توقف پروژه‌ی ب‌ ام‌ و i5 و تمرکز این شرکت بر الکتریکی‌ سازی مدل‌های دیگر

 بنا بر اظهارات غیر رسمی، پروژه‌ی تولید ب‌ ام‌ و i5 متوقف شده است. از سوی دیگر این شرکت تصمیم دارد بودجه‌ی خود را صرف تولید نسخه‌ی الکتریکی مدل‌های قبلی کند.

چندین منبع خبری به وبلاگ ب‌ ام‌ و اطلاع دادند که این خودروساز باواریایی، از تولید محصول سوم سری i منصرف شده است.

سال گذشته، رندرهایی از طرح جدید خانواده‌ی سری i شرکت ب‌ ام‌ و به نمایش گذاشته شد. این مدل جدید، ابعادی بزرگ‌تر از نسخه‌ی i3 داشت؛ اما طرح باز شدن درها و همچنین طراحی آوانگارد خود را حفظ کرده بود. با طراحی جذاب‌تر فضای داخل و بهبود عملکرد خودرو، این نسخه رقیب خودروهای تسلا به شمار می‌رفت.

c9c5bc97 fe69 40f9 b808 d17e16ce789b - توقف پروژه‌ی ب‌ ام‌ و i5 و تمرکز این شرکت بر الکتریکی‌ سازی مدل‌های دیگر

اگر گزارشات مبنی بر توقف پروژه‌ی i5 صحیح باشند، خودروی بعدی سری i ب‌ ام‌ و ، مدل i8 Spyder خواهد بود. شرکت ب‌ ام‌ و اعلام کرده است که این خودرو مجهز به سیستم رانندگی خودران تا سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد.

در اوایل هفته‌ی گذشته، هارولد کروگر به خبرنگاران اعلام کرد که مدل‌های Mini EV و X3 تمام الکتریکی سرآغاز موج دوم الکتریکی سازی شرکت ب‌ ام‌ و خواهند بود. وی توضیحاتی در رابطه با توقف سری ii نداد؛ اما عنوان کرد که تمرکز شرکت ب‌ ام‌ و بر محصولات الکتریکی تازه است. وی افزود:

با استفاده از امکانات و تجهیزات انعطاف‌پذیر، می‌توانیم از چند برابر شدن بودجه برای ساخت کارخانه و خرید تجهیزات جلوگیری کنیم و هر دو محصولات سنتی و الکتریکی را به‌صورت کارآمد و سریع تولید کنیم.

منبع CARADVICE

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.