هیوندای i20 N؛ رقیبی جدی برای فورد فرستا ST

هیوندای بخش خودروهای قدرتمند خود را با نام N، مدتی است که راه‌اندازی کرده؛ اما هنوز اولین محصول این واحد به بازار نیامده است. با این وجود اطلاعاتی از مدل‌هایی که این واحد در حال کار روی آن‌ها است، منتشر شده است.

به گزارش اتو اکسپرس، این شرکت کره‌ای در حال برنامه‌ریزی برای رونمایی از هاچبک قدرتمند و سریعی با نام i20 N است که رقیبی برای فورد فیستا ST، فولکس واگن پولو GTI و تویوتا یاریس GRNM خواهد بود. به نظر می‌رسد که هیوندای پس از عرضه‌ی مدل ولوستر N و مدل i30 N این محصول را نیز روانه‌ی بازار خواهد کرد.

مدل i20 N همانند سایر خودروهای N، از ظاهر و عملکردی جذاب برخوردار خواهد بود که در ساخت آن از تجارب به‌دست‌آمده در خودروی مسابقه‌ای i20 که در مسابقات رالی WRC شرکت می‌کند استفاده شده است.

آلبرت بیرمن، مدیر بخش N هیوندای، در خصوص گسترش محصولات N گفته است: «چرا محصولات خود را گسترش ندهیم؟ چون ما نمی‌خواهیم محصولاتمان فقط به خودروهایی در سگمنت کلاس C محدود باشند. وقتی رقبایی چون فولکس واگن پولو GTI، پژو ۲۰۸ و فورد فیستا ST وجود دارند، این نشان‌دهنده‌ی اشتیاق و کشش بازار برای هاچبک‌های قدرتمند است.»

از اطلاعاتی که در حال حاضر وجود دارند، می‌توان فهمید که این مدل جدید از یک پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری توربوشارژردار بهره‌مند خواهد بود که قدرتی در حدود ۲۰۰ اسب بخار دارد و نیروی آن به چرخ‌های جلو انتقال پیدا خواهد کرد. همچنین به‌احتمال بسیار قوی، مدل‌های فول آپشن i20 N به ترمز دیفرانسیل الکترونیکی نیز مجهز خواهند شد.

منبع CARSCOOPS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.