نسل جدید کلاس A، ارزان‌ترین محصول مرسدس بنز خواهد بود

مرسدس بنز با عرضه خودروی سدان ارزان‌قیمت جدید در کلاس A تا سال ۲۰۱۸، به دنبال کسب سهم بیشتری از بازار آمریکا است.

مدیران شرکت مرسدس بنز طی مصاحبه اخیر خود اعلام کردند که تا اواخر ماه جاری، خودرویی ارزان‌قیمت و جدید در کلاس AA به‌صورت محدود در نمایندگی‌های این شرکت در شهر میامی ایالت فلوریدای آمریکا عرضه خواهد شد. طبق اطلاعات به‌دست‌آمده و برخلاف ادعاهای پیشین مبنی بر احتمال عرضه خودرویی مابین کلاس‌های CLA و C، این خودروی جدید و ارزان در رده‌ای پایین‌تر از کلاس CLA چهاردر قرار خواهد گرفت.

زمانی که ساخت خودروی CLA در سال ۲۰۱۳ آغاز شد، قیمت اولیه‌ی آن کمتر از ۳۰ هزار دلار بود و فعالان حوزه‌ی خودرو امیدوار بودند با حفظ این قیمت و ایجاد شرایط رقابتی با دیگر خودروسازان، توجه خریداران جوان‌تر را بیش از پیش به مرسدس بنز و این خودرو جلب کنند.

سدان جدید کلاس A، روی پلتفرم نسل دوم و مشترک با کلاس CLA ،GLA و B تولید و عرضه خواهد شد. چند ماه پیش، خودروساز برجسته آلمانی برای اولین بار از مدل مفهومی کلاس A در نمایشگاه شانگهای رونمایی کرد. طراحی این خودرو در بخش «زیبایی‌شناسی سطح A» به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های بخش طراحی شرکت مرسدس بنز انجام شده است.

f131518b b810 4cfe be88 2a656dd03c59 - نسل جدید کلاس A، ارزان‌ترین محصول مرسدس بنز خواهد بود

مدل مفهومی کلاس A نسبت به مدل CLA پهن‌تر و بلندتر است و بدنه آن ۴.۵ متر طول، ۱.۸۶ متر عرض و ۱.۴ متر ارتفاع دارد. در این سدان چهاردر، می‌توان از چرخ‌های ۲۰ اینچ هم استفاده کرد.

گوردون واگنر، مدیر بخش طراحی گروه خودروسازی دایملر، درباره‌ی طراحی این خودرو می‌گوید:

در طراحی این مدل از حداقل خطوط بدنه و به شکل کشیده و پیوسته استفاده شده و این تنها ناشی از شجاعت ما در ایجاد فرم و بدنه‌ای پاک با کمترین میزان انحنا است. با ایجاد تناسبی کامل میان دانش روز و احساسات انسانی، نسل جدید و پیشروی سدان‌های کامپکت ما قابلیت ایجاد عصری جدید در زمینه طراحی خودرو خواهند داشت. طراحی، هنر نادیده گرفتن نیز هست و دوران استفاده از خطوط فراوان روی بدنه‌ی خودرو به سر آمده است.

a47eb269 99cd 4323 8163 37682d1777f8 - نسل جدید کلاس A، ارزان‌ترین محصول مرسدس بنز خواهد بود

گروه مرسدس اعلام کرده است که طراحان این شرکت با تمرکز بر طراحی ۳ سطحی و ایجاد تناسبی کامل میان تمام سطوح از طریق به‌کارگیری سطوح شفاف در زوایای رو به هم، تلاش کرده‌اند تا طراحی بدنه‌ای متفاوت همراه با سایه روشن‌های متعدد خلق کنند. انتظار می‌رود این خودرو با قیمتی کمتر از ۳۰ هزار دلار به بازار عرضه شود.

در کنار خودروی جدید کلاس A، به نظر می‌رسد مرسدس بنز نمونه جدیدی از سدان AMG GT در دست تولید دارد که احتمالا هردو خودروی جدید در تابستان ۲۰۱۸ به‌صورت رسمی رونمایی خواهند شد.

منبع MOTORTREND

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.