کیا سراتو یا هیوندای النترا – (مقایسه خودرو)

31065 - کیا سراتو یا هیوندای النترا - (مقایسه خودرو)

انتخاب میان دو خودرویی که این بار رو در روی یک دیگر قرار گرفته اند، در عین حال که می تواند انتخابی بر اساس پارامترهای مقایسه‌ای باشد، ممکن است که کاملا نیز تابع سلیقه باشد؛ چون دو خودرو با تشابه زیاد و با دو نشان تجاری شناخته شده خودروسازی کره که البته در واقع یک گروه خودروسازی هستند، رو در روی یک دیگر قرار گرفته اند.

ورود کیا سراتو به حدود هشت سال قبل بر می گردد در حالی که نسل جدید هیوندای الانترا پس از وقفه ای دو دهه ای (هیوندای آوانته تولیدی کرمان موتور در واقع نسل سوم هیوندای الانترا بود که البته با نام آوانته در کشورمان عرضه شد) به ایران بازگشت و به واسطه طراحی ظاهری اش که تابع همان امواج مورد علاقه طراحان هیوندای در چند سال اخیر بوده و به دلیل شباهت زیاد به برادر بزرگترش با نام سوناتای کوچک شهرت یافته است در حالی که کیا پس از تجربه موفقیت در نسل قبلی سراتو در نسل جدید آن باز هم دست به تحولاتی همه جانبه زده است. البته این نسل سراتو هم شباهت هایی با کیا اپتیما دارد.

rdrd7v2xe0mlhbt5yqj3 - کیا سراتو یا هیوندای النترا - (مقایسه خودرو)

هیوندای الانترا مدل ۲۰۱۷ دارای یک جفت چراغ جلوی پروژکتوری باریک به همراه جلوپنجره ای عریض تر و شش گوشه ای زایه دارتر با قسمت های افقی است. در قسمت زیرین جلوی این خودرو نیز عناصری بومرنگ شکل برای جای گیری چراغ های مه شکن گرد تعبیه شده است.

نیم رخ این خودرو دارای خط کمری برجسته از روی گلگیر جلو، طراحی جدید ستون C و رینگ های آلیاژی ۱۶ اینچی است در حالی که در قسمت پشت آن چراغ های عقب بزرگ با مجموعه LED جذاب و اسپویلری شیک به همراه طراحی سپر نوین به چشم می خورد. بدنه الانترای جدید یکی از ایرودینامیک ترین ها در کلاس خود است.

liwy1gjfrbptss37uc - کیا سراتو یا هیوندای النترا - (مقایسه خودرو)

کیا سراتو مدل ۲۰۱۷ دارای تغییراتی همچون چراغ های کشیده جدید در قسمت جلو که جایگزین چراغ های بزرگ تر و گرد تر مدل قبلی شده اند و هم چنین نسخه ای کشیده تر و بهتر از جلوپنجره tiger-nose کیا و سپر جلوی جدید با جلوپنجره زیرین کشیده به همراه چراغ های مه شکن و هواکش های بلند مصنوعی در هر طرف این خودرو تعبیه شده است. تغییرات قسمت پشت این خودرو به لنز تیره شده چراغ های عقب و قطعات LED جدید محدود می شود.

در طراحی کابین نیز الانترا تابع همان سبک سوناتا است در حالی که سراتو دارای طراحی منحصر به فردی نسبت به برادر بزرگ تر خود یعنی اپتیما دارد. اگرچه از نظر کیفیت کابین سراتو بهتر از الانترا است اما طراحی ادوات داشبورد و نشان دهنده ها جذابیت خاصی ندارد. همچنین طراحی صندلی ها و نیز غربیلک فرمان سراتو جذاب تر است.

zkugavywyu00sh3o3tnq - کیا سراتو یا هیوندای النترا - (مقایسه خودرو)

xib5djdqrkwcjxyf8iq - کیا سراتو یا هیوندای النترا - (مقایسه خودرو)

همه این موارد در شرایطی است که سراتو از پیشرانه ۲ لیتری ۱۵۲ اسبی و الانترا از پیشرانه ۲ لیتری ۱۶۳ اسب بخاری بهره می برد و با وجود جعبه دنده هایی با عملکرد شبیه به هم و اختلاف وزن ناچیز اما الانترا در شتاب گیری ۰.۳ ثانیه از رقیبش برتر باشد.

این مشخصات نزدیک و ویژگی های شبیه به هم، در تجهیزات رفاهی نیز دیده می شود. اما با تمامی این اوصاف برتر محسوب شدن نام هیوندای نسبت به شریکش کیا، خوش نامی الانترا که از گذشته در ذهن ها باقی مانده و بازار دست دوم هیوندای می تواند برگ های برنده الانترا در بازار خودرو کشورمان باشد.

هیوندای الانترا ۲۰۰۰ نیوفیس

کیا سراتو ۲۰۰۰ نیوفیس

پیشرانه

موتور ۴ سیلندر

موتور ۴ سیلندر

گیربکس

شش سرعته تیپترونیک

شش سرعته تیپترونیک

حجم موتور

۱۹۹۹ cc

۱۹۹۹ cc

دیفرانسیل

جلو

جلو

سیلندر

۴

۴

تعداد سوپاپ

۱۶

۱۶

اسب بخار

۶۵۰۰/۱۶۳

۶۵۰۰/۱۵۲

گشتاور

۴۸۰۰/۱۹۸

۴۸۰۰/۱۹۴

وزن

۱۱۹۴ kg

۱۲۶۸ kg

حداکثر سرعت

۲۰۰ km/h

۲۱۰ km/h

شتاب

۱۰.۲

۱۰.۵

مصرف سوخت

۷.۱

۷.۵

ظرفیت مخزن

۵۰

۵۰

استاندارد محیط زیست

یورو ۴

یورو ۴

کیسه های هوا

راننده – سرنشین – جانبی – پرده ای

راننده – سرنشین – جانبی – پرده ای

ترمز

ABS – EBD – ESP – BAS

ABS – ESP – EBD – BAS

صندلی

راننده برقی – چرم – گرمکن و سردکن

قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۱۰ جهت – گرمکن و سردکن

تهویه مطبوع

دستی – کنترل اتوماتیک سفارشی

جداگانه برای سرنشینان جلو

پنجره

برقی

برقی

آینه

برقی – گرمکن

برقی

چراغ

روشن و خاموش شدن اتوماتیک سفارشی

LED

سایر

۵ گرمکن ۲سردکن، فرمان ۳حالته ، کول باکس، کروز کنتری ، سانروف ، سیستم کمکی پارک، اتوهلد، کیلس استارتر، سانروف، دی لایت، سیستم ولکام، کروز مموری صندلی، سنسور جلو

شش ایربگ/مانیتور/فرمان سه حالته/۵ گرم کن و ۲سرد کن/کیلس استارتر/دنده پشت فرمان/صندلی راننده برقی/مموری صندلى راننده/سانروف/کولر دیجیتال دوال/ESP/سنسور جلو و عقب/دوربین عقب/زنون/دی لایت/سنسور نور/آیینه فتوکرومیک/آیینه تاشو برقی/سیستم ولکام/کول باکس/کروز/بلوتوث/دستور گفتارى/مه شکن عقب/ رادار نقطه کور

قیمت (تیر ۹۶)

۱۳۹ میلیون تومان

۱۳۴ میلیون تومان

2 نظرات
  1. امیر می گوید

    من النترا ۲۰۱۷ رو با کارکرد ۱۱ هزارتا در حد صفر فروختم سراتو ۲۰۱۷ صفر فول خریدم ، ولی اصلا پشیمون نیستم ، النترا ماشین خوبی بود ولی تو یه سری چیزا سراتو سره، نرمی که واقعا تفاوتی با هم ندارن واینکه میگن سراتو خشک تره منکه اصلا تایید نمیکنم ، ارتفاع سراتو بالاتر هست پارکینگمون رمپ داره که النترا گیر میکرد و من مجبور بودم اگر کسی تو ماشین بود بگم پیاده بشه حتی زاپاسمم از صندوق درآوردم گذاشتم انباری ، ولی سراتو اصلا گیر نکرد ، ترمز سراتو یکم بهتر عمل میکنه ، گیربکسشم بنظرم نرمتر و دقیقتره ، النترا وقتی گاز میدادم معکوس میکشید ولی یکم از موتور صدای بم میومد انگار خفه کار میکرد و فشار پامو که از روگاز کمتر میکردم تازه دور میگرفت ولی همچین چیزیو تو سراتو ندیدم ، داخل سراتو از متریال بهتری استفاده شده ، نه اینکه النترا بد باشه نه ولی یه سری ادواتش رنگ نقره ای داره که بنظرم با نور آبی دکمه ها آدم یاد ماشینای چینی میوفته ، از نظر ابعاد یکم النترا کشیده تر بنظر میاد در صورتی که اختلافشون ۲ سانته ، النترا طراحیش نسبت به قبل خیلی تکامل پیدا کرده مخصوصا از زاویه جلو و عقب ولی از طرف کنار که ماشینو میبینی خطوط شکسته نسل قبلو نداره و باز این نکته یکم آدمو یاد ماشینای چینی میندازه ، داخل اطاق النترا یکم کمتر صدا نفوذ میکنه ، از نظر منکه جفت ماشینارو داشتم سراتو ظاهرش به مورور کمتر دل و میزنه و کلا نقصی شما نمیبینی ماشین اسلیم و خوش رخه چه از بغل چه جلو عقب همچیش به هچیش میخوره و اندازه است چیزی که واقعا النترا از بعضی زوایا تو ذوق میزنه ، دید رانندا تو اطاق سراتو بهتره و نقطه کور کمتری داره به علاوه بر اینکه شیشه جلوهای سراتو ۲تا لچکی داره که به این کار کمک میکنه و از توی اطاق جلوه ی بانمکی میده ، تو مصرف سوخت من فرقی فاحشی ندیدم شاید در ۱۰۰ تا ۱ لیتر النترا بیشتر بسوزونه

  2. ناصر می گوید

    کی میگه النترا ۱۶۳ اسب قدرت و۱۹۸ نیوتن مترگشتاورداره بنا براعلام سایت هیوندایی النترا۲۰۱۷ فقط ۱۴۷ اسب و۱۷۸ نیوتن مترگشتاور داره درحالیکه قدرت سراتو تا مدل ۲۰۱۶ بنابراعلام سایت کیاموتورز ۱۵۶ اسب و۱۹۴ نبوتن مترگشتاوربود ولی درسال ۲۰۱۷ بعلت تغییراتی درسی پی یو ۱۵۰ اسب بخار قدرت و۱۹۲ نیوتن مترگشتاوردارد که باتوجه به وزن ۱۲۹۴ کیلیویی النترا ووزن ۱۲۶۸ کیلوگرمی سراتو ازنظر شتاب برابرهستند ولی کندی خاصی درابتدای حرکت درالنترا دیده میشود که سراتو گیربکس برتری نسبت به النتراداشته واین کندی درابتدای حرکت سراتو دیده نمیشود ازسایت هایی که اطلاعات دقیق ندارند کپی میکنید واطلاعات غلط میدهید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.