۵ خودروی خاطره‌انگیز فراری +عکس

یک زمانی فراری با نام‌های جدید بدون استفاده از اعداد و ارقام و یا حداقل با الهام گیری از منابع تازه طرفداران را خوشحال می‌کرد. نام مکان‌هایی چون مارانللو، مودنا و ایتالیا و حتی مؤسساتی چون فیورانو و اسکالیتی برای این برند و طرفداران مهم و خاطره ساز بوده‌اند.

اما این روزها نام‌های قدیمی و زیبا کنار رفته و نام‌هایی چون لوسو، کالیفرنیا، سوپرفست، سوپرآمریکا، TdF و حتی GTO در بازار حضور دارند که البته نام‌های زیبایی به شمار می‌روند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از پدال، سؤالی که در ذهن ما وجود دارد این است که آیا فراری در آینده کتاب تاریخ خود را ورق خواهد زد؟ اینجا ۵ نمونه از بهترین حدس‌های خود را آورده‌ایم. از تولید حداقل یکی از این نام‌های خاطره‌انگیز در آینده سورپرایز نشوید.

دینو

بی‌شک بیشترین شایعه‌ای که درباره‌ی فراری وجود دارد بازگشت دینو است. این نام به فرزند انزو فراری که در ۲۴ سالگی فوت کرد تعلق داشته و قبلاً نمونه‌های ۶ و ۸ سیلندر آن تولید شده‌اند که خاطره‌انگیزترین آن مدل ۲۴۶ GT بوده است. این خودرو در سال ۱۹۸۶ به پایان راه خود رسید اما از آن زمان تاکنون شایعات فراوانی درباره‌ی تولید مدلی سطح پایه با این نام وجود داشته است.

فراری دینو - ۵ خودروی خاطره‌انگیز فراری +عکس

مونزا

یک فراری ۴ سیلندر؟ بله این واقعیت دارد. بی‌شک قابل‌توجه‌ترین خودرو مدل ۷۵۰ مونزا بوده که شبیه نسخه سبک‌تر ۲۵۰ تستاروزا بوده و نام خود را در زمان پیروزی مایک هاوتورن و اومبرتو ماگلیولی در این پیست افسانه در سال ۱۹۵۵ به دست آورد. همچنین آلبرتو آسکاری در همان سال با خودروی فراری تصادف و فوت کرد.

فراری مونزا - ۵ خودروی خاطره‌انگیز فراری +عکس

یکی از اولین پیست‌های مسابقه‌ی دنیا همین مونزا بوده و شاید بار دیگر از طرف فراری احیا شود. مخصوصاً اگر مد این روزهای صنعت خودرو که کوچک کردن پیشرانه‌ها است ادامه یابد شاید احتمال این کار بیشتر باشد.

اروپا

روشی دیگر در نام‌گذاری فراری که روی مکان جغرافیایی زوم کرده است. فراری در سال ۱۹۹۶ مدل مارانللو را عرضه کرد و در سال‌های بعدی مدل‌های مودنا و ایتالیا را تولید نمود. خب مکان بعدی چه خواهد بود؟ شاید اروپا!

این نام بر روی نسخه‌ای از مدل سری ۲۵۰ بکار رفت و بدنه‌ای با فاصله‌ی بیشتر بین محورها داشت. نام اروپا برای خودرویی پس از GTC4 لوسو مناسب خواهد بود.

فراری اروپا - ۵ خودروی خاطره‌انگیز فراری +عکس

تستاروزا

برای افرادی که در دهه‌ی ۸۰ میلادی بزرگ شده‌اند نام تستاروزا هنوز هم مترادف با سوپرکار فراری است. چراغ‌های مخفی، دم پهن، انحناهای قوی و ورودی‌های هوای جانبی گیرا.

این خودرو با پیشرانه ۱۲ سیلندر خود از سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۶ تولید شد. البته که این اولین باری نبوده که فرار از نام تستاروزا استفاده کرده است.

فراری تستاروزا - ۵ خودروی خاطره‌انگیز فراری +عکس

دیتونا

شاید این یکی سورپرایز باشد اما فرار هرگز یک دیتونا نساخته است. این برند مدل ۳۶۵ GTB/4 را ساخته که عموم مردم به‌صورت غیررسمی آن را با نام دیتونا می‌شناخته‌اند. رسانه‌ها به پاس دست‌یابی این خودرو به رتبه‌های اول تا سوم در مسابقات دیتونا آن را با همین نام صدا می‌زدند.

نام دیتونا شهرتی افسانه‌ای پیدا کرده و شاید فراری بخواهد این بار به‌صورت رسمی آن را در محصولی بکار ببرد.

فراری دیتونا - ۵ خودروی خاطره‌انگیز فراری +عکس

خودروی خاطره‌انگیز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.