معرفی 25 مدل از بهترین شورلت‌های تاریخ + تصاویر

 هیچ ماشینی در تاریخ به قدرت ماشین های عضلانی شورلت نمی رسد. ماشین هایی همچون شورلت کوروت یا شورلت کامارو برای مدت های طولانی به عنوان سردمداران سرعت در بین دیگر رقبا مطرح بوده اند. اما این کمپانی خودروساز آمریکایی در طول تاریخ، ماشین های پرقدرت دیگری نیز تولید کرده که کمتر به آنها پرداخته شده است. در ساخت بسیاری از مدل های شورلت بر روی کارایی و مصرف سوخت بهینه تمرکز شده است اما شرکت شورلت از عنصر قدرت در ساخت خودروهای خود غافل نشده است.

وقتی به شورلت های پر قدرت فکر میکنید احتمالاً به یاد مدل های بین دهه ۶۰ تا ۷۰ میلادی می افتید؛ زمانی که ماشین های عضلانی  بسیاری در خیابان ها تردد می کردند. اما تنها چند مدل از آن ماشین ها علاقه مندان زیادی پیدا کردند. در ادامه به معرفی ۲۵ مدل از بهترین شورلت های تاریخ می پردازیم، با ما همراه باشید.

۲۵. شورلت نوا L-79 (سال ۱۹۶۶)

 قدرت موتور: ۳۵۰ اسب بخار

 v2t6ordmbsvy7l4vfx55 - معرفی 25 مدل از بهترین شورلت‌های تاریخ + تصاویر
از اواسط دهه ۶۰ میلادی تا اواخر آن، رقابت در قدرت موتور خودروها به اوج خود رسیده بود. تا اینکه در سال ۱۹۶۶، مدل L-79 شورلت به بازار عرضه شد. ماشینی با یک موتور ۸ سیلندر با ۳۵۰ اسب بخار قدرت!  این قدرت موتور در مقایسه با ماشین های مدرن امروزی اصلاً بالا محسوب نمی شود اما در دوران خود یک رکورد محسوب می شد.


۲۴. شورلت تاهوئه (Tahoe 2017)

قدرت موتور: ۳۵۵ اسب بخار

 xxvxfnd51li64871bo5 - معرفی 25 مدل از بهترین شورلت‌های تاریخ + تصاویر

شورلت موتورهای قدرتمند را تنها در ماشین های لوکس خود قرار نمی دهد بلکه این شرکت از این موتورها در انواع مختلف محصولات خود استفاده می کند تا سواری راحتی را برای سرنشینان خودرو به ارمغان آورد. تاهوئه در واقع نمونه کامل از ماشینی پر قدرت است. این ماشین از موتور ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری با ۳۵۵ اسب بخار قدرت استفاده می کند.


۲۳. ساب اربن (Suburban 2017)

قدرت موتور: ۳۵۵ اسب بخار

ne6814zyn0ax1s7pzcgz - معرفی 25 مدل از بهترین شورلت‌های تاریخ + تصاویر

ساب اربن نامی ماندگار و قدیمی در صنعت خودروسازی آمریکا به حساب می آید. برای سال های متمادی این SUV در صدر پرتقاضاترین ماشین های آمریکا قرار داشت و آخرین مدل از این ماشین نیز یک SUV بزرگ است که از قدرت زیادی نیز برخوردار است. این ماشین نیز مثل مدل تاهوئه از موتوری ۸ سیلندر با ۳۵۵ اسب بخار قدرت استفاده می کند که به معنای این است که قادرید با این ماشین بزرگ بدون هیچ دغدغه ای، به هر کجا که دلتان می خواهد سفر کنید.


۲۲. نوا SS (سال ۱۹۶۹)

قدرت موتور: ۳۷۵ اسب بخار

2ppe2x036oaq6i5qms8 - معرفی 25 مدل از بهترین شورلت‌های تاریخ + تصاویر

شورلت نوا SS  یک ماشین عضلانی است که بسیاری از ماشین بازان قدیمی آن را به یاد دارند. نوا SS از موتور ۸ سیلندر با قدرت ۳۷۵ اسب بخار استفاده می کرد که قدرت بالایی به چرخ های عقب منتقل می کرد. امروزه صاحبان این چنین ماشین هایی را  تنها در قشر کلکسیونرها و علاقه مندان واقعی ماشین می توان دید.


۲۱. کوروت callaway توربو دوقلو (سال ۱۹۸۷)

قدرت موتور:۳۹۰ اسب بخار 

 dnyr0epxa37b3izx48e - معرفی 25 مدل از بهترین شورلت‌های تاریخ + تصاویر

 Callaway یک شرکت مهندسی است که با شورلت همکاری نزدیکی در ساخت ماشین های با قابلیت بالا دارد. در سال ۱۹۸۷ callaway، یک کوروت توربوشارژ ساخت که همگان را متعجب کرد. موتور این ماشین ۳۹۰ اسب بخار قدرت داشت و بسیار سریع بود. این شرکت هم اکنون نیز در زمینه ساخت ماشین های سریع به کمپانی های خودروساز مشاوره می دهد.


۲۰. callaway impala ss (سال ۱۹۹۶)

قدرت موتور: ۴۰۴ اسب بخار

dnt73imvca4gg26a2x19 - معرفی 25 مدل از بهترین شورلت‌های تاریخ + تصاویر این شرکت درست مانند کاری که با کوروت انجام داد، این بار بر روی یک نمونه اسپورت در اواسط دهه ۹۰ میلادی انجام داد که نام آن مدل ایمپالا بود. در واقع شرکت callaway، یک سدان با قدرت موتور ۲۶۰ اسب بخار را تحویل گرفت و آن را به راکت ۴۰۴ اسب بخاری تبدیل کرد.  در حین اینکه بر روی افزایش قدرت ماشین کار می کرد، به بهبود سیستم ترمز و سیستم تعلیق آن ماشین نیز توجه داشت تا توازنی بین کشش بدنه و قدرت ماشین ایجاد نماید.


۱۹. SS مدل ۲۰۱۷

قدرت موتور: ۴۱۵ اسب بخار

 vts2eiggc51gpvfsnuk - معرفی 25 مدل از بهترین شورلت‌های تاریخ + تصاویر

شورلت SS در واقع ماشینی است که برای علاقه مندان به ماشین های ۵ سرنشین و ۴ و هشت سیلندر با قدرت بالا ساخته شده است. موتور شورلت SS، ۴۱۵ اسب بخار قدرت داشت و از سیستم انتقال نیروی ۶ دنده اتوماتیکی که در کامارو SS نیز آن را دیده بودیم استفاده می کرد.

این ماشین در واقع یک مدل رویایی برای افرادی که به سفرهای خانوادگی علاقه مند هستند، به شمار می رود. اما خبر بد این است که شورلت قصد دارد تنها تا پایان سال ۲۰۱۷ به تولید این مدل ادامه دهد و پس از آن، خط تولیدش متوقف خواهد شد.


۱۸. شورلت سیلورادو مدل ۲۰۱۷

قدرت موتور: ۴۲۰ اسب بخار

anpdgflrjcz3wvy5h7h6 - معرفی 25 مدل از بهترین شورلت‌های تاریخ + تصاویر

 تراک های شورلت همیشه به واسطه قدرت بالایی که دارند، زبانزد خاص و عام بوده اند.مدل ۲۰۱۷ شورلت سیلورادو با موتوری ۸ سیلندر و ۴۲۰ اسب بخار قدرت موتور، یکی از قدرتمندترین تراک های جهان به شمار می رود که تقریباً مسیری نیست که نتواند از پس آن بر بیاید.


۱۷. کوروت Z06 GTI مدل ۲۰۰۹ نسخه قهرمان

قدرت موتور: ۴۳۰ اسب بخار

cq70hxdn190c8k4jp851 - معرفی 25 مدل از بهترین شورلت‌های تاریخ + تصاویر

این نسخه از ابرخودروهای شورلت که به تعداد محدود نیزساخته شد به منظور ادامه راه موفقیت شورلت کوروت ها در پیست های مسابقه ای ساخته شد. مدل ۲۰۰۹ این ماشین در واقع محصول ۷۰ سال تجربه شورلت در زمینه ساخت ماشین های مسابقه ای بوده است.  از این ماشین به عنوان ماشینی که می توان از آن در خیابان ها و جاده ها استفاده کرد، یاد می شود اما با قدرت موتور ۴۳۰ اسب بخاری که دارد می توان در پیست های مسابقه نیر بر روی آن حساب باز کرد.


۱۶. کوروت L71 (سال ۱۹۶۷)

قدرت موتور: ۴۳۵ اسب بخار

ir37xghdbe3gr2uxd03 - معرفی 25 مدل از بهترین شورلت‌های تاریخ + تصاویر

همه می دانند که کوروت یک ماشین قدرتمند است اما در سال ۱۹۶۷، مدل L71 کوروت سطح جدیدی از قدرت و سرعت را در صنعت خودروسازی معرفی کرد. موتور هشت سیلندر این ماشین با ۴۳۵ اسب بخار قدرت سرعتی بیش از مدل های مسابقه ای معروف پورشه و فراری داشت. به واسطه زیبایی و سرعت بالای این ماشین، فروش بسیار خوبی در سال ۱۹۶۷ برای شورلت رقم خورد.


۱۵. شورلت سیلورادو ۲۵۰۰HD Duramax Diesel مدل ۲۰۱۷

قدرت موتور: ۴۴۵ اسب بخار 

sxiueoe7piiyu8cpv3wb - معرفی 25 مدل از بهترین شورلت‌های تاریخ + تصاویر

پیک آپ تراک های بزرگ به قدرت موتور بالا برای حرکت در جاده ها نیاز دارند که این مدل از شورلت نیز آن را دارد. شورلت سیلورادو ۲۵۰۰HD از موتوری ۸ سیلندر دوراماکس دیزل استفاده می کرد که آن را برای انجام هر کاری در جاده ها یاری می کرد. قدرت موتور این ماشین ۴۴۵ اسب بخار با حداکثر گشتاور ۹۱۰ اسب بخار بود.


۱۴ – شول SS LS6 مدل ۱۹۷۰

 قدرت موتور: ۴۵۰ اسب بخار

8uw7vt0fikr21qp4yaf3 - معرفی 25 مدل از بهترین شورلت‌های تاریخ + تصاویر

عکسی که در بالا مشاهده می کنید، رویای بسیاری از علاقه مندان به شورلت بود چرا که مدل SS LS6 یکی از زیباترین ماشین های عضلانی شورلت در طول تاریخ نیز به حساب می آید که با موتور ۸ سیلندر و ۴۵۰ اسب بخاریش گزینه خرید بی نظیری در زمان خودش محسوب می شد.از انجایی که ماشین های عضلانی بسیاری پس از این مدل از جانب شورلت به بازار عرضه شد، اما علاقه مندان به شورلت این مدل را زیباترین مدل شورلت در کلاس ماشین های عضلانی می دانند.


۱۳.کامارو SS مدل ۲۰۱۷

قدرت موتور: ۴۵۵ اسب بخار

uk7q84upkcxk0ijgrlb - معرفی 25 مدل از بهترین شورلت‌های تاریخ + تصاویر

کامارو مدل ۲۰۱۷ با آپشن های مختلف در موتور به بازار عرضه شد اما اگر بخواهید با این ماشین نهایت لذت را تجربه کنید مدلی که به موتور ۸ سیلندر با ۴۵۵ اسب بخار قدرت مجهز است را خریداری کنید. دو تریم مختلف از SS وجود دارد که مدل های ۲SS نیز از موتورهای قدرتمندی بهره می برند.


۱۲. کوروت استینگری مدل ۲۰۱۷

قدرت موتور: ۴۶۰ اسب بخار

n65tcwbl9hgthh2mwqj7 - معرفی 25 مدل از بهترین شورلت‌های تاریخ + تصاویر

استینگری نامی افسانه ای در تاریخ شورلت محسوب می شود و حتی پس از سالها همچنان از آن به عنوان مدلی افسانه ای یاد می شود.  این مدل در سال ۲۰۱۴ پس از سالها دوباره به بازار بازگشت. این مدل پایه مدل های Vette به شمار می رود و از موتوری ۸ سیلندر با پیشرانه ۶.۲ لیتری و ۴۶۰ اسب بخار قدرت در آن استفاده شده است.


۱۱. شورلت کوروت گرند اسپورت مدل ۲۰۱۷

قدرت موتور: ۴۶۰ اسب بخار

8f951r5t3s5bdqqy7hbj - معرفی 25 مدل از بهترین شورلت‌های تاریخ + تصاویر

کوروت Z06 یکی از قدرتمندترین مدل های حال حاضر شرکت شورلت به شمار می رود اما اگر به خرید یک خودروی اسپورت واقعی علاقه مند هستید، گرند اسپورت را به شما پیشنهاد می دهیم. البته که این ماشین قدرت ۶۵۰ اسب بخار ندارد اما با همین ۴۶۰ اسب بخار نیز می توانید در هر شرایطی با آن در هر پیستی به راحتی برانید.


۱۰. کامارو z28 مدل ۲۰۱۵

قدرت موتور: ۵۰۵ اسب بخار

 apzcb5lugncuzz1lf40 - معرفی 25 مدل از بهترین شورلت‌های تاریخ + تصاویر

نام Z28 یک نام به یاد ماندنی در بین علاقه مندان به خودروهای پرسرعت به حساب می آید و وقتی این نام این مدل به زبان می آید، ناخودآگاه مدل های دهه ۶۰ و ۸۰ آن در ذهن تداعی می شوند؛ اما Z28 مدل ۲۰۱۵ بسیار قوی تر از مدل های پیشین خود است چرا که از قدرت موتور ۵۰۵ اسب بخاری بهره می برد. بنا بر گفته مسئولین شورلت مدل جدید Z28 در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه خواهد شد.


۹. کوروت ۴۲۷ مدل ۲۰۱۳

قدرت موتور: ۵۰۵ اسب بخار

 ad38vtvq3gg3ijusve8 - معرفی 25 مدل از بهترین شورلت‌های تاریخ + تصاویر

شورلت کوروت یک ماشین شگفت انگیز است که هر راننده ای از سواری با این ماشین لذت می برد. کوروت ۴۲۷ در اصل نسخه کانورتیبل مدل مسابقه ای z06 بود. قدرت موتور ۵۰۵ اسب بخاری این ماشین موجب سرعت بسیار بالای آن در جاده ها می شود.


۸. سیلورادو ۱۵۰۰ callaway SC560 مدل ۲۰۱۷

قدرت موتور: ۵۶۰ اسب بخار

erc9wuvqt8xk9hatmx6x - معرفی 25 مدل از بهترین شورلت‌های تاریخ + تصاویر

Callaway هنوز هم در زمینه ساخت ماشین های سریع به شورلت کمک می کند. در یکی از آخرین همکاری های این دو شرکت، شاهد عرضه مدل سیلورادو ۱۵۰۰ SC560 بودیم که از قدرت موتور ۵۶۰ اسب بخاری برخوردار است. این قدرت موتور باعث می شود که هیچ پیک آپ تراکی در سرعت به گرد پای این ماشین نرسد. اما اشتباه نکنید، با قدرت موتور ۵۶۰ اسب بخاری این مدل، بسیاری از ماشین های مطرح مسابقه ای هم در سرعت به پای آن نخواهند رسید.


۷. کوروت Callaway SC606 مدل ۲۰۱۱

قدرت موتور: ۶۰۶ اسب بخار

t1nljwgxzexcqg365o9 - معرفی 25 مدل از بهترین شورلت‌های تاریخ + تصاویر

شرکت callaway عاشق بهبود در مدل های کوروا شورلت است و بهترین نمونه همکاری بین این دو شرکت در مدل های کوروت هم در مدل کوروت SC606 در سال ۲۰۱۱ دیده می شود.  این ماشین از ۶۰۶ اسب بخار قدرت برخوردار است و با ارتقای سیستم تعلیق به کار رفته در آن، شاهد یکی از قدرتمندترین ماشین های تاریخ صنعت خودروسازی هستیم. با گذشت ۶ سال از تولید این ماشین، همچنان می توان بر روی آن در مسابقات سرعت حساب باز کرد.


۶. کامارو callaway SC630 مدل ۲۰۱۷

قدرت موتور: ۶۳۰ اسب بخار

mqgpvfe1c82g04zhnbhj - معرفی 25 مدل از بهترین شورلت‌های تاریخ + تصاویر
وقتی آخرین مدل کامارو در سال ۲۰۱۶ به بازار رسید، شرکت callaway بیکار ننشست و مدلی بهتر از آن را با همکاری شورلت که به SC630 موسوم بود در سال ۲۰۱۷ روانه بازار کرد. این ماشین از قدرت باورنکردنی ۶۳۰ اسب بخار بهره می برد. تنها ماشین شرکت شورلت که قادر به شکست این مدل در سرعت و قدرت و زیبایی است مدل ZL1 است. اگر پول خرید ZL1 را ندارید پس به خرید SC630 فکر کنید.


۵. کوروت ZR1 مدل ۲۰۱۳

قدرت موتور: ۶۳۸ اسب بخار

05v8j9r1s5ttrae4h1q2 - معرفی 25 مدل از بهترین شورلت‌های تاریخ + تصاویر

کوروت ZR1 به عنوان شاهکار ماشین های شورلت در مدل کوروت شناخته می شود. ZR1 جدید احتمالاً در سال ۲۰۱۸ به بازار معرفی شود اما تا آن موقع می توان از سواری با ماشین زیبای ZR1 مدل ۲۰۱۳ که از هشت سیلندر و قدرت موتور ۶۳۸ اسب بخاری بهره می برد، لذت برد. این ماشین را می توان هم ردیف ماشین وحشی و پر قدرت داج وایپر قرار داد.


۴. کامارو ZL1 مدل ۲۰۱۷

قدرت موتور: ۶۵۰ اسب بخار

275xu9ehd7dffobl2f4n - معرفی 25 مدل از بهترین شورلت‌های تاریخ + تصاویر

در گذشته، مدل های کامارو هرگز اجازه نداشتند تا قدرت موتوری به اندازه مدل های پر قدرت کوروت داشته باشند. اما گذشت زمان قواعد را تغییر داد و اکنون کامارو ZL1 با ۶۵۰ اسب بخار قدرت موتور یکی از پرقدرت ترین ماشین های حال حاضر دنیای خودرو به شمار می رود.


۳. کوروت Z06 مدل ۲۰۱۷

قدرت موتور: ۶۵۰ اسب بخار

 05tkn15hb1etz2qkf71f - معرفی 25 مدل از بهترین شورلت‌های تاریخ + تصاویر

آخرین نمونه از مدل های کوروت Z06 در واقع سریع ترین ماشینی است که از شرکت شورلت می توانید خریداری کنید.  این ماشین از قدرت موتور ۶۵۰ اسب بخاری و سیستم تعلیق پیشرفته استفاده می کند. با این حال بین برخی کارشناسان اختلاف نظری مبنی بر اینمه کوروت گرند اسپورت از دید کلی بهتر از این ماشین است، وجود دارد. اما در هر صورت ماشین های کمی توان شکست دادن z06 مدل ۲۰۱۷ را دارند.


۲. کوروت هنسی ZR750 مدل۲۰۱۱

قدرت موتور: ۷۵۵ اسب بخار

 477kuwnyiujabcoahbm7 - معرفی 25 مدل از بهترین شورلت‌های تاریخ + تصاویر

شرکت مهندسی هنسی در ساخت کوروت ZR1 با شورلت همکاری کرد و آن را به یکی از ماشین های قدرتمند این کمپانی تبدیل نمود.  اما پس از چندی شرکت تگزاس تونینگ در همکاری با شورلت توانست مدل ZR750 با قدرت ۷۵۰ اسب بخاری را روانه بازار کند که حداکثر سرعت آن ۲۴۴ مایل در ساعت بود.


۱. کوروت Callaway SledgeHammer مدل ۱۹۸۸

قدرت موتور: ۸۹۸ اسب بخار

 bagzxav7n189fwamvf - معرفی 25 مدل از بهترین شورلت‌های تاریخ + تصاویر

قوی ترین کوروت حاضر در لیست، callaway SledgeHammer نام دارد که در سال ۱۹۸۸ روانه بازار شد که با همکاری شرکت تگزاس تونینگ در اواخر دهه ۸۰ ساخته شده بود. این ماشین نه تنها در بین ابرخودروها بی رقیب است بلکه از لحاظ عملکرد و سیستم تعلیق نیز بسیار عالی عمل می کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.