۱۴ خودروی قابل اطمینان، در بازار جهانی

اولین نکته‌ی جالب در فهرستی که امروز در اختیار شما قرار می‌دهیم، حضور ۶ خودرو از  تویوتا و یک مدل، لکسوس است که به‌نوعی کیفیت بالای محصولات تویوتا را نشان می‌دهد. امروزه آمارها نشان می‌دهند که زمان مالکیت یک خودرو به‌طور متوسط چیزی در حدود ۶.۵ سال است و به این ترتیب قابلیت اطمینان یک محصول برای مالک خود اهمیت زیادی دارد؛ به‌خصوص در میان افرادی که مالک خودروهای وانت‌بار و صنعتی هستند. در اینجا به ۱۴ خودرو خواهیم پرداخت که قابلیت اطمینان مجموعه‌ی فنی آن‌ها توسط موسسه‌ی آمریکایی J.D.Power مورد بررسی قرار گرفته است. برای جمع‌آوری اطلاعات در خصوص میزان اطمینان نسبت به این خودروها جی دی پاور اقدام به نظرسنجی از بیش از ۳۵ هزار نفر در مدت‌زمان ۳ ساله کرده است تا بتواند قابل‌اطمینان‌ترین خودروهای موجود در بازار را شناسایی کند.

تویوتا و زیرمجموعه‌ی لوکسش یعنی لکسوس تقریبا نیمی از این لیست را به خود اختصاص داده‌اند. البته کسانی که سال‌ها مالک خودروهای تویوتا بوده‌اند، به این نکته اذعان دارند که کیفیت محصولات این شرکت به‌خصوص در سال‌های اخیر نسبت به قبل افت کرده است، به‌خصوص در بخش‌هایی چون سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی تاچ اسکرین؛ بااین‌وجود همچنان قرار گرفتن تعداد زیادی تویوتا در این لیست دور از انتظار نبود.

۱. بی‌ام‌و X3

8a25b6b7 8037 4035 affd 3f4e6c7eda9b - ۱۴ خودروی قابل اطمینان، در بازار جهانی

این خودرو در بخش قابلیت اطمینان نمره‌ی متوسطی را از JD Power دریافت کرده است بااین‌وجود بی‌ام‌و X3 تنها خودروی کلاس خود است که توانسته در خصوص اطمینان مجموعه‌ی فنی چنین امتیازی داشته باشد. شرکت‌کنندگان در نظرسنجی از دوام کابین خودرو و بدنه‌ی آن نیز رضایت داشتند. البته کانسیومر ریپورت (بنیاد مربوط به تجربه‌ی مصرف‌کنندگان) در سال ۲۰۱۴ به بخش الکترونیکی و سیستم تهویه‌ی مطبوع این خودرو امتیاز کمی داده بود؛ اما در خصوص دوام کلی امتیازی بالاتر از متوسط را دریافت کرد.

۲. شورولت سیلورادو

e6a46a15 58ba 446e 810f e12faecf4603 - ۱۴ خودروی قابل اطمینان، در بازار جهانی

این خودرو که عنوان بهترین پیکاپ سنگین سال ۲۰۱۴ را نیز در کارنامه‌ی خود دارد، در چهار مدل مختلف عرضه می‌شود و توانسته است نظر مثبت جی دی پاور را در خصوص قابلیت اطمینان بالای مجموعه‌ی فنی خود جلب کند. جنرال موتورز شورولت سیلورادو را با نام GMC سیرا نیز عرضه می‌کند و گرچه این دو خودرو از نظر فنی کاملا مشابه با یکدیگر هستند اما GMC سیرا در بخش کابین و بدنه‌ی خود رتبه‌ای پایین‌تر از حد متوسط به دست آورده است.

کانسیومر ریپورت نیز در نظرسنجی سال ۲۰۱۴ خود انتقاداتی نسبت به کامپیوتر موتور، دسته‌موتورها، تسمه‌ها و مخصوصا نشتی روغن‌موتور به این خودرو وارد کرده بود.

۳. GMC یوکان

cc7f33ad 0437 44a8 aeb7 d5b498cecc0b - ۱۴ خودروی قابل اطمینان، در بازار جهانی

GMC یوکان نیز به‌نوعی برادر ناتنی شورولت تاهو به شمار می‌رود و از نظر فنی با آن یکسان است. این خودرو در بخش نیرومحرکه‌ی خود توانسته نمره‌ی بسیار خوب ۴ از ۵ را از جی دی پاور دریافت کند و برای کابین و کیفیت متریال اتاق نیز نمره‌ای متوسط دریافت کرده است، البته این در حالی است که شورولت تاهو در همین بخش‌ها امتیاز بسیار بالایی کسب کرده است. در کل باید گفت هر دو خودرو موفق به کسب نمره‌ی کلی خوبی در بخش قابلیت اطمینان شده‌اند. کانسیومر ریپورت نیز در سال ۲۰۱۵ نمره‌ی خوبی به تاهو و یوکان داده و تنها به بروز مشکلات جزئی در بخش انتقال نیروی این خودروها اشاره کرده بود.

۴. هوندا ریجلاین

010eb64b 8687 4254 8008 5604e9a827f1 - ۱۴ خودروی قابل اطمینان، در بازار جهانی

این کلاس از وانت‌های کوچک در سال ۲۰۱۴ شامل تویوتا تاکوما، نیسان فرونتیر و هوندا ریجلاین بودند که در بین آن‌ها هوندا ریجلاین که در اصل بر اساس یک خودروی کراس‌اوور ساخته شده است، توانست بالاترین نمره را دریافت کند. این خودرو همچنین موفق به دریافت بالاترین رتبه‌ی قابلیت اطمینان از کانسیومر ریپورت شد و تنها بخشی که در آن رتبه‌ی متوسط دریافت کرد مربوط به سیستم تعلیق بود. ذکر این نکته نیز قابل توجه است که هوندا تولید این خودرو را در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ متوقف کرده بو؛د اما برای سال ۲۰۱۷ مدل جدید این خودرو را با قوای فنی یکسان با قبل تولید و به بازار عرضه کرد.

۵. هیوندای توسان

9e4ff0b8 5a64 4fbb 8785 da8bfd686678 - ۱۴ خودروی قابل اطمینان، در بازار جهانی

هیوندای توسان جدید موفق به کسب رتبه‌ی بالایی از جی دی پاور شد و تنها بخشی که در آن امتیاز کمی کسب کرد کابین بود. کانسیومر ریپورت نیز با وجود اعلام بروز مشکلاتی در سیستم تعلیق و سیستم برق این خودرو، ۵ ستاره در بخش قابلیت اطمینان به توسان جدید داده است. توسان از سال ۲۰۱۶ دارای طراحی کاملا جدیدی شده و جزو خودروهایی است که کانسیومر ریپورت خرید آن را پیشنهاد کرده است.

۶. لکسوس RX

9c4a9cd5 6886 4e8a 8f96 01a8b16c3d46 - ۱۴ خودروی قابل اطمینان، در بازار جهانی

شاسی‌بلند لوکس سایز متوسط لکسوس توانسته است بالاترین رتبه‌ی قابلیت اطمینان را از جی دی پاور دریافت کند و تنها به بروز مشکلات بسیار کوچکی در عایق‌بندی کابین و سروصدای این خودرو اشاره شده است. نسل جدید این خودرو از سال ۲۰۱۶ در بازار حضور دارد و کانسیومر ریپورت آن را به‌عنوان یک خودروی قابل اطمینان پیشنهاد کرده است.

۷. کیا اسپرتیج

0ec84229 1b56 4e02 8ba6 dfb3f536a133 - ۱۴ خودروی قابل اطمینان، در بازار جهانی

این کراس‌اوور کامپکت کره‌ای در بخش فنی خود توانسته است رتبه‌ی خوبی از جی دی پاور دریافت کند؛ البته در بخش تجهیزات و امکانات، اسپرتیج رتبه‌ی پایین‌تر از متوسط دریافت کرده است. مدل ۲۰۱۴ این خودرو توسط کانسیومر ریپورت بررسی نشده بود؛ اما مدل ۲۰۱۶ آن جزو خودروهایی است که خرید آن پیشنهاد می‌شود.

۸. نیسان مورانو

b38368c9 26be 4010 95e0 391ad93edf56 - ۱۴ خودروی قابل اطمینان، در بازار جهانی

مورانو شاسی‌بلند سایز متوسط نیسان است که همیشه نمره‌ی بالایی در بخش قابلیت اطمینان مجموعه‌ی فنی دریافت کرده است. البته افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند رضایت بالایی از کابین و داخل خودرو نداشتند. مدل جدید این خودرو که از سال ۲۰۱۵ در بازار حضور دارد نیز بررسی شده است. کانسیومر ریپورت نیز رتبه‌ی خوبی به مورانو داده ؛ اما به بروز اشکالاتی در رنگ بدنه، سروصدای کابین و ایرادات الکترونیکی جزئی در این خودرو اشاره کرده است.

۹. تویوتا ۴Runner

38215cac 43f9 45e7 b5c4 ea7180654c72 - ۱۴ خودروی قابل اطمینان، در بازار جهانی

این خودرو یک SUV تمام‌عیار برای عبور از مسیرهای ناهموار است که روی شاسی یک وانت توسعه پیدا کرده است. تویوتا فوررانر گرچه در بخش قابلیت اطمینان امکانات خودرو نمره‌ای پایین‌تر از متوسط کسب کرده است که دلیل آن‌، سیستم ارتباطی و سرگرمی معیوب تویوتا است؛ اما بخش فنی آن قابلیت اطمینان بسیار بالایی دارد. کانسیومر ریپورت نیز به این شاسی‌بلند ۵ در، امتیاز بالایی اعطا کرده است.

۱۰. تویوتا FJ کروز

873a440d f926 4342 846d 3883947c1c44 - ۱۴ خودروی قابل اطمینان، در بازار جهانی

تویوتا اف جی کروزر با طراحی مدرن-کلاسیک خود تنها شاسی‌بلند کامپکتی است که توانسته چنین امتیازی کسب کند. این خودرو تقریبا در تمامی فاکتورهای جی دی پاور نمره‌ی بالایی کسب کرده و در زمینه‌ی قابلیت اطمینان امکانات خود نیز نمره‌ی ۴ از ۵ را دریافت کرده است.

کانسیومر ریپورت نیز به خاطر قابلیت اطمینان بالا و آمار رضایت خوبی که مشتریان این خودرو دارند، FJ کروزر را مورد تمجید قرار داده است اما خبر بد این است که تولید این خودرو، با وجود اشتیاق بازار، از سال ۲۰۱۴ متوقف شده است.

۱۱. تویوتا هایلندر

4dfb1481 76d5 4cfe b22d a09dc0aa59e2 - ۱۴ خودروی قابل اطمینان، در بازار جهانی

این خودرو نیز از معدود شاسی‌بلندهای سایز متوسط است که به خاطر قابلیت اطمینان بالای مجموعه‌ی فنی خود توسط جی دی پاور مورد ستایش قرار گرفته‌اند. البته هایلندر در بخش مربوط به کابین امتیازی متوسط کسب کرده و مقصر اصلی آن همان صفحه‌نمایش لمسی است که تویوتا در خودروهای خود نصب می‌کند. کانسیومر ریپورت نیز به این خودرو امتیاز ۴ از ۵ داده است.

۱۲. تویوتا سینا

adcd4f42 a1b5 4371 a964 3bc2ced4ecdb - ۱۴ خودروی قابل اطمینان، در بازار جهانی

این خودروی مینی ون توانسته است امتیاز بالایی برای قابلیت اطمینان بخش فنی و کیفیت کلی خود از جی دی پاور دریافت کند و برای کابین خود امتیاز ۳ از ۵ دریافت کرده است. کانسیومر ریپورت نیز تویوتا سینا را یک خودروی مطمئن معرفی کرده که تنها ایراداتی جزئی در قسمت الکترونیکی آن وجود دارند.

۱۳. تویوتا تاندرا

8c93cf18 a2a3 4832 b0b9 e9f6f0b3b0e4 - ۱۴ خودروی قابل اطمینان، در بازار جهانی

تویوتا تاندرا یک وانت فول سایز است که در سال ۲۰۱۴ کاملا دگرگون شد و نسل جدیدی از آن به بازار آمد. درحالی‌که فورد F-150 نیز جزو خودروهای مطمئن بازار در این کلاس است و توانسته ۳ امتیاز از ۵ امتیاز کسب کند؛ اما تویوتا تاندرا حتی امتیازی بالاتر از فورد در خصوص قابلیت اطمینان دریافت کرده است. کانسیومر ریپورت نیز ضمن اینکه خرید مدل ۲۰۱۷ این خودرو را توصیه کرده،  آن را در کل خودرویی مطمئن معرفی کرده است که سیستم سرگرمی آن کمی ایراد دارد.

۱۴. تویوتا Venza

3924b1f8 1f7d 4f94 825b 0320e7fe1d2a - ۱۴ خودروی قابل اطمینان، در بازار جهانی

تویوتا ونزا یک کراس‌اوور با طراحی شبیه به خودروهای واگن است که روی پلتفرم تویوتا کمری شکل گرفته است و توانسته است امتیاز بالایی از جی دی پاور دریافت کند. کانسیومر ریپورت نیز ضمن اشاره به مشکلات الکترونیکی این خودرو که به سیستم سرگرمی آن مربوط می‌شود، آن را یکی از قابل‌اطمینان‌ترین خودروهای بازار می‌داند. البته تولید این خودرو از پایان سال ۲۰۱۵ متوقف شده است و به این ترتیب اگر خواهان یکی از آن‌ها هستید، باید به بازار خودروهای دست دوم رجوع کنید.

منبع MOTOR1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.