زیان مالی مک‌لارن در فصل ۲۰۱۶ مسابقات فرمول یک

در فصل ۲۰۱۵ مسابقات فرمول یک، مک‌لارن از بودجه‌ی ۱۸۸ میلیون پوندی، ۵.۲ میلیون پوند سود کرد. اما از آنجایی که معمولا پاداش مالی بر اساس عملکرد فصل قبل تعیین می‌شود، جایگاه نهم مک‌لارن در اولین سال همکاری با هوندا این مبلغ را در فصل ۲۰۱۶ مسابقات، ۸ میلیون پوند کاهش داده و به ۱۸۰ میلیون پوند رسانده است.

316be92a 90d4 4930 8385 ea87c6b9a9e0 - زیان مالی مک‌لارن در فصل ۲۰۱۶ مسابقات فرمول یک

مورد جالب توجه این است که با وجود کمک‌های مالی و البته پیشرانه‌های رایگان هوندا، مک‌لارن این ضرر را متحمل شده است. در فصل بعدی، مک‌لارن باید مبلغی برای پیشرانه‌های رنو و همچنین تبلیغات آن‌ها بپردازد که احتمالاً بیشتر از همیشه باید خرج کند.

کاملا واضح است که تیم فرمول یک مک‌لارن در آینده با چالش مالی روبرو خواهد شد؛ بخصوص با در نظر گرفتن جایگاه احتمالی نهم، پاداش مالی فصل ۲۰۱۸ به‌شدت تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. بر اساس اطلاعات منتشرشده، تیم مک‌لارن ۲۳.۷ میلیون پوند صرف خودروی خود در فصل ۲۰۱۶ کرده است تا با قوانین جدید مسابقات همخوانی داشته باشد؛ این مبلغ، ۴.۶ میلیون پوند نسبت با سال گذشته بیشتر است.

420f1888 9ed1 4d4e 9d5d 5860cb2ad156 - زیان مالی مک‌لارن در فصل ۲۰۱۶ مسابقات فرمول یک

اما به نظر می‌رسد که تیم فرمول یک مک‌لارن به آینده امیدوار است؛ جاناتان نیل، مدیر عملیات این تیم می‌گوید:

با توجه به داده‌های موجود در تست‌ پیست و عملکرد کلی، شاسی ما در فصل ۲۰۱۷ قابلیت‌های خوبی از خود نشان داده است. با داشتن پیشرانه‌های رنو و ترکیب آن با شاسی ما، فرصت دستیابی به اهداف و پیروزی در مسابقات آینده خواهیم داشت.

باید منتظر نتایج عملکرد و همکاری بین مک‌لارن و هوندا در فصل جدید مسابقات فرمول یک باشیم.

منبع MOTORSPORT

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.