نگاه اروند پلاک به تاریخ مرسدس بنز وانت – از 170 H تا X کلاس

در سال ۱۹۳۶، مرسدس به معرفی خودروی مرسدس ۱۷۰ V می کند.و آن را نه تنها به عنوان یک خودروی سواری بلکه در نسخه های واگن، وانت ،کروکی و حتی یک کروکی چهار درب با سقف پارچه ای بزرگ و همراه با نسخه های متعدد دیگر که از همین خودرو  اقتباس گرفته بودند تولید می کند.این خودرو دارای مدل های متعدد به عنوان تاکسی، پلیس، آمبولانس، خودروی نظامی و غیره تولید شد.

Capture - نگاه اروند پلاک به تاریخ مرسدس بنز وانت - از 170 H تا  X کلاس

“V”   مخفف کلمه آلمانی “vron” ( “جلو”) است یعنی موتور در جلو دارد.همانطور که مدل ۱۷۰ H در آن موقع تولید شد و h در آن به معنی موتور عقب بود.خودرویی چهار سیلندر با  حجم  ۱.۷ لیتری که خروجی ۳۷ اسب بخار را  به چرخ های عقب از طریق گیربکس دستیچهار سرعته منتقل می کرد.

به جلو تر می آیم.جایی که در  اوایل ۱۹۷۰s زمانی که W115 تولید شد. .خودرویی جاودانه با کلاس G و بعد از آن W461 در سال ۱۹۹۰ تولید شد.بعد از آن هم   W463 بیرون آمد.

حالا در نمایشگاه خودرو در پاریس مرسدس بنز اولین وانت X کلاس به صورت نسخه مفهومی به  نمایش گذاشت.مرسدس بنز که شکافی در بخش وانت‌های متوسط پریمیوم می‌دید، چند وقت پیش تصمیم گرفت با ساخت وانتی این شکاف را پُر کند. X کلاس  ترکیبی از کارایی وانت‌های سنتی را با ویژگی‌های لوکس این شرکت ارائه می‌کند.

mercedes benz concept x class - نگاه اروند پلاک به تاریخ مرسدس بنز وانت - از 170 H تا  X کلاس

مرسدس بنز جزئیات فنی X کلاس را اعلام نکرده است اما میدانیم که این وانت بر اساس نیسان ناوارا ساخته شده است. نسخهٔ پایهٔ X کلاس در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌گردد و سیستم چهارچرخ محرک به‌عنوان یک آپشن سفارشی برای آن ارائه خواهد شد. موتورهای آن‌هم شامل نمونه‌های چهار سیلندر بنزینی و دیزل می‌شود که اطلاعات بیشتری آز آن‌ها منتشر نشده است. نمونه‌های به نمایش درآمده اما مجهز به یک موتور V6 دیزلی هستند که انتظار می‌رود به‌عنوان بالاترین نسخه در لیست موتورهای X کلاس ارائه گردد. همچنین این کانسپت‌ها مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic مرسدس بنز هستند.

mercedes benz concept x class 1 - نگاه اروند پلاک به تاریخ مرسدس بنز وانت - از 170 H تا  X کلاس

سازندهٔ آلمانی ادعا می‌کند که وانت X کلاس توانایی حمل ۱.۱ تن بار و کشش ۳.۵ تن بار را دارد و می‌تواند به‌عنوان وسیلهٔ نقلیه‌ای هم برای خانواده و هم برای کار مورداستفاده قرار گیرد. مرسدس بنز مانند همهٔ محصولات خود به ایمنی X کلاس هم توجه زیادی داشته است و مجموعهٔ کاملی از سنسورها و جدیدترین سیستم کمک‌راننده را برای آن ارائه کرده است. کانسپت X کلاس قرار است وانت شیک و لوکس باشد که یک کارگر می‌تواند برای کار خود از آن استفاده کند درحالی‌که هیچ مشکلی جهت استفادهٔ خانوادگی هم ندارد. بدین ترتیب این خودرو آمیزه‌ای است از ویژگی‌های لوکس مرسدس بنز و وانت‌های سنتی.

mercedes benz concept x class 4 - نگاه اروند پلاک به تاریخ مرسدس بنز وانت - از 170 H تا  X کلاس

X کلاس در جلو دارای طراحی نسبتاً صافی است که شباهت چندانی با طراحی نرم کراس‌اوورهای مرسدس بنز ندارد. در داخل آن‌هم از مواد بسیار باکیفیتی همچون چرم ناپا، روکش‌های چوبی و آلومینیوم جلا داده شده استفاده شده است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو از طریق یک صفحه‌نمایش بزرگ که در بالای داشبورد نصب شده است ارائه می‌گردد و یک پد چندمنظوره هم برای کنترل آن در کنسول وسط تعبیه شده است.

نسخهٔ دو دیفرانسیل این وانت مجهز به دنده‌های ضریب سنگین، قفل دیفرانسیل در هر دو محور و یک سیستم کنترل کشش پیشرفته است که به خودرو برای حرکت در سخت‌ترین مسیرهای آفرود کمک می‌کند. شاسی فولادی X کلاس نیز با نیسان ناوارا و رنو آلاسکان مشترک است اما مرسدس بنز برای تعلیق جلو از سیستم مک‌فرسون و در تعلیق عقب از تنظیمات Five Link استفاده کرده است.

مرسدس بنز وانت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.