سرمایه‌گذاری جگوار لندرور در حوزه خودروهای خودران

جگوار لندرور در حال انجام تست‌های نهایی روی سیستم خودران اختصاصی خود است و تا چند ماه آینده این فناوری را توسط خودروهای خود در جاده‌ها مورد آزمایش عملی قرار خواهد داد. آخرین فعالیت این برند خوش‌نام بریتانیایی در زمینه خودروهای خودران،‌ سرمایه‌گذاری در شرکت لیفت به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه‌ی حمل و نقل عمومی و در حوزه خودروهای خودران بوده است. هدف از این سرمایه‌گذاری به‌کارگیری خودروهای شرکت جگوار لندرور توسط شرکت لیفت جهت تست سیستم خودران است.

شرکت لیفت در حال برداشتن گام‌هایی بلند و مهم در راستای ایجاد شبکه‌ای از خودروهای خودران جهت انتقال مسافران درون و برون‌ شهری است. در این میان کمپانی‌های مختلفی به این شرکت یاری می‌رسانند که در میان آن‌ها اسامی مهمی نیز دیده می‌شود. جنرال موتورز این غول خودروسازی آمریکا به‌تنهایی در این پروژه بیش از ۵۰۰۰ میلیون دلار طی سال گذشته سرمایه‌گذاری کرده است. از سوی دیگر، گوگل نیز از طریق کمپانی ویمو با لیفت در حال همکاری است.

239f2c17 09ef 4364 bd56 a5975f41c3de - سرمایه‌گذاری جگوار لندرور در حوزه خودروهای خودران

در این میان جگوار لندرور نیز تصمیم به سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیون دلاری در شرکت‌هایی گرفته است که تمرکز خود را بر جابجایی و انتقال هوشمند مسافران گذاشته‌اند. در این میان گزینه اول آن‌ها شرکت لیفت است که با دارا بودن شبکه حمل و نقل در بیش از ۳۵۰ شهر آمریکا، فرصت مناسبی در اختیار این خودروساز بریتانیایی قرار خواهد داد تا نه‌تنها در تکنولوژی خودران سرمایه‌گذاری کنند، بلکه خودروهای خود را جهت استفاده توسط رانندگان این شرکت و راه‌اندازی سیستم خودران در آن‌ها، در اختیار لیفت قرار دهد.

هانو کِرنِر، مدیر اجرایی شرکت جگوارلندرور، درباره این مشارکت می‌گوید:

اقدام اخیر این شرکت، سرمایه‌گذاری استراتژیکی برای هر دو طرف است و کمپانی جگوار لندرور بیش از پیش بر سیستم‌های حمل و نقل جدید و هوشمند تمرکز خواهد کرد. مشارکت ما در حوزه‌های در حال رشد تکنولوژی مانند لیفت به ما کمک خواهد کرد تا به خواسته‌های جاه‌طلبانه خود بیش از پیش جامه عمل بپوشانیم.

منبع NEWATLAS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.