ویمو؛ پیشتاز در فناوری خودروهای خودران

وِیمو، وابسته به گوگل، به‌عنوان یکی از پیشتازان عرصه خودروهای خودران در حال ایجاد اختلافی شگرف با دیگر رقیبان خود در این حوزه است.

توسعه پروژه خودروی خودران گوگل در غالب شرکت ویمو پس از ارائه‌ی گزارش‌های آماری از طرف دپارتمان وسایل نقلیه موتوری ایالت کالیفرنیا وارد فاز جدیدی شده است.

طبق گزارش سی‌ان‌بی‌سی، در بازه‌ی یک‌ساله تا ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶، خودروهای خودران تحت نظارت شرکت ویمو در مجموع بیش از ۱ میلیون کیلومتر از خیابان‌های کالیفرنیا را طی کرده‌اند. به‌طور متوسط ۸۲۵۰۰ کیلومتر از این مسافت، بدون دخالت انسان در کنترل خودرو توسط این خودروها طی شده است.

اهمیت این اعداد زمانی مشخص می‌شود که این آمار را با دیگر شرکت‌های فعال در حوزه خودروهای خودران مقایسه کنیم. در بازه زمانی مشابه، خودروهای شرکتجنرال موتورز تنها ۱۵,۵۰۰۰ کیلومتر در کالیفرنیا رانده شده‌اند که میزان مسافت طی شده بدون دخالت راننده به‌طور متوسط تنها ۵۴ کیلومتر بوده است. خودروهای شرکت نیسان با ۶۶۰۰ کیلومتر مسافت پیموده شده و متوسط ۴۵ کیلومتر رانندگی بدون دخالت انسان در رتبه بعدی قرار دارند. شرکت‌های بوش، مرسدس بنز، بی ام و، فورد و تسلا نیز هر کدام کمتر از ۱۶۰۰ کیلومتر رکورد ثبت‌شده به‌عنوان مسافت طی شده توسط خودروهای خودران خود دارند.

مؤسسهی مورگان استنلی با توجه به گزارش‌های فوق، معتقد است ویمو در نهایت به یکی از شرکت‌های مستقل آلفابت تبدیل خواهد شد و تا سال ۲۰۳۰ ارزشی در حدود ۷۰ میلیارد دلار خواهد داشت.

مورگان استنلی در این رابطه می‌گوید:

اگر فرض کنیم سهم ویمو در میزان مسافت طی شده جهانی تا سال ۲۰۳۰ تنها ۱ درصد است، این شرکت می‌تواند به‌طور متوسط ۱.۲۵ دلار به ازای هر ۱.۵ کیلومتر به ارزش خود بیفزاید و نهایتا تا سال ۲۰۳۰ ارزشی معادل ۷۰ میلیارد دلار خواهد داشت. افزایش میزان مسافت طی شده در سال و به دنبال آن، افزایش درآمد شرکت، ممکن است ارزش این شرکت را حتی تا رقم اعجاب‌انگیز ۱۴۰ میلیارد دلار بالا ببرد.

منبع CARSCOOPS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.