مقصد آخر هوندا سیویکِ اکو، مشخص شد

۲۴ کشور در ۲۵ روز، سفر خارق‌العاده هوندا سیویک تورر در ۲ سال پیش بود که ثبت رکورد جهانی گینس را برای این خودرو به همراه داشت. حالا مقصد آخر این سیویک مشخص شده است؛ موزه خودرو بریتانیا، گیدون واریک‌شایر.

در ژوئن ۲۰۱۵ بود که یک تیم از هوندا بریتانیا، سفر خود را برای گذشتن از ۲۴ کشور اروپایی شروع کردند. نکته قابل توجه این سفر، مصرف سوخت سیویک بود. ۲.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر که در مجموع ۱۳.۴۹۸ کیلومتر مسافت طی شد.

e6ff1487 99d9 4301 b582 5ab6df86c6de - مقصد آخر هوندا سیویکِ اکو، مشخص شد

در طول سفر فقط ۹ بار توقف برای سوخت‌گیری انجام شد که فاصله‌ی بین هر توقف ۱۵۰۰ کیلومتر می‌شود. جمع هزینه سوخت‌گیری ۴۵۹ پوند بود و در تمام این سفر، سیویک ۲ سرنشین داشت؛ فرگال مک‌گراس و جولیان وارن، از مهندسان هوندا.

این اعداد واقعا نشان‌دهنده‌ی عملکرد برجسته سیویک هستند. از این به بعد موزه خودروی بریتانیا خانه سیویک خواهد بود. این موزه در نزدیکی دفتر مرکزیاستون مارتین و یکی از کارخانه‌های اصلی لندروور و جگوار قرار دارد. این موزه در کنار موزه ملی خودرو در بیولی، موزه خودروی لندن و موزه وسایل نقلیه کاونتری، یکی از برترین مکان‌های نمایش خودرو و به داشتن بزرگ‌ترین مجموعه‌ی خودروهای تاریخی بریتانیایی معروف است.

f6e1236e d7d1 46cd b512 8041726f1153 - مقصد آخر هوندا سیویکِ اکو، مشخص شد

این مجموعه شامل ۳۰۰ خودرو مهم در تاریخ صنعت خودروسازی بریتانیا است. یکی از این خودروها هوندا پرلیود (Prelude) است که رئیس شرکت هوندا، کیوشی کاواشیما در سال ۱۹۷۹ به رئیس شرکت لیلاند موتورز، سِر مایکل ادواردز هدیه کرد.

منبع CARSCOOPS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.