کامیون برقی شرکت کامینز، پیش از تسلا رونمایی شد

 شرکت آمریکایی کامینز (Cummins) بیشتر در حوزه صنایع سنگین و پیشرانه‌های دیزل برای کامیون‌های تجاری و پیکاپ‌ها شناخته شده است، اما حالا با رونمایی کامیونت مفهومی برقی اِربان هاولر تراکتور (The Class 7 Urban Hauler Tractor )، به دنیای خودروهای برقی وارد شده است. بنظر می‌رسد برنامه‌ی تسلا برای رونمایی از کامیونت برقی، تحت تاثیر این محصولِ کامینز قرار گرفته گیرد.

0c45797f 8cf6 42c5 a666 a2913b13bcb2 - کامیون برقی شرکت کامینز، پیش از تسلا رونمایی شد

این کامیونت برقی که با کد AEOS شناخته می‌شود حدود ۸ تن وزن دارد، برای حمل بار در مسافت‌های کوتاه طراحی شده است و با یکبار شارژ تا ۱۶۰ کیلومتر مسافت طی می‌کند. ظرفیت بار AEOS بیش از ۱۹ تن است که با داشتن پک‌های باتری ۱۴۰ کیلووات ساعتی در مدت ۱ ساعت فول شارژ می‌شود. بر اساس شایعات موجود، کامیونت برقی تسلا ۳۲۰ تا ۴۸۰ کیلومتر را با یکبار شارژ طی می‌کند. مدیران کامینز می‌گویند که تا سال ۲۰۲۰ و با پیشرفت فناوری شارژ باتری، انتظار می‌رود که این کامیونت در ۲۰ دقیقه، کاملا شارژ شود.

کامینز معتقد است که تا سال ۲۰۱۹ این کامیونت وارد جاده‌ها می‌شود و البته هدف این شرکت مونتاژ کامل نیست، بلکه بیشتر به دنبال تامین کردن باتری و سیستم قوای محرکه است. پیشرانه‌ی تمام برقی جدید، مورد مهمی است که البته به تنهایی کارایی لازم را ندارد و با کاهش مقاومت لاستیک‌ها و حفظ انرژی ترمزها می‌توان حداکثر مسافت آنرا، افزایش داد.

مدیران کامینز معتقد هستند که پنل‌های خورشیدی روی سقف این کامیونت، در مصرف انرژی تاثیر بسزایی خواهند گذاشت و با وجود دوربین به جای آینه‌های بغل، آیرودینامیک بهتری حاصل می‌شود. البته استفاده از دوربین بغل در خودروهای سواری و کامیون‌ها، هنوز در آمریکا قانونی نیست.

9d97f522 7a7f 4b41 b1d4 66644745dd2e - کامیون برقی شرکت کامینز، پیش از تسلا رونمایی شد

شاید تسلا معروف‎ترین شرکتی باشد که به دنبال ساخت وسائل نقلیه برقی است ولی، به هیچ وجه تنها شرکت فعال در این زمینه محسوب نمی‌شود. ریچ فریلند، مدیرعامل کامینز می‌گوید:

به عنوان یک شرکت شناخته شده در صنایع سنگین تجاری و با داشتن شبکه خدمات پس از فروش بی رقیب در امریکا، شرکت ما بیش از هر برند دیگر، شانس در دست گرفتن بازارِ این فناوری جدید را دارد. ما از تمام تجربه و ظرفیت خود برای برنده شدن در این رقابت، استفاده خواهیم کرد.در یک قرن گذشته، توانایی تولید، خلاقیت و انطباق پذیری، به موفقیت ما کمک زیادی کرده است و اطمینان داریم که در مسیر درستی قرار داریم و دوباره موفق خواهیم شد.

کامینز بیش از ۱۰۰ سال سابقه‌ی صنعتی دارد و حالا در ساخت خودروهای برقی، با شرکت‌های نوپایی چون خودروسازی نیکولا (Nikola Motor Company) و شرکت اتوبوس‌سازی پراترا (Proterra) وارد رقابت می‌شود.

منبع MOTORTREND CNET

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.