رنو کپچر 2018 از نیمه دوم سال 96 در ایران

مدل فعلی کپچر هم‌اکنون در ایران آخرین سال‌های زندگی‌اش را سپری می‌کند چراکه نسل دوم این خودرو قرار است به احتمال فراوان نیمه دوم سال ۹۶ به …

رنو کپچر از آن دسته خودروهایی است که در همان ماه‌های اولیه ورودش به بازار با استقبال مشتریان روبرو شد. کپچر نخستین‌بار در ابتدای سال ۲۰۱۳ وارد بازار اروپا شد. سپس در سه ماهه آخر ۲۰۱۳ پرفروش‌ترین شاسی‌بلند کوچک اروپا لقب گرفت. همچنین در پایان سال ۲۰۱۳ نیز کپچر بعد از رنو داستر و نیسان جوک، سومین خودرو پرفروش‌ اروپا در کلاس خودش شد.

اما این روند افزایشی در سال‌های بعد نیز ادامه داشت طوریکه این فرانسوی در سال ۲۰۱۵ چهاردهمین و در سال ۲۰۱۶ نیز دهمین خودرو پرفروش اروپا لقب گرفت. در جدول زیر، فروش جهانی این فرانسوی قابل مشاهده است. فروش عالی کپچر در سال‌های اخیر نشان‌دهنده موفقیت رنو در بازاری است که تا مدت‌ها در آن حرفی برای گفتن نداشت.

سال ۲۰۱۳ سال ۲۰۱۴ سال ۲۰۱۵ سال ۲۰۱۶
فروش تقریبی کپچر ۸۴,۰۰۰ ۱۶۵,۰۰۰ ۱۹۵,۰۰۰ ۲۱۵,۰۰۰

اما مدل فعلی کپچر هم‌اکنون در ایران آخرین سال‌های زندگی‌اش را سپری می‌کند چراکه نسل دوم این خودرو قرار است به احتمال فراوان نیمه دوم سال ۹۶ به بازار ایران عرضه شود.

کپچر نیوفیس، که به عنوان مدل ۲۰۱۸ وارد بازار می‌شود، بسیار شبیه همان کپچری است که تابستان ۲۰۱۶ در روسیه عرضه شد. حالا که صحبت از روسیه شد، بد نیست بدانید که کپچر بازار روسیه، دو دیفرانسیل است، فاصله محوری بیشتری دارد و جالب‌تر اینکه با نام لاتین Kaptur فروخته می‌شود نه Captur ! هواداران رنو خوب می‌دانند که کپچر تنها ۳ خط تولید در سراسر جهان دارد که عبارتند از:

برزیل؛ مختص بازار آمریکای جنوبی و مکزیک.
اسپانیا؛ مختص بازار اروپا، آفریقا و خاورمیانه (کپچرهایی که ایران خودرو می‌فروشد نیز ساخت اسپانیاست)
روسیه؛ مختص روسیه و منطقه CIS (یا کشورهای مستقل مشترک المنافع)

a6lskjx7vof0n5aiocjn - رنو کپچر 2018 از نیمه دوم سال 96 در ایران

کپچر نیوفیس با تغییرات بسیار اندکی همراه شده ولی همین تغییرات کم احتمالا می‌تواند مشتریان بیشتری را به نمایندگی‌های رنو بکشاند. کپچر ۲۰۱۸ در قسمت بالایی جلوپنجره‌اش، نوار کرومی دارد تا بیشتر شبیه برادر بزرگترش، یعنی رنو کجار، باشد. مشتریان کپچر ۲۰۱۸ برای اولین‌بار قادرند چراغ‌های جلو را به صورت تمام LED سفارش دهند. طرح داخلی چراغ‌های عقب نیز به‌روز شده.

کپچر ۲۰۱۸ به سقف شیشه‌ای ثابت مجهز است که احتمالا باب میل مشتریان پژو ۲۰۰۸ نیز خواهد بود. اگر به سپرهای جلو و عقبش دقت کنید، می‌بینید که نسبت به کپچر ۲۰۱۷ تغییر کرده‌ و گارد زیر سپرها نیز مجددا طراحی شده است. درون سپر جلو نیز امضای جدید رنو خودنمایی می‌کند: یک نوار C شکل از چراغ‌های LED روز بدین معنی است که رنو احتمالا نسل بعدی کپچر را شبیه کولئوس ۲۰۱۷ طراحی می‌کند.

رنو کپچر ۲۰۱۸ در قسمت پیشرانه تفاوت خاصی با مدل‌های قبلی خود ندارد ولی باید دید که ایران خودرو میتواند با یک قیمتگذاری منطقی این فرانسوی خوش نقش و نگار را در بازار ایران محبوب کند یا نه؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.