وال استریت ژورنال: بازار خودرو ایران، پژو را نجات داد

علی رغم کاهش ۴۵ درصدی فروش پژو در اروپا و چین، بازار بسیار خوب ایران این خودروساز فرانسوی را نجات داد.

پایگاه اینترنتی وال استریت ژورنال نوشت: در حالی که میزان فروش خودرو پژو در اروپا و چین به شدت کاهش یافته، اما به لطف از سرگیری خریدهای ایران آمار فروش این خودرو ۲.۳ (دو و سه دهم) درصد رشد پیدا کرده است.

میزان فروش خودروی گروه پژو در نیمه نخست امسال به لطف بازار بسیار خوب در ایران، ۲.۳ درصد افزایش یافت. این در حالی است که میزان فروش این نوع خودرو در بازارهای چین و اروپا به شدت کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، سازندگان پژو سیتروئن و DS امروز اعلام کردند که رکورد فروش ۱.۵۸ میلیون خودرو را در فاصله ماه های ژانویه تا ژوئن به ثبت رسانده‌اند که بالاتر از رقم مشابه سال گذشته یعنی ۱.۵۴ میلیون خودرو است.

با این وجود، روند کاهشی خرید چینی ها ادامه داشته و خرید مردم این کشور با افت ۴۵ درصدی در این فاصله زمانی به ۱۵۲ هزار و ۳۸۰ خودرو رسیده است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، در اروپا میزان فروش این خودرو ۱.۹ درصد کاهش داشته و به میزان ۱.۰۴ میلیون خودرو رسیده است که بیشترین میزان کاهش در خودروی پژوی DS با کاهش ۴۵ درصدی بوده است.

وال استریت ژورنال می نویسد، اما در سویی دیگر، ایران یک بازار بسیار مهم در نیمه اول امسال بوده  و با از سرگیری خریدهای در سطح بالا به پژو کمک کرد که فروش در این کشور سه برابر غرب آسیا و آفریقا شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.