معرفی نسخه‌ ویژه‌ GT3 به مناسبت پنجاه‌سالگی AMG

پنج دهه از تولد یکی از موفق‌ترین تیونرهای دنیا می‌گذرد. شرکت AMG برای بزرگداشت ۵۰ سال فعالیت خود، نسخه‌ی خاصی از مرسدس AMG GT3 را به تعداد محدود ۵ دستگاه عرضه خواهد کرد.

برند AMG از سال ۱۹۹۹ تحت مالکیت شرکت دایملر (صاحب برند مرسدس بنز) اداره می‌شود. شرکت AMG ابتدا در سال ۱۹۶۷ توسط سه مهندس مرسدس بنز در محلی نزدیک به شهر اشتوتگارت آلمان بنیان نهاده شد تا با هدف حضور در مسابقات اتومبیل‌رانی، به امر بهینه‌سازی و تقویت خودروهای اسپرت بپردازد. این شرکت تا ۱۹۳۳ مستقل از مدیریت مرسدس، در رقابت‌های مختلف حضور داشت تا اینکه رسما با همکاری آن‌ها، اولین خودروی قابل استفاده برای عموم را با کد C36 AMG معرفی کرد؛ درحالی‌که تا پیش از ۱۹۳۳ صرفا تجهیزات و خدماتی حاوی آپشن‌های تقویت خودرو و بدنه‌ برای مالکین مرسدس ارائه می‌کرد.

امروزه خودروهای AMG در ۱۴ کلاس بدنه‌ی مختلف ارائه می‌شوند که شامل ۲۵ مدل مختلف هستند. علاوه بر این، AMG عرضه‌ی محصولات تولید محدود و لوکس را هم فراموش نکرده و این‌بار به مناسبت تولد پنجاه‌سالگی‌اش، نسخه‌ی جذابی از مرسدس AMG GT3 را در حاشیه‌ی مسابقه‌ی ۲۴ ساعته‌ی نوربرگ‌رینگ معرفی کرده است. درحالی‌که ابرخودروی AMG، شهریورماه امسال در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی خواهد شد و کلکسیونرهای علاقه‌مند به محصولات مرسدس بنز را خوشحال خواهد کرد.

MERCEDES BENZ 4 - معرفی نسخه‌ ویژه‌ GT3 به مناسبت پنجاه‌سالگی AMG

پیشرانه‌ی این خودرو از مدل مخصوص پیست GT3 استفاده می‌کند که ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری با آرایش V است. این مدل استانداردهای لازم برای حضور در جاده‌های استاندارد را به همراه دارد؛ اما از پیشرانه‌ی مدل جاده‌ای GT3 با موتور ۴ لیتری توئین‌توربو استفاده نمی‌کند. شرکت AMG، حدود ۵ سال پیش به مناسبت سالگرد ۴۵ سالگی خود، روی نسخه‌ی خاصی از SLS با کد GT3 Edition 45، حرکت مشابهی به انجام رساند.

MERCEDES BENZ 5 - معرفی نسخه‌ ویژه‌ GT3 به مناسبت پنجاه‌سالگی AMG

علاوه بر رنگ خاکستری تیره که تم رسمی برند AMG محسوب می‌شود، عبارات ۵۰ YEARS AMG و ۵۰ YEARS OF DRIVING PERFORMANCE در قسمت‌های مختلف بدنه و فضای داخلی این خودرو دیده می‌شود. با توجه به تیراژ تولید محدود به ۵ دستگاه، کد مربوطه نیز روی رکاب‌ها حک شده است. خریداران این نسخه از AMG GT3، یک ساعت مچی ارزشمند از برند IWC با طرح اختصاصی AMG هدیه خواهند گرفت.

MERCEDES BENZ 1 - معرفی نسخه‌ ویژه‌ GT3 به مناسبت پنجاه‌سالگی AMG

قیمت نهایی این خودرو رسانه‌ای نشده است؛ اما تنها به‌صورت حضوری در دفتر مرکزی AMG واقع در آفالترباخ اشتوتگارت آلمان، فروخته خواهد شد. علاوه بر این، خریدار می‌تواند از یک دوره‌ی رایگان در آکادمی آموزش رانندگی حرفه‌ای AMG نیز استفاده کند.

جالب است بدانید که مدل استاندارد AMG GT حدود ۱۱۲ هزار دلار قیمت دارد؛ اما مدل مخصوص پیست AMG GT3 که در سال ۲۰۱۵ عرضه شد، در زمان فروش ۴۲۰ هزار دلار قیمت داشت. این مدل با پیشرانه‌ای به قدرت ۵۵۰ اسب بخار، توانایی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ظرف ۲.۹ ثانیه را دارد و برای ثبت سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون، تنها ۶.۵ ثانیه زمان می‌برد. نهایت سرعت این خودروی تک‌سرنشین با جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی، ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

 

منبع MOTORAUTHORITY

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.