کپی‌برداری شرکت چینی زوتیه از پورشه ماکان

 برخی خودروسازان چینی با وجود همه تلاش‌های خود برای فروش داخلی، نمی‌توانند از کپی بیشرمانه خودروهای غربی خودداری کنند.
یکی از آنها شرکت زوتیه و خودروی SR9 است که ما آنرا  تحت پوشش قرار داده‌ایم، اما این نسخه تقلیدی پورشه ماکان در حال حاضر خود را برای ماه مه آینده در نمایشگاه خودروی شانگهای آماده می‌کند.

2ac90710 0a72 4cee a40a 195bcaeb1e0f - کپی‌برداری شرکت چینی زوتیه از پورشه ماکان

به نظر می‌رسد که ظاهر پورشه ماکان برای زوتیه کافی نبوده، چرا که این شرکت یک نسخه صورتی SUV به نام “Nunsheng”، به معنی “الهه”، تولید کرده است. به گفته CarNewsChina، این اصطلاح در زبان عامیانه چینی به معنای “زن ستایش شده” است و اغلب برای اشاره به یک شخص مشهور استفاده می‌شود.

7a8042a1 8bdf 422b 8319 413121bab344 - کپی‌برداری شرکت چینی زوتیه از پورشه ماکان

نه تنها بیرون “اس آر ۹ الهه” به رنگ صورتی است، بلکه داخل اتاق و بالای صفحه داشبورد، درها، اهرم تعویض دنده، کنسول مرکزی و بعضی سطوح دیگر به رنگ صورتی است، با چرم متضاد به رنگ کرم سفید که در بعضی جاها استفاده می‌شود. علاوه بر این، زوتیه می‌گوید که خانم‌هایی که در آینده این خودرو را می‌خرند می‌توانند قلابدوزی را نیز به عنوان روپوش صندلی داشته باشند.

bf07a6c6 ab56 4e96 aedf b9d449f762ab - کپی‌برداری شرکت چینی زوتیه از پورشه ماکان

در حالی که نسخه معمولی SR9 می‌تواند در چین از ۱۵،۷۹۰ دلار قیمت داشته باشد، نسخه ی “الهه” هزینه‌هایی بیش از ۲۶،۰۰۰ دلار دارد، در حالی که از پیشرانه ۲.۰ لیتری توربوشارژر مشابه با نسخه معمولی فقط با ۱۹۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

منبع CARSCOOPS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.