ابر خودروی برقی درگ، با قدرت ۵۰۰۰ اسب‌ بخار

یک تیم استرالیایی قصد دارد با یک خودروی برقی، رکورد مسابقات درگ را جابه‌جا کند.

تیم استرالیایی Top EV Racing، به دنبال کسب هشت رکورد جهانی با مدل برقی ۲.۵ مگاواتی و ۱۰۰۰ ولتی خودروی مخصوص مسابقات درگ، درگستر (Dragster) است.

9208f7ae 0472 458b b9fb a984c3c48b87 - ابر خودروی برقی درگ، با قدرت ۵۰۰۰ اسب‌ بخار

زمان‌های هدف‌گذاری شده جالب توجه هستند و مطمئناً رکورد جدیدی در درگ‌های ۴۰۰ و ۲۰۰ متر محسوب می‌شوند. راننده‌ی این درگستر برقی، در هنگام شتاب ، حدود ۷g نیروی گرانش تجربه می‌کند. در حال حاضر، رکوردهای هدف‌گذاری شده از رکوردهای مسابقات سرعت درگستر موسوم به تاپ فیول (Top Fuel) نیز سریع‌تر هستند:

  • صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۰.۸ ثانیه
  • صفر تا ۴۴۰ کیلومتر بر ساعت در ۳ ثانیه
  • صفر تا ۵۳۰ کیلومتر بر ساعت در ۴.۵ ثانیه

da5a9a05 410f 461c 8d8d fe91e80bba60 - ابر خودروی برقی درگ، با قدرت ۵۰۰۰ اسب‌ بخار

این تیم قصددارد به حدود نصف سرعت صوت (۶۱۲ کیلومتر بر ساعت) نیز دست پیدا کند که البته تایرها، تا سرعت ۸۰۰ کیلومتر بر ساعت، دوام لازم را خواهند داشت. تیم استرالیایی Top EV Racing، تمام روند طراحی و ساخت این درگستر را بر عهده دارد. هدف کلی اعضای تیم این است که با ثبت رکورد جدید با درگستر برقی، به سلطنتِ درگسترهای بنزینی در مسابقات سرعت تاپ فیول خاتمه دهند.

البته با توجه به اینکه این تیم به دنبال اسپانسر است، هنوز نمی‌توان در مورد هدف نهایی اظهار نظر کرد. ولی مطمئناً ادعای جاه‌طلبانه‌ای است. بر اساس اطلاعات موجود در وب‌سایت این تیم، پک باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی این درگستر با پنل‌های ۶ کیلووات ساعتی در طول مسابقات شارژ می‌شود.

2a0a6688 1d54 4acc 905c 242996394a06 - ابر خودروی برقی درگ، با قدرت ۵۰۰۰ اسب‌ بخار

مغز متفکر این تیم، مایکل فراگومنی، یکی از طرفداران مسابقات درگ است. مایکل در ۱۲ سالگی، خودروی مسابقه‌ای رانده است. نمی‌توان فقط با استفاده از موتورهای برقی و پک‌های باتری موجود در بازار به رکورد درگ ۲۰۰ و ۴۰۰ متر رسید. به همین منظور، مایکل و اعضای تیم، بیش از هفت سال صرف ساختن قوای فنی سفارشی کرده‌اند.

از مشخصات فنی احتمالی این درگستر برقی، می‌توان به ۵۰۰۰ اسب بخار قدرت خروجی  و ۲۳ هزار نیوتن‌متر گشتاور اشاره کرد.

 

منبع INSIDEEVS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.