طرح فولکس‌واگن برای ساخت کوپه الکتریکی شیروکو

فولکس‌واگن اکنون قصد ندارد که مدل هاچ‌بک خودروی I.D. که به اندازه‌ی مدل گلف است را روانه‌ی بازار کند، اما با توجه به گزارش اتو اکسپرس، این شرکت در حال پیش‌تولید کوپه‌ی کاملا جدید شیروکو با پلت‌فرم الکتریکی MEB است.

5fef82fa a314 48c5 ba11 47cc0c94d56c - طرح فولکس‌واگن برای ساخت کوپه الکتریکی شیروکو

خودروی الکتریکی شیروکو می‌تواند محدوده رانندگی نزدیک به خودروهای الکتریکی کنونی فولکس، رائه دهد و از نظر شکل هم ممکن است مشابهت‌هایی با آخرین مدل شیروکو داشته باشد. طبق گزارش اتو اکسپرس با نصب پلت‌فرم MEB روی خودروی جدید شیروکو، این کوپه جدید دو درب می‌تواند با باتری‌های مختلفی سازگاری پیدا کند. استفاده از باتری‌های جدید باعث افزایش محدوده رانندگی شیروکو بین ۲۰۰ تا ۳۷۵ مایل (۳۲۰ تا ۶۰۰ کیلومتر) می‌شود.

همچنین انعطاف‌پذیری پلت‌فرم MEB به خودروی جدید فولکس‌واگن اجازه می‌دهد تا با موتورهای الکتریکی مختلف به بازار عرضه شود. به احتمال زیاد شیروکو الکتریکی از یک موتور برقی با قدرت ۱۷۰ اسب بخار برای به حرکت درآوردن چرخ‌های جلو استفاده می‌کند. مدل‌های دیگر این خودرو می‌تواند شامل نسخه‌ی ۳۰۰ اسب بخار با دو موتور الکتریکی جلو و عقب باشد که قدرت را به هر چهار چرخ ارسال می‌کنند.

ca0ddb46 3abe 4bda ba5a 57d5bcec725d - طرح فولکس‌واگن برای ساخت کوپه الکتریکی شیروکو

از نظر طراحی، شیروکوی جدید نشانه‌هایی از طراحی خودروی هاچ‌بک I.D. و ترکیب برخی از ویژگی‌های آن با شکل خودروی کوپه دو درب شیروکوی فعلی خواهد داشت. فرانک ولش رئیس بخش تحقیق و توسعه فولکس‌واگن در مورد امکان استفاده از این خودرو، گفت:

به نظر من، ما فقط می‌توانیم از شیروکو برای خودروی کوپه دو نفره اسپرت استفاده کنیم. ما در مورد چگونگی ساخت چنین خودرویی طرح مشخصی نداریم و هنوز فکر می‌کنیم که آیا ما یک خودروی مفهومی جالب بر اساس پلت‌فرم الکتریکی بسازیم یا نه؛ ولی به هر حال چنین خودرویی می‌تواند یک محصول عالی و سرگرم‌کننده باشد.ما در مورد گزینه‌هایی برای یک کوپه‌ی کوچک جدید فکر می‌کنیم و در حال کار بر روی یک طرح مفهومی برای خودروهای جوان‌پسند هستیم. فولکس‌واگن همیشه یک پیشنهاد برای علاقه‌مندان خودروهای هیجان‌انگیز دارد.

منبع CARSCOOPS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.