بررسی تخصصی کیا سورنتو مدل 2017

ابوالفضل نوری  :وقتی حرف از کیا سورنتو می زنیم باید بدانیم که این خودرو در سال ۲۰۱۶ جزو محصولات بپر فروش سبدی کیا بوده است.خودرویی که بیشترین بروز رسانی ظاهری خود را در سال ۲۰۱۶ انجام داده و در سال ۲۰۱۷ دارای بروز رسانی های جزئی ظاهری و فنی بوده است.

Kia Sorento 2017 15 - بررسی تخصصی کیا سورنتو مدل 2017

کیا سورنتو در مدل ۲۰۱۷ خود دارای تیپ های L ،LX ،EX ،SX و SXL  و دو مدل ۶ سیلندر است که بی شک این تنوع موتور و تایپ فقط هدف گرفتن سهم بیشتر از بازار خودرو را نمایان می کند.این جمله به معنی آن نیست که چیزی از ارزش های این خودرو کم شود بلکه یک سیاست فروش است .چرا که کیا سورنتو بخودی خود جزو محصولات محبوب در بازار است و از نظر ایمنی نیز ۵ ستاره ایمنی از موسسه سورو انکمپ دریافت کرده است.

Kia Sorento 2017 13 - بررسی تخصصی کیا سورنتو مدل 2017

البته از نظر کابین این خودرو دارای بروز رسانی های زیادی است ،کابینی با طراحی ساده ولی زیبا که در بالای آن سقفی سانروف و دو تکه وجود دارد.این خودرو دارای مدل های ۵ و یا ۷ سرنشینه بسته به مدل است.در مدل جدید این خودرو صندلی راننده به طرز قابل ملاحظه‌ای بهبود یافته است. عملکرد فرمان نیز در مقایسه با مدل قبلی بهتر شده است و سیستم ترمز و سیستم تعلیق نیز تغییرات اساسی یافته‌اند. مجموع این عوامل باعث می‌شود که رانندگی با این خودرو بسیار لذتبخش باشد.

Kia Sorento 2017 14 - بررسی تخصصی کیا سورنتو مدل 2017

ما تیم اروند پلاک در این مطلب سعی کردیم تا مدل فول این خودرو را بررسی کنیم که گران ترین مدل است و بی شکل در مدل های دیگر از امکانات و آپشن های این خودرو کم خواهد شد.این خودرو در مدل فول آپشن خود دارای قیمت ۴۴.۱۰۰ دلار است که در کلاس خودرو های کراس اورر جای می گیرد و دارای ۵ درب و قابلیت حمل ۷ سرنشین را دارد.

Kia Sorento 2017 20 - بررسی تخصصی کیا سورنتو مدل 2017

کیا سورنتو دارای موتور ۳.۳ لیتری است که با دارا بودن ۶ سیلندر و ۲۴ سوپاپ می تواند قدرتی معادل ۲۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۲ پوند بر فوت را ارئه کند.این موتور قدرتمند به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک از نوع اسپرت ماتیک مجهز شده است که نیرو ها را به محور جلو منتقل می کند.

Kia Sorento 2017 21 - بررسی تخصصی کیا سورنتو مدل 2017

از نظر ایمنی کیا سورنتو دارای آپشن هایی همانند ۱۰ کیسه هوای راننده ،ترمز ضد قفل ،تشخیص نقطه کور،د، کمک ترمز، کمربند ایمنی پیش کشنده ،ترمز (EBD)،کنترل پایداری الکترونیکی،سنسور پارک عقب، ،دوربین ۳۶۰ درجه،  کنترل سراشیبی، کنترل فشار تایر ، کنترل کشش ،پیشگیری از تصادف،مدیریت پایداری خودرو، تشخیص عابر پیاده ،ترمز پارک الکترونیکی ، ایزوفیکس،هشدار خروج از خط و دستیار تغییر لاین است.حالا متوجه شدید که چرا این خودرو ۵ ستاره ایمنی از موسسه ایمنی بزرگراه دیافت کرده است،البته این موسسه این خودرو را از نظر استحکام بدنه نیز مورد ارزیابی قرار داده است.

Kia Sorento 2017 19 - بررسی تخصصی کیا سورنتو مدل 2017

به کابین خودرو اگر نگاهی بی اندازید در بالای خود سقفی از نوع پاناروما با سایبان برقی خواهید دید که شما می توانید در روز های بهاری و خنک پاییزی بخوبی از آن بهرمند شوید.

Kia Sorento 2017 22 - بررسی تخصصی کیا سورنتو مدل 2017

خودرو دارای کروز کنترل هوشند و دارای دستیار پارک است .صندلی های ردیف اول و دوم دارای گرمکن صندلی و دارای تهویه جداگانه برای هر ردیف هستند.

Kia Sorento 2017 1 - بررسی تخصصی کیا سورنتو مدل 2017

یکی از خوبی های مدل های فول خودرو داشتن سیستم صوتی اصلی و با کیفیت فابریک است که در این خودرو نیز این امر رعایت شده و از سیستم صوتی اینفینتی با ۱۰ بلندگو و یک ساب استفاده شده است ،همچنین داخل خودرو دارای نمایشگر ۸ اینچی مجهز به اندروید اتو و اپل کارپلی است.

Kia Sorento 2017 23 - بررسی تخصصی کیا سورنتو مدل 2017

کیا سورنتو همچنین دارای پدال های استیل  و دستگیره های درب استیل است.در خودرو یک خروجی ۱۲ ولت و یک مبدل ۱۱۰ ولت وجود دارد که این ها بعلاوه دو خروجی شارژر USB است.

Kia Sorento 2017 1 - بررسی تخصصی کیا سورنتو مدل 2017

پنجره های عقب یعنی ردیوف دو و سه و پشتی دارای سایبان هستند که شما را در برار آفتاب محافظت می کنند،این ها در حالی هست که شیشه خودرو نیز به صورت فابریک سولار و ضد اشعه خورشید است.

Kia Sorento 2017 16 - بررسی تخصصی کیا سورنتو مدل 2017

صندلی برقی راننده با روکش چرم ناپا است و دارای تنظیم جهت در ۱۴ جهت می باشد.تنظیم این صندلی ها و آینه به صورت حافظه صندلی و آینه (IMS) در خودرو ذخیره می شود.رادیو HD+HomeLink+SiriusXM+Multicast و نمایشگر اطلاعات خودرو ۷ اینچ  از دیگر موارد رفاهی داخلی این خودرو هستند.

Kia Sorento 2017 19 - بررسی تخصصی کیا سورنتو مدل 2017

کیا سورنتو در بخش بیرونی دارای سیستم های کنترل چراغ جلوی اتوماتیک،چراغ جلوی زنون،چراغ عقب ال ای دی و دی لایت ال ای دی است.در پشت این خودرو یک اسپویلر لبه قرار گرفته که علاوه بر زیبایی به حالت ایرودینامیک خودرو کمک می کند.در زیر سپر عقب و جلوی خودرو دو ورق استیل نسب شده است که بیشتر به جای اینکه حکم دیفیوزر را داشته باشند جنبه ظاهری دارند.

Kia Sorento 2017 14 - بررسی تخصصی کیا سورنتو مدل 2017

برق پاک کن خودرو در جلو و عقب از نوع ضد یخ یا دی ایزر است که در زمستان به کمک شما خواهد آمد.فریم دور پنجره ها و دستگیره های درب بیرونی و ریل سقفی خودرو از نوع کرومی هستند و آینه های کناری خودرو از  نوع تاشو برقی ،گرم کن دار و راهنما دار می باشند.این خودرو همچنین دارای آنتن بالله کوسه ای است.

ابعاد خودرو به ترتیب زیر است :

طول ۱۸۷/۴
عرض ۷۴/۴
ارتفاع ۶۶/۵
فاصله دو محور ۱۰۹/۴
وزن ۳۹۶۸
رینگ خودرو ۱۹
لاستیک جلو ۲۳۵ / ۵۵R19  میچلین
لاستیک عقب ۲۳۵ / ۵۵R19  میچلین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.