طراحی خودروی برقی اینفینیتی چگونه خواهد بود؟

نسل جدید و ارتقاءیافته نیسان لیف چند ماه دیگر (۱۴ شهریور) در یک رویداد خاص واقع در توکیو معرفی می‌شود و همه می‌دانیم که قرار است با سایز بزرگ‌تر و بازدهی بیشتر از مدل فعلی عرضه شود؛ ولی اگر شرکت اینفینیتی (که در زمینه ساخت خودروهای لوکس برای نیسان فعالیت می‌کند)، بخواهد یک خودروی برقی برای تولید انبوه بسازد؛ از کدام مدل خود الهام می‌گیرد و از چه پلتفرمی استفاده خواهد کرد؟

ناونیت کانِن،‌ دانشجوی طراحی است و در یکی از دانشگاه‌های ایتالیا واقع در تورین تحصیل می‌کند. او این سؤال را مطرح کرده است که شکل و شمایل خودروی الکتریکی اینفینیتی برای سال ۲۰۲۵ باید چگونه باشد؟ در جواب این سؤال، کانِن به یک طرح مفهومی‌ بر اساس خودروی اینفینیتی Q50 رسیده است که فرضا می‌تواند با تسلا مدل S رقابت کند. هدف از این طرح، خلق یک خودروی «راننده محور» با قابلیت ارائه تفسیری تازه از ظاهر یک مدل الکتریکی بوده است و از نظر ناونیت، گزینه مناسبی برای ورود به خط تولید انبوه به‌حساب می‌آید.

a35ded01 0362 4859 98b1 a04302fe3847 - طراحی خودروی برقی اینفینیتی چگونه خواهد بود؟

1316ab7a f5c1 4c77 8adc 143bc4af749d - طراحی خودروی برقی اینفینیتی چگونه خواهد بود؟

درحالی‌که این نمونه مفهومی شباهت‌های زیادی (خصوصا از سمت نیمرخ و جلوپنجره) به خودروی Q50 دارد؛ سرنخ‌هایی از خودروی مفهومی اینفینیتی اِسِنس ۲۰۰۹ (Essence) و طرح مفهومی لوکس LE ۲۰۱۲ (به ستون C خودرو دقت کنید) که بر اساس پلتفرم نیسان لیف ساخته شده است هم در آن دیده می‌شود. در پشت خودرو نیز چراغ‌های براق و توزیع‌کننده هوا، با ظاهری آشنا و تیز دیده می‌شوند.

6e8a44a6 dea6 4de9 9911 00132d3e27e3 - طراحی خودروی برقی اینفینیتی چگونه خواهد بود؟

طراحی جالب صندلی شاگرد که روبه‌روی سرنشینان عقب است؛ فضای داخلی را بیشتر کرده و به آسایش سرنشینان کمک می‌کند. از ویژگی‌های مهم کابین این طرح که ناونیت هم بر آن تأکید دارد، تمایز صندلی و جایگاه راننده با سایر سرنشینان است. تقریبا در هر اینچ از کابین خودرو روکش‌های چرمی کار شده‌اند و نمایشگر اطلاع‌رسانی تمام دیجیتال، ظاهر آینده‌نگرانه آن را تکمیل می‌کند. کانن درباره مشخصات فنی یا برد مسافتی خودرو ایده‌ای مطرح نکرده است؛ اما می‌دانیم که همانند نسل جدید نیسان لیف، احتمالا اینفینیتی Q50 برقی هم می‌تواند به برد ۵۴۷ کیلومتری دست یابد. مسلما این خودرو قابلیت‌های خودران مطابق با فناوری سال ۲۰۲۵ هم خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.