احتمال ورود استون مارتین به دنیای فرمول یک

پس از ورود موفقیت آمیز استون مارتین به مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز امسال، این شرکت بریتانیایی قصد دارد تا بیشتر به دنیای مسابقات اتومبیلرانی نزدیک‌ شود. بر اساس گزارشات موجود، استون مارتین نیم نگاهی به مسابقات فرمول یک دارد.

البته مدیران استون مارتین در نظر دارند تا به عنوان تامین کننده‌ی پیشرانه‌ی خودروهای فرمول یک، وارد برترین سری مسابقات اتومبیلرانی شوند. با توجه به همکاری نزدیک استون مارتین و ردبول، که مصداق آن ابرخودروهای والکری است، احتمال دارد این همکاری، در فرمول یک نیز ادامه پیدا کند.

7573515a b229 43fb a055 4d18313cf0f5 - احتمال ورود استون مارتین به دنیای فرمول یک

اندی پالمر، مدیرعامل استون مارتین می‌گوید:

هم اکنون در حال بررسی مقررات پیشرانه‌ها برای سال ۲۰۲۱ هستیم که در صورت مناسب بودن شرایط، احتمال دارد پیشرانه‌ی مستقل خود را برای خودروهای فرمول یک معرفی کنیم.

ردبول و رنو در ساخت پیشرانه همکاری داشتند که البته به دلیل ناکافی بودن توانایی واحد هیبرید به اندازه‌ی فراری و مرسدس، این رابطه با مشکلاتی روبرو شده است.

4eafef64 c1ac 4538 9466 fdd74824a7db - احتمال ورود استون مارتین به دنیای فرمول یک

اخیراً مک‌لارن نیز همکاری خود را با هوندا پایان داد و اعلام کرد که برای فصل ۲۰۱۸ مسابقات، از پیشرانه‌های رنو استفاده خواهد کرد. پالمر اشاره کرد که پیشرانه‌های استون مارتین با همکاری مرسدس تولید نخواهند شد.

احتمالاً مهندسین استون مارتین با یک تیم کارکشته در ساخت پیشرانه‌های خودروهای مسابقه‌ای، مانند کاس‌ورث یا ایلمور همکاری خواهند کرد.

منبع MOTORTREND

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.