اجرای طرح جدید معاینه فنی خودروها از مردادماه

سعید قیصر، مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور اعلام کرد که با تصمیم کارگروه هماهنگی و نظارت بر کاهش آلودگی در کلان شهرها، از شهریور امسال تردد خودروهای فرسوده در محدوده طرح کاهش(LEZ)، در تمامی کلان شهرهای کشور اجرا خواهد شد. وی با بیان این مطلب که این طرح تمامی خودروها اعم از سبک، سنگین، شخصی، دولتی و عمومی را شامل می‌شود؛ اذعان داشت:

تمامی خودروهایی که سن مجاز را نداشته و فرسوده به شمار می‌آیند؛ در صورت تردد از شهریورماه در کلان شهرها، توسط سامانه سمیفا شناسایی و جریمه خواهند شد.

قیصر همچنین از ابلاغ طرح جدید معاینه فنی خودروها توسط شورای حفاظت از محیط زیست و اجرایی شدن آن از مردادماه خبر داد. بر این اساس در سامانه سمیفا، تمامی استاندارهای آلایندگی، تغییر کرده و از این پس خودروها با حساسیت بیشتری سنجیده می‌شوند. وی اعلام کرد که بر اساس شاخص‌های جدید، می‌توان گفت ۷۰ تا ۸۰ درصد خودروهایی که در حال تردد هستند، در آزمایش‌های پیش رو مردود شده و قادر به دریافت کارت معاینه فنی نخواهند بود.

وی ضمن اشاره به این نکته که تمامی خودروهایی که در زمان مراجعه به مراکز معاینه فنی، در صورت نداشتن این کارت در طی سال گذشته، جریمه خواهند شد؛ اعلام کرد:

در طرح جدید، دور تند و کند پیشرانه، با حدود جدیدی تحت آزمایش قرار می‌گیرد و تمامی ستادهای معاینه فنی شهرداری‌های کشور، در حال پیاده‌سازی تجهیزات و سیستم‌های لازم جهت اجرایی کردن طرح جدید هستند. از این پس تمامی خودروها با شاخص‌های جدید آلایندگی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.