افتتاح پیشرفته‌ترین ایستگاه شارژ سریع خودروهای الکتریکی توسط هوندا

پیشرفته‌ترین ایستگاه شارژ خودروهای برقی اروپا در تاریخ ۸ خرداد به صورت رسمی توسط شرکت هوندا برای استفاده عموم مورد بهره برداری قرار گرفت.

روز به روز بر محبوبیت خودروهای الکتریکی افزوده می‌شود؛ اما همچنان دغدغه‌های جدی درباره وجود زیرساخت‌های مورد نیاز در این عرصه موجب شده است تا این خودروها نتوانند آنطور که انتظار می‌رفت در بازارهای جهانی عرض اندام کنند.

شرکت‌های تولید کننده این نوع خودروها همچنان نتوانسته‌اند به یک استاندارد واحد در راستای نحوه شارژ این خودروها برسند. به این معنا که ایستگاه‌های شارژ خودرو ممکن است با نوع ورودی باتری خودروی موردنظر همخوانی نداشته باشند.

معضل دیگر در این زمینه عدم امکان شارژ سریع و همزمان چندین خودرو، توسط یک ایستگاه است. حالا اما ایستگاه جدید شرکت هوندا در اروپا با هدف برطرف کردن این مشکلات طراحی و آغاز به کار کرده است.

تجهیزات جدید برپا شده در شهر هافنباخ آلمان به عنوان پیشرفته‌ترین ایستگاه شارژ خودرو الکتریکی در اروپا شناخته می‌شود. انرژی این ایستگاه توسط منابع تجدیدپذیر تامین شده است، به عنوان نمونه بخشی از انرژی این ایستگاه توسط صفحات خورشیدی نصب شده بر روی سقف تامین می‌شود. شرکت پژو نیز تلاش‌هایی در همین راستا انجام داده است هرچند هنوز هیچ یک از ایستگاه‌های این شرکت عملیاتی نشده است.

5931d3ed5cad9 0a9626db 9777 4b5c 95c0 8407406765b8 - افتتاح پیشرفته‌ترین ایستگاه شارژ سریع خودروهای الکتریکی توسط هوندا

ایستگاه‌های ۹۴۰ ولتی هوندا قادر هستند تا ۱۵۰ کیلووات انرژی را به طور همزمان به چهار خودرو تحویل دهند. در بعد مقایسه، ایستگاه‌های شارژ سریع شرکت تسلا در اروپا می‌توانند تنها ۱۳۵۵ کیلووات انرژی را تامین کنند. ایستگاه‌های هوندا در آمریکا به زودی عملیاتی خواهند شد.

شرکت هوندا معتقد است با ورود نسل‌های بعدی خودروهای الکتریکی به بازار، استفاده از قابلیت شارژ سریع با ولتاژ بالا، یک امتیاز مهم به شمار خواهد آمد؛ چرا که با افزایش گرایش مردم به استفاده از این خودروها، نیاز به سرویس‌دهی همزمان بیشتر احساس خواهد شد.

درحال حاضر ۴ استاندارد متفاوت شارژ خودروهای الکتریکی در اروپا رایج است؛ اما هوندا ایستگاه‌های اختصاصی برای یک نوع خاص، درنظر نگرفته است و این باعث می‌شود همه نوع خودرویی بتواند از خدمات ایستگاه شارژ هوندا استفاده کند.

درکنار ایستگاه‌های شارژ پیشرفته هوندا، این شرکت در حال برنامه‌ریزی جهت نصب ایستگاه‌های هیدروژنی اختصاصی مخصوص خود است که در سایت این شرکت در شهر هافنباخ درحال توسعه هستند.

هوندا رسما اعلام نکرده است که چه زمانی از این ایستگاه‌ها بهره‌برداری خواهد کرد اما گفته می‌شود این جایگاه‌ها نیز با انرژی‌های تجدیدپذیر کار خواهند کرد. هوندا اعلام کرده است که سیستم ذخیره‌سازی هیدروژن ایستگاه‌های خود را بهبود بخشیده است و در صورت لزوم می‌تواند انرژی مازاد را در منبع اصلی خود، ذخیره کند.

 

منبع NEWATLAS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.