خودروی مفهومی برقی اشکودا، معرفی شد

e4d30e8b 3d25 49e6 9c97 dd919394e31a - خودروی مفهومی برقی اشکودا، معرفی شد

به نظر می‌رسد که در برنامه‌های مربوط به خودروهای برقی فولکس‌واگن، اشکودا نقش پررنگی خواهد داشت. با معرفی ویرایش جدیدی از مدل مفهومی ویژن E در نمایشگاه خودروی فرانکفورت، این شرکت خودروسازی واقع در کشور جمهوری چک، از برنامه‌ی جدی خود برای سرمایه‌گذاری عمده در بخش خودروهای برقی خبر داد.

خودروی مفهومی ویژن E در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۷ رونمایی شده بود. البته ویرایش جدید ویژن E، فقط با تغییرات کوچکی چون رینگ‌های جدید، طرح اصلاح‌شده‌ی نوار LED در جلو، طرح جدید و خشن‌ترِ چراغ‌های عقب و حذف نشان Vision E از روی درب راننده همراه شده است.

93cdf327 4f93 4101 b727 af8e82b1d399 - خودروی مفهومی برقی اشکودا، معرفی شد

با وجود ابعاد جمع و جور، به دلیل نبود کنسول مرکزی، فضای داخل بسیار جادار است. همچنین به دلیل کوتاه بودن فاصله‌ی ابتدای سپر تا لاستیک در جلو و عقب، فضای جادار و راحت معرفِ اشکودا ممکن شده است. اگرچه ویژن E اولین خودروی برقی اشکودا است؛ اما این شرکت قصد دارد با عرضه‌ی اولین مدل برقی خود در سال ۲۰۲۰ بر اساس پلتفرم MEB فولکس‌واگن، حداقل پنج خودروی برقی دیگر تا سال ۲۰۲۵ عرضه کند.

ویژن E، علاوه بر این که اولین خودروی برقی اشکودا با آلایندگی صفر است، اولین خودروی این شرکت با قابلیت فناوری خودران سطح سه نیز محسوب می‌شود. با وجود این فناوری، به‌عنوان مثال در رانندگی بزرگراه، می‌توان تمام اعمال سبقت گرفتن، گاز و ترمز را به خودرو واگذار کرد. اما در شرایط خطرساز، در قالب یک فاصله‌ی زمانی مشخص، هدایت خودرو به راننده واگذار می‌شود.

8cf360a0 b823 4807 95ce 55d3bae496fe - خودروی مفهومی برقی اشکودا، معرفی شد

کریستیان اشتروب، عضو تیم توسعه‌ی فنی اشکودا، می‌گوید:

خودروی مفهومی ویژن E با داشتن قابلیت خودران سطح سه، می‌تواند در ترافیک و بزرگراه به‌طور مستقل، در بین خطوط رانندگی کند و موانع را شناسایی کند، از دیگر خودروها سبقت بگیرد، برای پارک کردن محیط را بررسی کند و به‌طور خودکار پارک کند یا از پارک خارج شود.

 

منبع MOTOR1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.