توقف تولید خودروهای دیزلی و بنزینی در فرانسه از سال 2040

طبق اعلام دولت امانوئل ماکرون، رئیس جمهور جدید فرانسه؛ این کشور از سال ۲۰۴۰ به بعد اجازه تولید خودروهای بنزینی و دیزلی را نخواهد داد.

هنگام رونمایی از برنامه دولت فرانسه برای تحقق تعهدات خود تحت قرارداد آب و هوای پاریس، نیکولاس هیلوت، وزیر محیط زیست فرانسه تاکیده کرده است که فروش چنین خودروهایی باید از سال ۲۰۴۰ پایان یابد.

هیلوت این تصمیم را با عنوان انقلاب و تغییر اساسی توصیف می‌کند و آن را تعهد دولت برای مدیریت بر تغییر شرایط آب و هوایی می‌خواند. او تاکید می‌کند که آلودگی هوا سلامت عمومی را دچار مشکل می‌کند و مسلما چنین تحولی برای خودروسازان دشوار خواهد بود. در واکنش به سیاست دونالد ترامپ مبنی بر کناره گیری ایالات متحده از توافق آب و هوای پاریس، وزارت‌خانه‌های فرانسه برنامه جدید شرایط آب و هوایی با هشتگ “MakeOurPlanetGreatAgain#” را عرضه کرده است.

طبق گزارش شورای بین‌المللی حمل‌ونقل پاک، تنها ۰.۶ درصد از کل خودروهای فروخته شده در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، الکتریکی بوده‌اند. (۰.۷ درصد پلاگین هیبریدی و ۱.۹ درصد هیبریدی معمولی)

البته فرانسه با فروش ۱.۱ درصدی خودروهای تمام الکتریکی در سال ۲۰۱۶، کمی جلوتر از دیگران است. در کشور نروژ با توجه به انگیزه بیشتر، ۱۵.۷ درصد از کل خودروهای فروخته شده الکتریکی بوده‌اند. سهم فروش خودرو در کشورهای شمال اروپا (فنلاند، ایسلند و دیگر کشورهای اسکاندیناوی) در سال ۲۰۱۶ برای خودروهای پلاگین هیبریدی و هیبریدی به ترتیب ۱۳.۴ و ۱۱.۳ درصد بوده است. سهم خودروهای دیزلی و بنزینی در سال ۲۰۱۶ به ترتیب ۵۲ و ۴۴ درصد بوده است.

براساس بخشی از برنامه جدید فرانسه برای تغییر آب و هوا، این کشور در راستای کاهش کربن دی اکسید،‌ تولید هیدروکربن را در سال ۲۰۴۰ متوقف می‌کند. باید در نظر گرفت که فرانسه بیشتر زغال‌سنگ، نفت و گاز مورد نیاز خود را وارد می‌کند و برای تامین انرژی اساسا به انرژی هسته‌ای متکی است. برای حذف کردن سوخت‌های فسیلی در بخش خودروسازی، این کشور به افزایش قیمت کربن ادامه می‌دهد. با تدابیر دولت فرانسه در زمینه تغییرات مالیاتی برای ایجاد برابری بین قیمت خودروهای دیزلی و بنزینی تا سال ۲۰۲۲، نقطه مثبت خودروهای دیزلی در قیمت‌گذاری تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

گزارش‌های اخیر یک روز پس از اینکه شرکت ولوو از تصمیم خود برای تولید خودروهای تمام الکتریکی، پلاگین هیبریدی و هیبریدی ترکیبی از سال ۲۰۱۹ سخن گفت، ارائه شده‌اند. سال گذشته شهردار پاریس قول مقابله با آلودگی هوا را داد و متعهد شد که خودروهای دیزلی تا سال ۲۰۲۵ از خیابان‌های متروپولیس حذف می‌شوند.

منبع CARADVICE

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.