودرو با یک بار شارژ تا ۱۳۰ کیلومتر مسافت را می‌پیماید. قدرت پیشرانه‌ی اسمارت حالا به ۸۰ اسب بخار رسیده است و می‌تواند ظرف ۱۱.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. نهایت سرعت این خودرو، نزدیک به ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

اسمارت فور تو Smart for two 2017 6 - نسل جدید اسمارت معرفی شد

قیمت نهایی اسمارت برای فروش در بازار آمریکا، ۲۴ هزار دلار عنوان شده است و با سقف جمع‌شونده، آستانه‌ی قیمت ۲۸ هزار دلار به همراه خواهد داشت. با توجه به تعرفه‌ی پایین عوارض گمرکی و مالیات‌های مربوط به خودروهای الکتریکی، احتمال واردات این خودرو به ایران وجود دارد.

منبع MOTORTREND

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.