پورشه 911 سینگر GTR، پروژه‌ی جدید تاپ کار

مهندسان تاپ کار، از مدت‌ها پیش برای تیونینگ ظاهری و فنی پورشه ۹۱۱ در مسکو تلاش کرده‌اند. این محصول سینگر GTRR نام خواهد داشت و از یک کیت بدنه‌ی اختصاصی استفاده خواهد کرد. می‌توان ادعا کرد که به‌جز سقف و درهای جانبی، تمامی بدنه‌ی این پورشه بازطراحی شده است تا در سپرهای جلو و عقب، کاپوت جلو، اسپویلر عقب و حتی آینه‌های بغل هم متمایز از نمونه‌ی اصلی باشد.

cc9cf932 4df9 4fd2 916c 77ad323bd108 - پورشه 911 سینگر GTR، پروژه‌ی جدید تاپ کار

فیبر کربن به‌کاررفته در این خودرو، بالاتری فناوری ساخت را به همراه دارد تا علاوه بر ظاهر زیبا، با وزن پایین و بهترین مقاومت فیزیکی ارائه شود. تاپ کار از شیوه‌ی خلأ در ساخت قطعات فیبر کربن استفاده کرده است تا علاقه‌مندان فناوری‌های مدرن هم تحت تأثیر پروژه‌ی سینگر قرار گیرند. هرچند طرح نهایی این خودرو همچنان به‌صورت پیش‌تولید و گرافیکی قابل مشاهده است؛ اما تحسین‌برانگیز و قابل رقابت با بهترین نمونه‌های تیونینگ شده‌ی پورشه ۹۱۱، مثل مدل GT Street R از شرکت تک آرت؛ به‌حساب می‌آید. دیگر نکته‌ی مهم در ظاهر سینگر GTR، رینگ‌های اسپرت متفاوت و سفارشی آن است که می‌تواند از نسخه‌ی طلایی‌رنگ PUR یا نمونه‌ی سیاه‌رنگ سایز ۲۰ اینچ انتخاب شود.

549cdadb 2b33 4c67 9173 7a8b67c31ccc - پورشه 911 سینگر GTR، پروژه‌ی جدید تاپ کار

طبق معمول، مهندسان تاپ کار از بهینه‌سازی پیشرانه‌ی ۳.۸ لیتری و توربوشارژ پورشه ۹۱۱ توربو S غافل نشده‌اند و قرار است قدرت آن را از ۵۴۰ اسب بخار به ۷۵۰ اسب بخار افزایش دهند. علاوه بر این، سیستم اگزوز، فنربندی و ترمزهای سینگر هم تقویت خواهد شد.

قیمت نهائی این خودرو بیش از ۱۴ میلیون روبل روسیه عنوان شده است که معادل ۲۵۰ هزار دلار خواهد بود. بازاریابی برای نمونه‌ی قابل فروش سینگر GTR، چالش مهمی در مقابل شرکت تاپ کار محسوب می‌شود؛ چراکه مدل اصلی پورشه ۹۱۱ توربو، امروزه با قیمتی نزدیک به ۱۶۰ هزار دلار قابل خرید است و می‌تواند با ثبت زمان ۲.۷ ثانیه در رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، کاملا راضی‌کننده باشد.

d31f5098 b8be 4818 8652 597c4461b2a1 - پورشه 911 سینگر GTR، پروژه‌ی جدید تاپ کار

هنوز گزارشی از عملکرد فنی خودروی سینگر GTR در اختیار رسانه‌ها نیست؛ اما علاقه‌مندان پورشه‌های ۹۱۱ با توانایی‌های عالی، می‌توانند به سراغ مدل GT3 و GT3 RS بروند که با ظاهری متفاوت از نمونه‌ی استاندارد، پیشرانه‌ی ۴ لیتری به قدرت ۵۰۰ اسب بخار و گشتاوری نزدیک به ۴۶۰ نیوتن‌متر به همراه دارد. نسخه‌ی GT3 از پورشه‌ ۹۱۱ با توانایی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ظرف ۳ ثانیه، ۱۴۵ هزار دلار قیمت دارد و با آپشن‌های مدل GT3 RS، به قیمت ۱۸۰ هزار دلار فروخته می‌شود.

منبع CARSCOOPS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.