ولوو FH 750 را باید یک کشنده ای با یک طراحی بی همتا دانست.دارای ظاهری زیبا و البته با بدنه ای کاملا آیرودینامیک و ظاهری کاملا جسورانه که قدرت مند بودن آن را به شما نشان می دهد.
اگر به طراحی بدنه این کشنده در بخش اتاق نگاه کنید در ابتدا در نمای کناری متوجه سقفی با شیب ملایم و خطوط کشیده شده از جلو تا انتهای کابین می شوید.این خطوط و گرافیک ها علاوه بر یک طراحی زیبا به کاهش مقاومت این کشنده در مقابل جریان هوا کمک می کند.
آینه های جانبی در این کشنده بسیار باریک هستند و دارای یک طراحی خاص می باشند که علاوه بر زیبایی به کاهش مقاومت هو می انجامد.علاوه بر آن این نوع طراحی جدید میدان دید راننده را افزایش می دهد و باعث بهبود آیرودینامیک کامیون در کل خواهد شد.
ابعاد ولوو FH 750 (سانتی متر)
کابین معمولی | کابین جهانگرد | کابین جهانگرد XL |
نکات مثبت در کشنده ولوو FH 750
- دستیار پارک قدرتمند
- فرمان پذیری عالی
- سیستم های پشتیبانی راننده همانند هشدار سبقت
- بالا بر اکسل در حالت نیاز فقط به یک اکسل
- سیستم تعلیق هوا
- سپر فولادی سنگین و مقاوم
- دارا بودن تخت برای استراحت بسته به مدل یک یا دو تخت
مشخصات فنی و تخصصی کشنده ولوو FH 750
D13K | D16K | |
---|---|---|
استاندارد آلایندگی | یورو ۶ | یورو ۶ |
تعداد سیلندر | ۶ | ۶ |
حجم موتور | ۱۲.۸ dm³ | ۱۶.۱ dm³ |
قطر پیستون | ۱۵۸ میلی متر | ۱۶۵ میلی متر |
کورس پیستون | ۱۳۱ میلی متر | ۱۴۴ میلی متر |
نسبت تراکم | ۱۷.۰: ۱ | ۱۶.۰: ۱ |
دور موتور ایده آل | ۹۰۰-۱۴۰۰ دور / دقیقه | ۱۰۰۰-۱۳۰۰ دور / دقیقه |
قدرت خروجی ترمز | ۲۰۰ کیلو وات (۲۳۰۰ دور / دقیقه) | ۲۳۰ کیلو وات (۲۲۰۰ دور / دقیقه) |
VEB + اثرگزاری | ۳۷۵ کیلو وات (۲۳۰۰ دور / دقیقه) | ۴۷۰ کیلو وات (۲۲۰۰ دور / دقیقه) |
VEB | ||
فیلتر روغن | ۲ فیلتر جریان کامل ، ۱ بای پس | ۲ فیلتر جریان کامل ، ۱ بای پس |
حجم کل رادیاتور | ۳۸ لیتر | ۴۸ لیتر |
خروجی موتور های مدل D13K
D13K420 (309 کیلو وات) | |
---|---|
حداکثر قدرت در ۱۴۰۰-۱۸۰۰ دور / دقیقه | ۴۲۰ اسب بخار |
حداکثر گشتاور در ۸۶۰-۱۴۰۰ دور / دقیقه | ۲۱۰۰ نیوتن متر |
D13K460 (338 کیلو وات) | |
حداکثر قدرت در ۱۴۰۰-۱۸۰۰ دور / دقیقه | ۴۶۰ اسب بخار |
حداکثر گشتاور در ۹۰۰-۱۴۰۰ دور / دقیقه | ۲۳۰۰ نیوتن متر |
D13K500 (368 کیلو وات) | |
حداکثر قدرت در ۱۴۰۰-۱۸۰۰ دور / دقیقه | ۵۰۰ اسب بخار |
حداکثر گشتاور در ۱۰۰۰-۱۴۰۰ دور / دقیقه | ۲۵۰۰ نیوتن متر |
D13K540 (397 کیلو وات) | |
حداکثر قدرت در ۱۴۵۰-۱۸۰۰ دور / دقیقه | ۵۴۰ اسب بخار |
حداکثر گشتاور در ۱۰۰۰-۱۴۵۰ دور / دقیقه | ۲۶۰۰ نیوتن متر |
خروجی موتورهای مدل D16K
D16K550 (405 کیلو وات) | |
---|---|
حداکثر قدرت در ۱۳۵۰-۱۹۰۰ دور / دقیقه | ۵۵۰ اسب بخار |
حداکثر گشتاور در ۹۰۰-۱۳۵۰ دور / دقیقه | ۲۸۰۰ نیوتن متر |
D16K550 (405 کیلو وات) | |
حداکثر قدرت در ۱۳۵۰-۱۹۰۰ دور / دقیقه | ۵۵۰ اسب بخار |
حداکثر گشتاور در ۹۰۰-۱۳۵۰ دور / دقیقه | ۲۹۰۰ نیوتن متر |
D16K650 (479 کیلو وات) | |
حداکثر قدرت در ۱۴۵۰-۱۹۰۰ دور / دقیقه | ۶۵۰ اسب بخار |
حداکثر گشتاور در ۹۵۰-۱۴۵۰ دور / دقیقه | ۳۱۵۰ نیوتن متر |
D16K750 (552 کیلو وات) | |
حداکثر قدرت در ۱۶۰۰-۱۸۰۰ دور / دقیقه | ۷۵۰ اسب بخار |
حداکثر گشتاور در ۹۵۰-۱۴۰۰ دور / دقیقه | ۳۵۵۰ نیوتن متر |
انواع گیربکس (۱۲ سرعته I-shift )
نوع | گشتاور موتور (نیوتن متر) | GCW (تن) |
---|---|---|
AT2412F | ۲۴۰۰ | ۴۴ |
AT2612F | ۲۶۰۰ | ۱۰۰ |
ATO2612F | ۲۶۰۰ | ۱۰۰ |
AT2812F | ۲۸۰۰ | ۶۰ |
ATO3112F | ۳۱۵۰ | ۱۰۰ |
ATO3512F | ۳۵۵۰ | ۱۰۰ |
انواع سیستم های تعلیق در دسترس برای ولوو FH 750
D13K420 | D13K460 | D13K500 | D13K540 | D16K550 * | D16K550 ** | D16K650 | D16K750 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
گیربکس دستی | ||||||||
VT2214B | ● | ● | ||||||
VTO2214B | ● | ● | ||||||
VT2514B | ● | ● | ● | |||||
VTO2514B | ● | ● | ● | |||||
VT2814B | ● | ● | ||||||
VTO2814B | ● | ● | ||||||
I-Shift | ||||||||
AT2412E | ● | ● | ||||||
AT2612E | ● | ● | ● | ● | ||||
ATO2612E | ● | ● | ● | ● | ||||
AT2812E | ● | |||||||
ATO3112E | ● | ● | ||||||
ATO3512E | ● | |||||||
I-Shift با کلاچ دوگانه | ||||||||
SP02812 | ● | ● | ● | |||||
تک اکسل | ||||||||
RSS1344C / D | ● | ● | ● | ● | ||||
RSS1356 | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RSS1360 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTS2370A | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
دو اکسل | ||||||||
RSH1370F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH2610F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH3210F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH3312 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
راهنما :
* (۲۸۰۰ نیوتن متر)
** (۲۹۰۰ نیوتن متر)
امکانات و آپشن ها بر اساس پکیج ها موجود
Driving | Driving+ | Driving ++ | Driving16 + | Driving16 ++ | |
---|---|---|---|---|---|
کنترل آب و هوا الکترونیکی | ● | ● | |||
ECC با سنسور کیفیت و فیلتر کربنی | ○ | ● | ○ | ● | |
سانروف دستی | ● | ● | |||
سانروف برقی | ○ | ● | ● | ○ | ● |
شیشه های سولار و دودی | ● | ● | ● | ● | ● |
کنسول، صندلی راننده | ● | ● | |||
جای تکیه دست هر دو صندلی | ○ | ● | |||
آینه با تنظیم الکتریکی و گرم کن | ● | ● | ● | ● | ● |
آفتاب گیر داخلی جلویبرقی | ● | ● | ○ | ● | |
آفتاب گیر داخلی کناری | ○ | ● | ○ | ● | |
کشو در مرکز داشبورد | ● | ● | ● | ○ | ● |
کشو در بالای کابین | ○ | ● | ○ | ● | |
دسته های صندلی چرمی | ○ | ● | ● | ||
فرمان چرمی | ○ | ● | ● | ||
فرمان قابل تنظیم | ○ | ● | ● | ○ | ● |
○ = آپشنال |
ایمنی
ACC با هشدار برخورد به جلو و ترمز اضطراری | ● |
پشتیبانی از سامانه تغییر لاین | ● |
سنسور های دنده عقب | ● |
Visibility+ | Visibility(HD) | Visibility | ||
---|---|---|---|---|
تمیز کننده چراغ جلو | ● | ● | ● | |
سنسور باران | ● | ● | ● | |
چراغ جلوی B زنون | ● | ● | ● | |
چراغ جلوی اتوماتیک | ● | ● | ● | |
چرخش چراغهای جلو در سر پیچ (بی زنون) | ○ |
○ = آپشنال
|
|
|
ما هم داریم البرز داریم دنگ فنگ داریم امیکو داریم ایران کاوه داریم خاور ۶۰۸ داریم ۸۰۸ داریم اصلا کلا خاور دارین
عجب غولی ساختن
نگاه کن خارجیا چی می سازند .ما چی می سازیم
ما که آرزوی داشتن و سوارشدنش به دلمون مونده . خدا پدر اونیکه این عکس ها واسه دیدن ما گذاشته اینجا بیامرزه.
عشق فقط یک کلام ولوو علیه السلام