تولید اولین پژو پارس با موتور TU5 در ایران خودروی مازندران

سید امید حسینی نژاد روز چهارشنبه در گفت‌و گو با  ایرنا افزود : موتور تی یو ۵ چهارمین کلاس پژو پارس است که با هدف ارتقاء سایت ایران خودرو مازندران تولید شده است .

وی گفت که با موففیت آمیز بودن تولید اولین خودروی پارس با موتور تی یو ۵ ، قرار است چهار دستگاه دیگر خودروی پارس با این نوع موتور از روز شنبه هفته آینده ، سوم تیر ماه وارد خط تولید شود.

مدیرعامل ایران خودروی مازندران پیش بینی کرد که تولید انبوه این نوع خودرو در سایت بابل ظرف مدت ۲ ماه آینده آغاز شود.

وی مصرف کم و راندمان بالا را از مزیت های موتور تی یو ۵ برشمرد و گفت که تولید این خودرو با روزانه ۲۰ دستگاه در سایت بابل شروع می شود و به روزانه ۱۴۰ دستگاه افزایش خواهد یافت تا به طور کامل جایگزین خودرو پارس با موتور ایکس یو ۷ شود. موتورهای سری تی یو خانواده ای از موتورهای چهار سیلندر کوچک مورد استفاده در طیف وسیعی از خودروهای پژو و سیتروئن است که برای نخستین بار در سال ۱۹۸۶ با خودرو سیتروئن ای ایکس معرفی و جایگزین خانواده X در آن زمان شد.  موتور تی یو در هر دو نوع بنزینی و دیزلی بدون توربو در دسترس هستند.

شرکت ایران خودرو استفاده از این نوع موتور را ابتدا با پژو ۲۰۶ شروع کرد و بعدها در دیگر محصولات خود به کار گرفت .

این شرکت به خاطر استقبال مردم از موتور تی یو ، با سرمایه گذاری مناسب این موتور را بومی کرد و در خودرو های ۴۰۵ ، پارس ، رانا ، ۲۰۶ اس دی و نوع صادراتی سمند ال ایکس به کار برد.  هم اکنون موتور تی یو ۵ در محصولات مختلف ایران خودرو با جعبه دنده های مختلف از جمله جعبه دنده از نوع ام ای در ۲۰۶ و جعبه دنده بی یی در ۴۰۵ ، پارس و رانا استفاده می شود.

صدای کم ، قدرت مناسب ، استاندارد آلایندگی بالا ، شتاب بالا و قیمت رقابتی از مزیت های مهم موتورهای نسل تی یو است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.