افزایش 55 درصدی تعداد خودروهای وارداتی

جزئیات اقلام عمده وارد شده در ۴ ماهه نخست سال ۹۶ منتشر شد.

بر این اساس برنج، ذرت دامی، خودروی ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی، لوبیای سویا و قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل سواری به ترتیب جزو ۵ قلم عمده واردات هستند.

همچنین شکر تصفیه نشده،‌ روغن آفتابگردان، کنجاله، خودروی ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی، قطعات منفصله تولید سواری، موز، ماژول نمایشگر، گوشت گاو منجمد، مکمل‌های دارویی و روغن پالم به ترتیب در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

طبق اطلاعات منتشر شده در این مدت ۱۵ هزار و ۴۷۴ خودروی ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی به ارزش ۴۲۶ میلیون و ۷۶ هزار دلار وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل تفاوت بیش از ۷ هزار دستگاه دارد و به لحاظ ارزش دلاری ۱۲۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

همچنین در این مدت بالغ بر ۷۷۹۲ خودروی سواری با حجم سیلندر ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن حدود ۵ درصد نشان می‌دهد.

در مجموع در دو بخش خودروهای با حجم ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی و ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی به غیر از خودروهای هیبریدی بالغ بر ۲۳ هزار و ۲۶۶ خودرو وارد کشور شده که این رقم برای سال ۹۵ بالغ بر ۱۵ هزار و ۱۱ خودرو بوده و به لحاظ تعداد بالغ بر ۵۵ درصد رشد کرده است.

جمع کل ارزش این دو ردیف تعرفه‌ای بالغ بر ۶۳۸ میلیون ۹۹۱ هزار و ۵۵۴ دلار معادل ۲۳۹۶ میلیارد و ۲۱۸ میلیون تومان است.

بر اساس آمار تجارت خارجی منتشر شده از سوی گمرک، برنج نسبت به سال قبل حدود ۲۷ درصد رشد داشته و از ۴۷۵ میلیون دلار در سال ۹۵ به ۶۰۲ میلیون و ۵۴۸ هزار دلار در سال جاری رسیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.