RLX مدل ۲۰۱۸، سدان لوکس آکورا رونمایی شد

آکورا به‌عنوان برند لوکس شرکت هوندا، در هفته‌های آتی اقدام به فروش خودروی سدان لوکس RLX مدل ۲۰۱۸ خواهد کرد.

آکورا سرانجام از مدل ۲۰۱۸ سدان لوکس RLX پرده‌برداری کرد تا در ماه جاری در رویداد خودرویی Monterey Car Week، این خودرو را در معرض نمایش عموم قرار دهد. بنابراین افرادی که به همایش پبل بیچ امسال بروند، شانس دیدن این خودرو را خواهند داشت.

مدل جدید RLX، به‌عنوان بالاترین محصول سدان آکورا؛ یک خودروی اسپرت هیبریدی خواهد بود که به سیستم چهارچرخ محرک نیز مجهز است و بسیاری از فناوری‌های به‌کاررفته در آن از خودروی سوپر اسپرت هوندا، یعنی مدل NSX و خودروی شاسی‌بلند MDX SH-AWD به عاریت گرفته شده‌اند.

آکورا RLX به همراه یک پیشرانه‌ی V6 به حجم ۳.۵ لیتر وارد بازار خواهد شد که در مدل پایه می‌تواند قدرتی معادل ۳۱۰ اسب بخار تولید کند. این مدل به سیستم چهارچرخ محرک نیز مجهز است. پیشرانه‌ی شش سیلندر این خودرو به یک جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته‌ی خودکار متصل خواهد بود.

5619bb47 2bd4 4e70 a538 02c562379698 - RLX مدل ۲۰۱۸، سدان لوکس آکورا رونمایی شد

اما مدل بالاتر RLX که هیبریدی است، مجموع قدرتی معدل ۳۷۷ اسب بخار دارد که این افزایش قدرت به دلیل بهره‌گیری از سه الکتروموتور در کنار پیشرانه‌ی احتراق داخلی به دست می‌آید. این مدل نیز یک خودروی دو دیفرانسیل خواهد بود.

جان آکدا، از مدیران آکورا، در مورد این خودرو می‌گوید:

ما طراحی مدل ۲۰۱۸ خودروی RLX را به‌طور کامل متحول کرده‌ایم تا این محصول بتواند ارائه‌دهنده‌ی یک رانندگی جذاب و دینامیک در کنار استایل خاص در جاده باشد.

در بخش طراحی آکورا RLX باید به جلوپنجره‌ی پنج‌ضلعی این خودرو اشاره کرد که ظاهری جذاب و شبیه الماس دارد. کاپوت خودرو نیز برآمده و زیبا است. در نمای جانبی، رینگ‌های جدید این خودرو هستند که جلب توجه می‌کنند. اما در نمای عقبی می‌توان به چراغ‌های LED، دیفیوزر عقب به رنگ مشکی براق و خروجی‌های دوگانه‌ی اگزوز اشاره کرد.

2e485337 1488 49ba b299 1193084c7dac - RLX مدل ۲۰۱۸، سدان لوکس آکورا رونمایی شد

امکانات استاندارد مدل هیبریدی RLX شامل سیستم صوتی Krell، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسورهای پارک جلو و عقب، چراغ مه شکن LED، قابلیت روشن کردن خودرو از راه دور، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، تهویه‌ی صندلی‌های جلو و گرم‌کن فرمان می‌شود.

فناوری‌های به‌کاررفته در این محصول شامل سیستم کمکی حرکت در ترافیک، کروز کنترل هوشمند و سیستم کنترل خودرو در سرعت‌های پایین هستند. سامانه‌ی کمکی حرکت در ترافیک به این صورت کار می‌کند که می‌تواند خودروی جلویی را شناسایی و به دنبال آن حرکت کند.

پکیج ایمنی AcureWatch نیز در این خودرو موجود است که شامل سامانه‌هایی چون ترمز خودکار اضطراری، سیستم هشدار بین خطوط، هشدار برخورد از جلو، هدایت بین خطوط و فناوری شناسایی علائم جاده است. آکورا RLX مدل ۲۰۱۸ دو رنگ جدید که قرمز برلیان متالیک و مشکی مجستیک نام دارند نیز دریافت خواهد کرد و عرضه‌ی آن از ماه نوامبر با آستانه‌ی قیمت ۵۵ هزار دلار آغاز می‌شود.

منبع MOTORTREND

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.