اولین دوره از رقابت‌های رسمی e-Sport فرمول یک، برگزار خواهد شد

اولین رقابت رسمی e-Sport فرمول یک، با عرضه بازی ویدئویی F1 2017 آغاز خواهد شد.

رقابت‌های e-Sport فرمول یک با همکاری رسمی بنیاد فرمول یک، شرکت کدمسترز (Codemasters) به‌عنوان ناشر و توسعه‌دهنده‌ی بازی‌های ویدئویی و شرکت جی‌فینیتی (Gfinity)، به‌زودی آغاز می‌شود.

فصل اول این رقابت‌ها پس از عرضه بازی ویدئویی F1 2017، با برگزاری دوره‌ی زمان‌گیری و تعیین خط در ماه سپتامبر شروع می‌شود. در دور زمان‌گیری، ۴۰ راننده برتر انتخاب خواهند شد و به دور نیمه‌نهایی که در سالن مسابقات جی‌فینیتی لندن و در روزهای ۱۰ و ۱۱ اکتبر برگزار می‌شود، راه می‌یابند. ۲۰ راننده برتر دور نیمه‌نهایی به فینال راه پیدا می‌کنند. فینال این رقابت‌ها در جریان مسابقه‌ی آخر فصل فرمول یک در ماه نوامبر، در پیست ابوظبی برگزار می‌شود.

af92e16a 99c4 40f1 af66 4a1936a79340 - اولین دوره از رقابت‌های رسمی e-Sport فرمول یک، برگزار خواهد شد

برنده این رقابت‌ها به‌طور مستقیم به دور نیمه‌نهایی فصل بعدی راه پیدا می‌کند؛ همچنین کاراکتر وی  با نام قهرمان رقابت‌های e-Sport فرمول یک، در بازی ویدئویی F1 2018 قرار خواهد گرفت.

شان برتچز، رئیس بخش تبلیغات فرمول یک، می‌گوید:

این رقابت‌ها فرصت خوبی از لحاظ استراتژیکی و برقراری ارتباط با طرفداران برای ما ایجاد می‌کند. رقابت‌های e-Sport روزبه‌روز در حال گسترش است؛ ما از همکاری کدمسترز و جی‌فینیتی بسیار خرسندیم. مانند مسابقات فرمول یک، قصد داریم این رقابت‌ها را هم توسعه دهیم و تجربه‌ی لذت‌بخش و هیجان‌انگیزی برای طرفداران فرمول یک فراهم کنیم.

c1e014c9 93f2 4c8d 895d a19a6c2a4539 - اولین دوره از رقابت‌های رسمی e-Sport فرمول یک، برگزار خواهد شد

فرانک سیگنر، رئیس شرکت کدمسترز، معتقد است که رقابت‌های e-Sport ارتباط بین طرفداران و برگزارکننده‌های مسابقات را وارد سطح جدیدی می‌کند. وی اشاره می‌گوید:

رقابت‌های e-Sport یکی از بخش‌های رو به رشد بازی‌های ویدئویی است که روزبه‌روز بر بینندگان میلیونی آن افزوده می‌شود. ما از همکاری فرمول یک برای برگزاری این رقابت‌ها با استفاده از بازی ویدئویی F1 2017 بسیار خوشحالیم.

ترکیب ماهیت رقابتی و تماشایی فرمول یک با بازی ویدئویی شبیه‌ساز ما، تجربه‌ی سراسر هیجانی برای گیمرها و بینندگان به ارمغان خواهد آورد. تلاش خواهیم کرد با رابطه‌ی خوبی که با انجمن گیمرها داریم، طرفداران جدیدی به بازی ویدئویی و مسابقات فرمول یک جذب کنیم.

درحالی‌که این اولین بار است که فرمول یک به‌طور رسمی وارد رقابت‌های e-Sport می‌شود، دیگر مسابقات اتومبیلرانی سال‌ها است در این زمینه فعالیت می‌کنند. معروف‌ترین آن‌ها آکادمی نیسان جی‌تی است که گیمرهای بازی ویدئویی گرن توریزمو را تبدیل به راننده‌های نیسان جی‌تی و مسابقات LMP می‌کند.

3f504b48 1678 470f a19d 930e56da53d2 - اولین دوره از رقابت‌های رسمی e-Sport فرمول یک، برگزار خواهد شد

مک‌لارن نیز با پروژه سریع‌ترین گیمر جهان وارد رقابت‌های e-Sport شده است؛ در این پروژه یک گیمر به‌عنوان راننده‌ی شبیه‌ساز فرمول یک قرار داده می‌شود.

فرمول E نیز سال گذشته با برنامه Race-off و با همکاری جی‌فینیتی وارد رقابت‌های e-Sport شد و در ماه ژانویه این رقابت‌ها با جایزه یک میلیون دلاری در لاس‌وگاس ادامه پیدا کرد.

منبع AUTOSPORT

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.