هیوندای در ایران به آسان‌‌موتور می‌رسد یا کرمان‌‌موتور؟

در حالی که در اقدامی عجیب تا چند روز آینده کرمان‌موتور قصد دارد فروش جدیدترین خودروهای هیوندای را در ایران آغاز نماید که همین محصولات در شرکت آسان‌موتور نیز قابل سفارش هستند!

 سامان فیروزی مدیرعامل کرمان موتور، گفت: به دنبال موفقیت کرمان موتور در تولید و عرضه خودروهای هیوندای “آی۱۰” و “آی۲۰″، اواخر سال گذشته قرارداد تولید “هیوندای اکسنت” با طرف خارجی به امضاء رسید و حال مسئولان هیوندای به دنبال حضور تاثیرگذار تری در بازار ایران هستند.

به گفته وی، پیش تر هیوندای موتورز کره جنوبی از عرضه و خدمات پس از فروش خودروهای خود در بازار ایران رضایت کاملی نداشته و همواره به دنبال یک رقابت قابل اطمینان در این عرصه به منظور جذب رضایت حداکثری مشتریان ایرانی بوده است.

فیروزی متذکر شد: به دنبال انعقاد قرارداد هیوندای موتورز با کرمان موتور و تولید محصولات این خودروساز کره ای و تحویل به موقع آن به مشتریان ایرانی، حال علاوه بر برنامه گسترده تولید محصولات هیوندای در ایران، به زودی شاهد واردات و عرضه برخی از مدل های هیوندای (سانتافه، توسان، سوناتا و النترا) در شبکه فروش و خدمات پس از فروش کرمان موتور خواهیم بود.

نکته قابل تامل در این ماجرا این است که خودروهای ذکر شده توسط آسان موتور نیز پیش فروش شده و مجوز آن هم در سامانه “ثبت سفارش” قابل مشاهده است. یک برند خودرویی با دو خدمات پس از فروش در ایران زمانی مضحک و بی‌برنامه به نظر میرسد که بسیاری از برندهای معروف خودرویی هنوز در ایران یک نمایندگی رسمی ندارند و تکلیفشان هنوز مشخص نیست.

متقاضیان در روزهای آینده برای خرید یکی از محصولات هیوندای به کدام شرکت اعتماد کنند؟

۱ – هرچند که گستردگی خدمات پس از فروش کرمان موتور در ایران بسیار بالاتر می‌باشد ولی تجربه و سابقه فعالیت آسان‌موتور در ایران احتمال دارد که کار را برای انتخاب متقاضی سخت کند.

۲ – کرمان موتور هنوز قیمت رسمی محصولات هیوندای را منتشر نکرده است و باید دید که میتواند با یک قیمتگذاری منطقی فعالیت آسان‌موتور را دچار مشکل کند یا نه؟

۳ – گلایه‌مندی بسیاری از مشتریان آسان موتور در موعد زمان تحویل نیز میتواند کفه سنگین ترازو را به سمت کرمان موتور بکشاند.

جدا از موارد ذکر شده باز هم باید به این نکته اشاره کرد که فروش و خدمات پس از فروش یک برند با دو نمایندگی در ایران بسیار عجیب به نظر میرسد و نشان از بی‌برنامگی مسئولین ذیربط دارد.

همانگونه که در تصاویر زیر قابل مشاهده است، خودروهای هیوندای در سامانه “ثبت سفارش” توسط دو شرکت مجوز واردات به کشور را دارند:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.