برترین خودروهای دنیا برای رقابت‌های درگ

مسابقه‌ی درگ به یکی از جذاب‌ترین عنواین وب‌سایت‌ها و مجلات جهان تبدیل شده است. در این مطلب، به معرفی ۱۲ خودروی مطرح دنیا که لایق این عنوان هستند، می‌پردازیم.

تیم مجله‌ی موتور ترند (Motor Trend)، هر سال مسابقه‌ای با عنوان “بزرگ‌ترین مسابقه‌ی درگ جهان” برگزار می‌کند که در این مسابقه پرقدرت‌ترین خودروهای دنیا در یک مسیر ۴۰۰ متری که معمولا همیشه در باند فرودگاه است، به رقابت می‌پردازند. امسال نیز، هفتمین سری از این مسابقه برگزار شد که خودروهای معروفی چون تسلا مدل S P100D و فراری۶۶۰ اسب بخاری ۴۸۸ GTB، در این مسابقه، به رقابت پرداختند.

ولی آیا این سری از مسابقات که نام “بزرگ‌ترین مسابقه‌ی درگ جهان” را یدک می‌کشد، واقعا بهترین مسابقه‌ی درگ دنیا است؟ همین سوال، تحریریه‌ی وب‌سایت موتور وان را بر آن داشت، تا از نظر خود، ۱۲ خودرویی که برازنده‌ی این سری مسابقات هستند را معرفی کنند. در این لیست از یک خودروی تمام برقی تا ابرخودروی ۱.۵۰۰ اسب بخاری وجود دارند؛ تنها مورد مشابه بین لیست پیشنهادیِ موتور وان و مسابقه‌ی مجله‌ی موتور ترند، تسلا مدل S است.

e86427d2 413b 4926 ae97 c81d74c58eb8 - برترین خودروهای دنیا برای رقابت‌های درگ

دوج چلنجر دیمون

دوج دیمون (Demon) یکی از سریعترین خودروهای عضلانی موجود است که شتاب اولیه آن خارق العاده است؛ یکی از برترین توانایی‌های دوج دیمون، شتاب اولیه‌ی فوق العاده آن در مسیر درگ است. مشاهده‌ی رقابت این خودروهای عضلانی وحشی در برابر سوپراسپرت‌های سریع و گران قیمت، دیدنی خواهد بود.

e18f917e f75b 4da6 8062 a415e22312c0 - برترین خودروهای دنیا برای رقابت‌های درگ

مک‌لارن ۷۲۰S

با اینکه سوپراسپرت مک‌لارن، پرقدرت‌ترین و سریعترین خودروی موجود نیست، ولی همیشه عملکرد بی نظیر آن، دست کم گرفته می‌شود. ۷۲۰S، به یک پیشرانه‌ی هشت سیلندر Vشکل توئین توربو با حجم ۴ لیتر مجهز بوده که ۷۱۰ اسب بخار توان خروجی دارد و ۷۷۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. البته چندی پیش تست داینو این سوپراسپرت بریتانیایی نشان داد که توان خروجی آن نزدیک به ۸۰۰ اسب بخار است. علاوه بر این اخیراً ویدئویی از ۷۲۰S منتشر شده است، که ثابت می‌کند این سوپراسپرت با پتانسیل شکست دادن پورشه ۹۱۸، قصد ورود به دنیای هایپرکارها را دارد.

ea4c1e2b 1ae5 456d 9444 ee6161149fdf - برترین خودروهای دنیا برای رقابت‌های درگ

بوگاتی شیرون

نمی‌توان بدون حضور بوگاتی شیرون، رقابتی با عنوان “بزرگ‌ترین مسابقه‌ی درگ جهان” برگزار کرد. شیرون بدون شک، سلطان سوپراسپرت‌ها و ابرخودروها است. شیرون نیز مانند برادر بزرگترش ویرون، با هدف رکورد شکنی ساخته شده است. در این مسابقه، ترکیب سیستم تمام چرخ متحرک به همراه ۱۶ سیلندر و چهار توربوشارژ، به شیرون شتاب اولیه‌ای مانند دوج دیمون می‌دهد، ولی تفاوت مهم شیرون این است که این شتاب فوق العاده، تا پایان ادامه پیدا می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم،  ویدئوی شتاب صفر تا ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت شیرون را ببینید تا عاشق این ابرخودرو شوید.

b91c6413 5f1c 4ce9 a15e 17048c93e760 - برترین خودروهای دنیا برای رقابت‌های درگ

موتورسیکلت لایتنینگ LS-218

موتورسیکلت برقی LS-218 محصول شرکت آمریکایی لایتنینگ، با داشتن ۲۷۷ نیوتن‌متر گشتاور و ۲۰۰ اسب بخار قدرت، در کنار فقط ۲۲۶ کیلوگرم وزن، یکی از جدی‌ترین رقبای درگ ۴۰۰ متر است. فقط کافی است که نسبت قدرت به وزن این موتورسیکلت برقی را در نظر بگیرید؛ شاید بزرگ‌ترین مشکل LS-218 در درگ، نگه داشتن چرخ‌های جلوی آن بر روی آسفالت باشد! این شرکت در حال حاضر در تلاش است تا محصول جدید خود را به عنوان یک موتورسیکلت برقی رکورد شکن، معرفی کند.

757a4fe2 3e06 4700 84e4 e3bfbaec6e32 - برترین خودروهای دنیا برای رقابت‌های درگ

جیپ گرند چیروکی ترک‌هاوک

وقتی شاسی‌بلند پرقدرت و جذاب جیپ، با سیستم تمام چرخ متحرک وجود دارد، چه نیازی به انواع سدان و سوپراسپرت‌های کم ارتفاع است؟ ترک‌هاوک (Trackhawk) با داشتن ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۷۴ نیوتن‌متر گشتاور، در زمان ۳.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این اعداد باعث شرمندگی خودروهای پرقدرتی چون پورشه کیمن توربو S، بی ام و X5 M و حتی پسر عموهای جیپ، دوج چلنجر هلکت و آلفارومئو جولیا کوادری‌فوگلیو است. شاید جیپ برنده‌ی این مسابقه نباشد، ولی حداقل فرصت شنیدن صدای زیبای پیشرانه‌ی V8 هلکت آن را خواهیم داشت.

0f61d14c fd29 4281 85c5 882adf1236af - برترین خودروهای دنیا برای رقابت‌های درگ

فورد GT

فورد جی تی جدید به همان اندازه که زیباست، سریع هم هست. البته تولید این سوپراسپرت به ۲۵۰ دستگاه در سال محدود شده است، ولی باز هم می‌توان با داشتن دوستان پرنفوذ و جیب پر از پول، یک دستگاه از آن را برای این مسابقه تهیه کرد. فورد جی تی با استفاده از یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر Vشکل اکوبوست، ۶۴۷ اسب بخار توان خروجی دارد و با حداکثر سرعت ۳۴۷ کیلومتر بر ساعت، در زمان ۲.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. شاید پرقدرت‌ترین سوپراسپرت این لیست نباشد، ولی بدون شک شایسته‌ی رقابت با بوگاتی شیرون است.

5e428766 490a 4554 8b0e d038f8085df8 - برترین خودروهای دنیا برای رقابت‌های درگ

رایمک کانسپت وان

ابرخودروی برقی رایمک با داشتن چهار موتور الکتریکی و ۱.۲۲۴ اسب بخار قدرت و ۱.۵۹۹ نیوتن‌متر گشتاور، مدعی جدی پیروزی در این مسابقه و البته کابوس مجری برنامه‌ی گرند تور، ریچارد هموند است. کانسپت وان در زمان ۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و پیش از این بوگاتی ویرون و پورشه ۹۱۸ را در درگ ۴۰۰ متر شکست داده است. با توجه به ورود یک سرمایه‌گذار جدید در این شرکت، معرفی مدل جدید دور از انتظار نیست.

0e727ad3 1ab5 401f 829b e5509464090a - برترین خودروهای دنیا برای رقابت‌های درگ

فراری ۸۱۲ سوپرفَست

۸۱۲ سوپرفست جایگزین مدل پرقدرت  فراری، F12 برلینتا است. همانطور که از نام این مدل مشخص است، ۸۱۲ سوپرفست (Superfast) با داشتن یک پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر Vشکل با حجم ۶.۳ لیتر، ۷۸۸ اسب بخار قدرت و ۷۱۸ نیوتن‌متر گشتاور سوپراسپرت سریعی است و در زمان ۲.۹ ثانیه، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، که مطئناً با داشتن ۱۲۷ اسب بخار بیشتر و شتاب اولیه‌ی سریع‌تر، از فراری ۴۸۸ GTB که تیم مجله‌ی موتور ترند آن را در بزرگ‌ترین مسابقه‌ی درگ جهان وارد کرده بود، سریع‌تر است.

6e5a3e91 1249 43c0 84c7 6d75a735f8de - برترین خودروهای دنیا برای رقابت‌های درگ

آئودی RS7 پرفورمنس

با اینکه مدل RS7 Performance آئودی، سال‌هاست که در بازار است، ولی نمی‌توان قدرت و زیبایی آن را انکار کرد. نسخه‌ی پرفورمنس RS7 علیرغم وزن ۲.۰۳۹ کیلوگرمی و کابین لوکس و جادار، با داشتن ۶۰۵ اسب بخار قدرت و حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت، در زمان ۳.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. شانس RS7 در این لیست بسیار پایین است، ولی در مقایسه با دیگر خودروهای موجود در این لیست، سدان لوکس آئودی مانند دایناسور است. شاید مدل هیبرید ۷۰۰ اسب بخاری که به زودی عرضه می‌شود، نماینده‌ی بهتری برای آئودی در این مسابقه باشد.

784c0265 5f83 4495 b8c2 5b3fcd17b1fd - برترین خودروهای دنیا برای رقابت‌های درگ

شورولت کوروت Z06

تیم مهندسی شورولت ادعا می‌کند که کوروت Z06 با داشتن قدرت ۶۵۰ اسب بخار، در کمتر از سه ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ بر اساس این ادعا، حداقل تا معرفیِ نسل جدید ZR1، مدل Z06، سریعترین کوروت موجود است. مسلماً کوروت توانایی رقابت با خودروهای این لیست را خواهد داشت ولی شاید ۱۰۰ متر آخر را دوام نیاورد.

7c4223ba 23ab 4a6e 8076 c57ce19350d3 - برترین خودروهای دنیا برای رقابت‌های درگ

لامبورگینی هوراکان پرفورمانته

هوراکان پرفورمانته با ثبت رکورد زیر هفت دقیقه در پیست نوربرگ رینگ، مسلماً توانایی‌های خود را در پیست ثابت کرده است که با وجود پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر Vشکل ۵.۲  لیتری، در مسیر مستقیم نیز، حرف‌هایی برای گفتن دارد. پرفورمانته، سریع‌ترین نسخه از هوراکان است که با کاهش وزن ۳۹ کیلوگرمی و ۶۴۰ اسب بخار قدرت، در زمان ۲.۹ ثانیه، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. البته به تازگی، رکورد جدیدی را از پرقدرت‌ترین پورشه ۹۱۱، نسل جدید GT2 RS، شاهد بودیم که مسلماً تیم مهندسی لامبورگینی را سخت مشغول به کار می‌کند.

86890c78 9f66 459e ac68 12de7cc60051 - برترین خودروهای دنیا برای رقابت‌های درگ

تسلا مدل S P100D

به عنوان برنده‌ی سری هفتم از بزرگ‌ترین مسابقه‌ی درگ جهان، تسلا مدل S P100D برازنده‌ی یک جایگاه در مسابقه‌ی درگ پیشنهادی تیم موتور وان است. سدان برقی تسلا دیگر رقبایی چون پورشه ۹۱۱ توربو یا فراری ۴۸۸ GTB ندارد، بلکه باید با پرقدرت‌ترین سوپراسپرت‌ها و هایپرکارهای دنیا مسابقه دهد. تسلا مدل S P100D در زمان ۲.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که بدون شک، توان رقابت با سوپراسپرت‌های گران قیمت را خواهد داشت.

نظر شما در مورد این لیست چیست؟  کدام خودرو در این لیست، برنده‌ی درگ ۴۰۰ متر خواهد بود؟ بنظر شما، آیا هفتمین سری از بزرگ‌ترین مسابقه‌ی درگ جهان که توسط مجله‌ی موتور ترند برگذار شد، واقعا بزرگ‌ترین درگ جهان بود؟

 

منبع MOTOR1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.