پلاگین هیبرید هیدروژنی؛ شاهکار جدید مرسدس بنز

مرسدس بنز در حال آماده شدن برای رونمایی از مدل پلاگین هیبرید هیدروژنی GLC در نمایشگاه خودروی فرانکفورت است.

مرسدس بنز در حال انجام آخرین مراحل ساخت خودروی پلاگین هیبریدی هیدروژنی GLC است تا از این مدل، در نمایشگاه خودروی فرانکفورت که چند روز دیگر شروع می‌شود رونمایی کند. هنوز جزییات زیادی از این خودرو منتشر نشده است؛ اما مرسدس بنز پیش از این از تصمیم خود برای ساخت چنین محصولی پرده برداشته بود.

8e27dee7 82eb 4087 b51d 278661806c55 - پلاگین هیبرید هیدروژنی؛ شاهکار جدید مرسدس بنز

ساخت این خودرو با نام GLC F-Cell یک جهش بزرگ برای خودروهای دارای سوخت هیدروژن محسوب می‌شود. در کنار سلول سوختی هیدروژنی، این خودرو از یک پک باتری نیز برخوردار است که انرژی لازم برای رانندگی در مسافت‌های کوتاه را دارد و از این نظر درست همانند سایر خودروهای پلاگین هیبریدی بنزینی بازار است که امروزه به‌وفور در بازارهای جهانی وجود دارند. مرسدس بنز شعاع حرکتی این خودرو با کمک پیشرانه هیدروژنی و باتری‌ها را اعلام نکرده است.

625e8782 6ac8 425e bbea b81119d51902 - پلاگین هیبرید هیدروژنی؛ شاهکار جدید مرسدس بنز

آماده کردن چنین خودرویی برای تولید انبوه فرآیند بسیار دشوار و طاقت‌فرسا است. همانند هر خودروی مدرن دیگری، این مدل اولین بار به‌عنوان یک ایده معرفی و ابتدا مدلی مجازی با استفاده از کامپیوتر از آن تهیه شد. پیش از ساخت اولین نمونه، خودرو را به‌صورت مجازی مورد آزمایش تصادف قرار دادند و عملکرد آیرودینامیک و شاسی آن را مورد سنجش قرار دادند. دلیل انجام چنین اموری این است که مدل‌سازی کامپیوتری تست تصادف در مقایسه با یک تست تصادف واقعی بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود.

59b67becb2c39 49ccb609 dc3d 4f73 a7d9 690e860c350b - پلاگین هیبرید هیدروژنی؛ شاهکار جدید مرسدس بنز

در مراحل بعدی مرسدس اقدام به ساخت نمونه‌ی اولیه از این خودرو کرد و تمامی قطعات آن از نو طراحی شد تا با استفاده از تجهیزات خاصی مورد تست و آزمایش قرار بگیرد. به گفته‌ی مرسدس بنز، این تجهیزات که بیشتر آن‌ها در شهر نابرن در شرق اشتوتگارت آلمان قرار دارند، کمک شایانی به کوتاه‌تر شدن پروسه‌ی توسعه‌ی این خودرو کرده‌اند.

تست تصادف یکی از مهم‌ترین مراحل توسعه‌ی هر خودرویی است و GLC F-Cell نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود؛ به‌خصوص اینکه مهندسین مرسدس بنز می‌خواستند اطمینان حاصل کنند که در هنگام بروز حادثه، مخزن هیدروژن پرفشار این خودرو که در بین اکسل‌ها قرار دارد خطری برای جان سرنشینان نخواهد داشت. آن‌ها این خودرو را به سیستم برق ولتاژ بالای مخصوصی مجهز کرده‌اند. مرسدس بنز اعلام کرده است که چنین تمهیداتی سبب شده این خودرو از نظر ایمنی تفاوتی با یک خودروی معمولی نداشته باشد.

3663ea62 b709 41d2 bd80 f76560871739 - پلاگین هیبرید هیدروژنی؛ شاهکار جدید مرسدس بنز

مرسدس بنز پس از ساخت چند نمونه‌ی اولیه از این خودرو، انجام تست‌های جاده‌ای در شرایط آب و هوایی و رانندگی مختلف را روی آن‌ها آغاز کرد. این تست‌ها در جاده‌های آلمان، اسپانیا و سوئد انجام شدند و در انتها، خودروها در مرکز تکنولوژی مرسدس بنز در سیدلفینگن آلمان در دمای شبیه‌سازی‌شده‌ی مثبت ۶۰ درجه تا منفی ۴۰ درجه‌ی سانتی‌گراد مورد آزمایش قرار گرفتند. در این مرکز حتی شرایط رعد و برق‌ استوایی، برف و کولاک نیز شبیه‌سازی می‌شود.

برای دیدن نتیجه‌ی نهایی کار باید تا آغاز به کار نمایشگاه خودروی فرانکفورت صبر کرد.

منبع NEWATLAS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.