نهایت سرعت بوگاتی شیرون؛ شاید ۴۸۳ کیلومتر بر ساعت

حداکثر سرعت فعلی شیرون، به ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده؛ اما پرچم‌دار بوگاتی ممکن است با استفاده از تایرهای بهتر، به سرعت ۴۸۳ کیلومتر بر ساعت برسد.

اندی والاس، از راننده‌های تست خودروی شرکت بوگاتی، پیش‌بینی می‌کند که با فناوری لاستیک‌های مدرن، می‌توان بوگاتی شیرون را به سرعت جنون‌آمیز ۴۸۳ کیلومتر بر ساعت رساند. این خودرو به یک محدودکننده‌ی سرعت الکترونیکی مجهز است که در آستانه‌ی ۳۸۱ کیلومتر بر ساعت فعال می‌شود. اگر از دکمه بیشینه سرعت، پایین در ورودی استفاده کنید، این سیستم غیرفعال می‌شود و خودرو به نهایت سرعت ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

از نظر اندی والاس،‌ شیرون توانایی درخشش فراتر از این سرعت هم دارد؛ طبق پیش‌بینی او، نسخه‌ی دیگری از بوگاتی شیرون با نصب تایرهای امروزی می‌تواند به سرعتی فراتر از ۴۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مهندسان شرکت تایرسازی میشلن تصمیم دارند از هم‌اکنون تا نزدیک سال نوی میلادی، دست‌یابی به چنین سرعتی را تضمین کنند تا بوگاتی شیرون، لقب سریع‌ترین خودروی جهان را از ویرون سوپراسپرت بگیرد. بوگاتی ویرون سوپراسپرت، در سال ۲۰۱۰ رکورد ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت در مسیر مستقیم را در پیست آزمایشی گروه فولکس‌واگن (ایرا-لسین) ثبت کرد؛ جایی که در انتظار رکوردشکنی بوگاتی شیرون است.

فقط با همکاری میشلن و استفاده از تایرهای پیشرفته‌تر می‌توان به باز شدن قفل پتانسیل کامل بوگاتی شیرون امیدوار بود. احتمالا نسخه‌ی سوپراسپرت شیرون برای درخشش در سرعت‌های نفس‌گیر بیشتر از ۴۵۰ کیلومتر بر ساعت، مناسب خواهد بود.

از سویی دیگر، شرکت هنسی هم تصمیم دارد در لیگ سرعت، با خودروی ونوم F5  به سرعت ۴۸۳ کیلومتر بر ساعت دست یابد؛ این مدل برخلاف مدل سابق خود که بر اساس لوتوس طراحی شده بود، به‌صورت کاملا بومی توسعه یافته است. ونوم F5 اواخر امسال معرفی خواهد شد؛ ولی این موضوع که چه زمانی به رکورد جهان حمله می‌کند، نامشخص است.

بیش از ۷ سال است که بوگاتی ویرون سوپراسپرت، در کتاب رکوردهای گینس حضور دارد. با توجه به این مدت طولانی، سقوط این خودرو توسط محصولاتی غیر از شیرون بعید به نظر می‌رسد. نظر شما در این مورد چیست؟

منبع MOTOR1
1 نظر
  1. فرامرز می گوید

    چه میکنه این بوگاتی ?

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.