خودروی الکتریکی مفهومی اسکودا ویژن ای رونمایی شد

کراس‌اوور چهار سرنشین اسکودا ویژن ای که بر اساس پلتفرم MEB گروه فولکس‌واگن عرضه می‌شود، تجلی مدل‌های آینده اشکودا است.

 اسکودای الکتریکی ویژن ای که در نمایشگاه خودروی شانگهای پرده‌برداری شد، طبق پیش‌بینی فقط در ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نیم ثانیه از اکتاویا VRSS سریع‌تر خواهد بود.

اسکودا  ادعا می‌کند ویژن، حرکتی روان و پرشتاب و بیشینه سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. منابع کمپانی می‌گویند بیشینه عملکرد ترکیبی این خودرو، برد ۵۰۰ کیلومتر برای آن فراهم می‌سازد.

جدای از اینکه ویژن E اولین اسکودا  با پیشرانه الکتریکی است، نمونه خوبی از یک کراس‌اوور تولیدی در سال ۲۰۲۰ است و استراتژی‌های برق‌رسانی این کمپانی واقع در جمهوری چک را که تا سال ۲۰۲۵ قول ۵ خودروی تمام الکتریکی داده است، کلید می‌زند.

اولین اسکودا ی الکتریکی از نوع پلاگین هیبریدی، نسخه سوپرب خواهد بود که در سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شود.

اسکودا 8 - خودروی الکتریکی مفهومی اسکودا ویژن ای رونمایی شد

سخنگوی اسکودا  می‌گوید:

تا سال ۲۰۲۵، هر خودرو از ۴ مدل فروخته‌شده اشکودا باید پلاگین هیبریدی یا تمام الکتریکی باشد

ویژن ای دارای نسبت‌های طراحی هدفمند است و جلوی محکم و جمع‌وجور، پشت برآمده و خط سقف فراگیر دارد. این خودرو روی دو محور با فاصله ۲۸۵۱ میلی‌متر سوار شده است؛ ۶۰ میلی‌متر بلندتر از شاسی‌بلند جدید اسکودا  یعنی کودیاک و ۱۰ میلی‌متر بلندتر از سالون سوپرب است و از مزیت‌های پلتفرم الکتریکی MEB مانند باتری کف‌پوش، موتورهای فشرده و کامپوننت‌های سواری آن بهره می‌برد و به طراح‌ها اجازه می‌دهد دیوار جداساز قسمت جلوی خودرو را نسبت به خودروهایی که موتور درون‌سوز دارند، جلوتر بیاورند. به گفته اشکودا، فضای داخلی ویژن ای، ۷ درصد بیشتر شده، موقعیت صندلی‌ها نیز ۲۵ درصد بالاتر آمده و فضای صندوق هم بیشتر شده است. با ارتفاع ۱۵۹۱ میلی‌متر، این خودرو دوسوم دو مدل کودیاک و سوپرب قد دارد؛ به این ترتیب نسبت‌های یک کراس‌اوور بلند را دارا است.

اسکودا 7 - خودروی الکتریکی مفهومی اسکودا ویژن ای رونمایی شد

اسکودا 6 - خودروی الکتریکی مفهومی اسکودا ویژن ای رونمایی شد

مارکو جویتیک، طراح بدنه ویژن ای می‌گوید:

ما یک فضای کاربرپسند و باز برای سرنشین‌های عقب و جلو داریم.

سقف ویژن E دارای خمیدگی ملایمی است و کناره‌های آن به سمت چراغ‌های عقب میل می‌کنند، زیبایی‌گرایی و تغییرات اساسی اسکودا برای این خودرو محدود به بدنه خودرو نمی‌شود. فضای داخلی آن، علاوه بر نمایشگر وسط، دارای دو تاچ‌اسکرین برای سرنشین جلو و راننده است تا به کمک آن‌‌ها وارد تنظیمات مختلف خودرو شوند. راننده و سرنشین جلو، هر دو به باکس‌هایی برای شارژ کردن گوشی در سفر‌های طولانی، روی در‌‌ها دسترسی دارند. در میان فناوری‌های چشمگیر و هوشمندانه این خودرو، کنترل اشاره‌ای برای اداره سیستم صوتی و پاسخ به تماس‌های تلفنی و ردیاب چشمی که در هنگام خستگی به راننده هشدار می‌دهد، خودنمایی می‌کنند. مانیتور ضربان قلب نیز به ویژن ای این امکان را می‌دهد تا در شرایط بحرانی راننده، به‌صورت خودران هدایت شود. دو باتری پک لیتیوم یون برای ویژن ای مهندسی شده‌اند که با ظرفیت ۸۰ کیلووات و ۵۰۰ کیلووات، در دو مدل مجزا عرضه می‌شود. این پک‌های باتری در ادامه می‌توانند با دو نوع خروجی موتور ترکیب شوند. (۱۷۵ کیلووات برابر ۲۳۴ اسب بخار روی اکسل عقب و ۵۰ کیلووات برابر ۶۷ اسب بخار روی اکسل جلو)

اسکودا 5 - خودروی الکتریکی مفهومی اسکودا ویژن ای رونمایی شد

اسکودا 4 - خودروی الکتریکی مفهومی اسکودا ویژن ای رونمایی شد

اسکودا 3 - خودروی الکتریکی مفهومی اسکودا ویژن ای رونمایی شد

این باتری پک با فناوری شارژ سریع طی ۳۰ دقیقه ۸۰ درصد شارژ می‌شود و صفحه القائی برای شارژ خودرو هم در گاراژ مالک قابل نصب است. اسکودا  ویژن ای سال ۲۰۲۰ وارد خط تولید می‌شود و انتظار می‌رود مدل‌های مختلف آن مرحله به مرحله طی ۱۸ ماه عرضه شوند. نظر شما در مورد این نمونه اولیه چیست؟

منبع AUTOEXPRESS AUTOCAR

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.