بایدو سیستم عامل خودران رایگان عرضه می‌کند

در حال حاضر، رقابت بر سر فناوری خودران بین خودروسازان جهان حرف اول را میزند.همه شرکت‌های خودروسازی اهم از کوچک و بزرگ برای توسعه فناوری خودران تقلا می‌کنند؛‌ چه این تلاش در زمینه حمایت از توسعه این فناوری و سیستم‌های امنیتی آن باشد چه به طور کامل در راستای توسعه خودروهای خودران، رسیدن به هدف نهایی خوروی خودران کامل، وظیفه سنگینی است، چرا که موانع زیادی سر راه آن وجود دارد. نرم افزار، جمع آوری داده، قوانین و مقررات، امنیت و پایداری، فاکتورهایی هستند که باید در نظر گرفته شوند و در آخر این سوال مطرح می‌شود که آیا این خودروها توانایی رانندگی بین ما، انسان‌های غیرقابل پیش بینی را دارند. با تمام این تفاسیر کمپانی چینی بایدو،‌ قصد دارد این مهم را با عرضه سیستم عامل رایگان خود برای خودروسازان آسان‌تر کند.

71002776 63ea 4598 9ea3 1df0033634f7 - بایدو سیستم عامل خودران رایگان عرضه می‌کند

در دنیای خودروسازی، فناوری‌های متن‌باز زیادی نمی‌بینید؛ خودروسازان از فناوری‌های با ارزش خود حفاظت می‌کنند. گاهی اوقات شرکت‌های مختلف از طریق اشتراک گذاری نرم افزار خود با یکدیگر، پیشرفت فناوری در یک زمینه را سهولت می‌بخشند؛ اشتراک گذاری سیستم عامل اندروید گوگل با تولیدکنندگان تلفن همراه مثال خوبی از این موارد است. غول فناوری چینی، بایدو هم قصد دارد نرم افزار خودران خود را با شرکت‌های خودروسازی به اشتراک بگذارد.

این سیستم عامل که آپولو نام دارد به هر خودروسازی که در زمینه فناوری خودران فعالیت می‌کند ارائه خواهد شد و نه تنها باعث توسعه سریع‌تر فناوری مذکور می‌شود بلکه به بایدو امکان عرضه سایر سیستم‌های تحت نرم افزار این شرکت را می‌دهد؛ در نتیجه در این شراکت هر دوی شرکت‌ها برنده خواهند بود.

چی لو، ریاست بایدو می‌گوید:

امروزه ابتکارات زیادی در صنعت خودرو مشاهده می‌کنیم. بیایید در سطح بالاتری نوآوری کنیم.

28506061 2878 4998 8891 4321acd9d8bd - بایدو سیستم عامل خودران رایگان عرضه می‌کند

این اقدام بایدو کمک زیادی به خودروسازان چینی می‌کند و باعث می‌شود خودروهای خودران بیشتری به خیابان‌های این کشور بیایند؛ شرکت‌های خودروسازی کوچکی در چین هستند که توان سرمایه گذاری در زمینه این فناوری را ندارند. مسلما بایدو بهترین کمپانی در این زمینه نیست و هنوز هم از نظر انجام آزمون و خطا در دنیای واقعی نسبت به شرکت‌هایی مثل گوگل عقب است ولی برای عرضه چنین فناوری کارآمدی، دانش زیادی دارد. در بدترین حالت هم این عمل به صنعت ضرری وارد نمی‌کند و خودروسازان کوچک برای توسعه فناوری انحصاری خودشان یاری می‌شوند.

منبع BMWBLOG

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.