سئات لئون ۳۱۰ اسب بخاری معرفی شد

شرکت سئات اسپانیا اقدام به معرفی نسخه‌ای خاص از خودروی سئات لئون با نام کوپرا R کرده است که بیش از ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

سئات لئون Cupra R در مقایسه با مدل قبل ۱۰ اسب بخار افزایش قدرت پیدا کرده و از ۳۰۰ اسب بخار به ۳۱۰ اسب بخار رسیده است. البته باید اشاره کرد که با وجود این افزایش توان، همچنان سئات لئون کوپرا R در حدود ۱۰ اسب بخار از اصلی‌ترین رقیب خود یعنی فولکس واگن گلف R فیس‌لیفت جدید، ضعیف‌تر است؛ اما با این حال با یک هاچ‌بک قدرتمند همراه بیش از ۳۰۰ اسب بخار روبرو هستیم که می‌تواند لذت رانندگی بسیار بالایی برای راننده‌ی خود به ارمغان بیاورد.

درحالی‌که فولکس واگن گلف R به‌عنوان یک خودروی معمولی و تولید انبوه به فروش می‌رسد؛ سئات، مدل کوپرا R را به‌عنوان یک محصول خاص و تولید محدود عرضه خواهد کرد که تیراژ تولید آن تنها به ۷۹۹ دستگاه محدود خواهد بود. این نکته نیز اهمیت دارد که کوپرا R، تنها در مدل‌های دارای جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی ۳۱۰ اسب بخار قدرت دارد و نسخه‌های مجهز به جعبه‌دنده‌ی خودکار DSG، دارای پیشرانه‌ی ۳۰۰ اسب بخار هستند. همچنین سئات مانند فولکس واگن به سیستم چهارچرخ محرک مجهز نیست و نیروی موتور آن تنها به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند؛ بنابراین اگر خواهان یک خودروی ۳۰۰ اسب بخاری به همراه سیستم چهارچرخ محرک باشید، باید به سراغ سئات لئون کوپرا واگن بروید که چسبندگی بیشتری روی سطح جاده دارد.

0284137e 237b 4265 93f8 e5e366e8bd03 - سئات لئون ۳۱۰ اسب بخاری معرفی شد

از دیگر تغییرات این خودرو می‌توان به استفاده‌ی سئات از الیاف کربن در اسپویلرهای جلو و عقب، قاب آینه‌های جانبی، نشان کوپرا R و ورودی هوای بزرگ‌تر در بخش جلویی خودرو اشاره کرد. رکاب جانبی اسپرت نیز قطعه‌ای است که تنها در نسخه‌ی کوپرا R وجود دارد و در کنار آن، می‌توان از بالچه‌ی عقب و رینگ چرخ‌های جدید یاد کرد.

خریداران این خودرو می‌توانند از بین رنگ‌های خاکستری، مشکی یا رنگ گران‌قیمت‌تر خاکستری مات، یکی را انتخاب کنند. تمامی این خودروها از سیستم اگزوز اسپرت جدید، ترمزهای ارتقاءیافته از برند برمبو و سیستم کنترل دینامیک شاسی نیز برخوردار هستند. مهندسان سئات همچنین اقدام به افزایش زاویه‌ی کمبر چرخ‌های جلو در این خودرو کرده‌اند.

از این مدل به‌عنوان قوی‌ترین خودروی خیابانی سئات در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ در اواخر همین ماه رونمایی خواهد شد. سئات از مدل جدید خود، کراس‌اور ایبزا مجهز به پیشرانه‌ی ۱ لیتری توربوشارژ با سوخت گاز طبیعی نیز رونمایی خواهد کرد. همچنین سئات به‌زودی نخستین خودروی شاسی‌بلند سایز متوسط خود را معرفی خواهد کرد که احتمالا تا سال ۲۰۱۸ وارد بازار اروپا می‌شود.

 

منبع MOTOR1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.