تسلا، ارزشمندترین خودروساز آمریکا

تسلا با عبور از فورد و جنرال موتورز، توانست عنوان ارزشمندترین شرکت خودروساز آمریکا در بازار سهام را به دست آورد.

پس از معاملات بازار بورس نیویورک در ماه گذشته، سهام شرکت تسلا توانست از جنرال موتورز پیشی بگیرد. این اتفاق تنها چند روز پس از آن افتاد که تسلا توانست با عبور از شرکت فورد، خود را به‌عنوان دومین شرکت صاحب بالاترین ارزش سهام در میان خودروسازان آمریکا معرفی کند. به نظر می‌رسد شرایطی غیر از این رویداد نیز متصور نبود؛ اما چرا؟

بر اساس آخرین گزارش‌ها، ارزش سهام تسلا در ماه گذشته با رقم ۲۷۸ دلار باز و در پایان با ۳۰۱ دلار بسته شد و این در حالی است که چهار ماه پیش ارزش سهام این خودروساز ۱۸۱ دلار بود. به این معنا که ارزش این خودروساز به بیش از ۵۳ میلیارد دلار رسیده است. گزارش چهارماهه این شرکت که اشاره به رکوردشکنی در تولید و تحویل خودرو به مشتریان داشت نیز نقش مهمی در این افزایش سهام ایفا کرده است.

از طرف دیگر، خبر خرید ۵ درصد از سهام شرکت تسلا توسط گروه سرمایه‌گذاری تِنسِنت چین، خود نشانه دیگری بر اعتماد سرمایه‌گذاران به این شرکت خودروساز بود. این اولین بار است که ارزش سهام تسلا از مرز ۳۰۰۰ دلار بالاتر می‌رود.

متناسب با افزایش ارزش تسلا، سهام جنرال موتورز کاهش چشمگیری به خود دیده است. هر سهم این شرکت ۳۴.۴ دلار قیمت دارد و ارزش این خودروساز هم‌اکنون ۴۹.۷۷ میلیارد دلار ارزیابی می‌شود. هرچند در سال جدید، سهام جنرال موتورز نسبت به سال ۲۰۱۶ که میزان ۲۷.۴۶ دلار به ازای هر سهم را تجربه کرده بود، افزایش قابل قبولی داشته است.

آخرین رکود اقتصادی برای این غول خودروسازی آمریکا اواخر سال ۲۰۱۳ رخ داد. قطعا نوسانات قیمت سهام در بازار بورس به عوامل مالی و اقتصادی متعددی وابسته هستند. در حال حاضر تسلا تنها طی چند ماه اخیر رشد زیادی به خود دیده است؛ درحالی‌که شرکت‌های بزرگ آمریکا مانند فورد و جنرال موتورز، بی‌نیاز از جمع‌آوری سرمایه و با توجه به پشتوانه‌های مالی هنگفت خود، با ثبات قابل قبولی در بازار خودرو فعالیت می‌کنند.

منبع THETRUTHABOUTCARS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.