پورشه چهلمین سالگرد تولد 928 را جشن می‌گیرد

شرکت پورشه امسال چهلمین سالگرد تولید نخستین مدل ۹۲۸ خود را پیش رو دارد و برای گرامیداشت این موضوع، جشن‌های بزرگی در گرن پری Oldtimer تدارک دیده است. این گرن پری یکی از خاص‌ترین وقایع خودرویی آلمان است که طی چند روز آینده قرار است در پیست نوربورگ رینگ برگزار شود.

اگر چه ۹۲۸ به اندازه ۹۱۱ خودرویی نمادین نیست، ولی با این حال هنوز هم میان هواداران پورشه یک مدل افسانه‌ای محسوب می‌شود. این خودرو آخرین مدل لوکس گرن تورر کمپانی تا قبل از رونمایی پانامرا بود و روز به روز به محبوبیت آن بین علاقه مندان دنیای خودرو و کلکسیونرها افزوده می‌گردد.

این مدل در سال ۱۹۷۷ رونمایی شد و با وجود موتور ۸ سیلندر خورجینی خود که در قسمت جلوی خودروی نصب شده بود و نیروی مورد نیاز محور عقب را تأمین می‌کرد، گل سر سبد مدل‌های ترنس اکسل پورشه محسوب می‌شد. آن موتور از نظر حجم طی تقریباً دو دهه تولید از ۴.۵ لیتر مدل اولیه تا ۵.۴ لیتر که در سال ۱۹۹۵ ارائه شده بود همواره در حال رشد بوده است.

موتور مذکور نخستین موتور هشت سیلندر خورجینی پورشه بود، موتوری که راه را برای هشت سیلندرهایی که امروزه روی مدل‌هایی مانند پانامرا، کاین و ۹۱۸ اسپایدر می‌بینید هموار کرد. زمانی که ۱۸ سال پس از آغاز تولید عمر این خودرو به پایان رسید، پورشه بیش از ۶۰ هزار دستگاه از آن فروخته بود که سهم اعظم این عدد متعلق به ۹۲۸ اورجینال و باقی به ترتیب به S4 و S1/S2 تعلق داشت.

این هفته در پیست نوربورگ رینگ، پورشه مدل‌های مختلفی از ۹۲۸ را در معرض دید عموم قرار خواهد داد، از جمله خاص‌ترین آن‌ها می‌توان به نمونه اولیه ۴ درب که منجر به تولید پانامرا شد، یک نمونه اولیه کانورتیبل که هیچ وقت به خط تولید نرسید و یک نسخه مسابقه‌ای که اخیراً در بریتانیا بازسازی شده است اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.