اولین آزمایش تاکسی هوایی شرکت ایرباس، با موفقیت انجام شد

455ffc31 4100 4136 bbc0 3c4948de2c58 - اولین آزمایش تاکسی هوایی شرکت ایرباس، با موفقیت انجام شد
شرکت صنایع هواپیمایی ایرباس، اولین آزمایش مدل تاکسی پرنده‌ی خود، CityAirBus را با موفقیت به سرانجام رساند.
 در حال حاضر چندین شرکت مختلف، مشغول طراحی سیستم تاکسی‌های پرنده هستند؛ ولی هیچ‌کدام سابقه‌ی لازم در دانش ماشین‌های پرنده را به‌اندازه‌ی غول هواپیمایی جهان، شرکت ایرباس ندارند. سال گذشته، این شرکت پروژه‌ای با نام ایرباس شهری (CityAirBus) معرفی کرد که برای حمل مسافران در مناطق شهری به‌صورت خودران، طراحی شده است؛ حالا این شرکت،  هفته‌ی گذشته برای اولین بار این اتوبوس هوایی را آزمایش کرده است.

d992f6e7 79c1 4b33 bce0 07c42a619eef - اولین آزمایش تاکسی هوایی شرکت ایرباس، با موفقیت انجام شد

بر اساس گزارشات سازمان جهانی بهداشت (WHO)، جمعیت مناطق شهری از سال‌های ۱۹۶۰ تا ۲۰۱۴، بین ۳۴ تا ۵۴ درصد افزایش یافته است و هیچ نشانه‌ای مبنی بر کاهش سرعت رشد این روند، وجود ندارد. به دنبال افزایش مهاجرت به مناطق شهری، ترافیک و آلودگی جزو جدانشدنی شهرها شده است؛ مدیران ایرباس معتقدند که یکی از راه‌حل‌های موجود، پرواز بر فراز جمعیت است.

متخصصان ایرباس، در حال حاضر مشغول پروژه‌های تحقیقاتی در این زمینه هستند؛ از جمله‌ی این پروژه‌ها، سرویس اشتراک هلیکوپتری ووم (Voom)، سرویس انتقال مرسوله با پهپادِ اسکای‌وِیز (Skyways) و هواپیمای خودران، تک‌سرنشین و عمودپرواز با نام واهانا (Vahana) است. ایرباس در حال رایزنی با سرویس اوبر نیز هست؛ شرکت اوبر به دنبال سرویس هوایی برای خدمات تاکسی خود است.

84e1e9fd f14f 4e2f 82c3 1906f370fbd6 - اولین آزمایش تاکسی هوایی شرکت ایرباس، با موفقیت انجام شد

اما احتمالاً ایرباس شهری، محتمل‌ترین مدل مفهومی است که امکان دارد عملی شود؛ چرا که حداقل در ابتدا، به‌عنوان یک هلیکوپتر با خلبان به کار گرفته می‌شود. با تغییر مقررات در آینده، ایرباس شهری نیز سرانجام به یک هواپیمای خودران تبدیل خواهد شد.

مدل ایرباس شهری در نمایشگاه تجهیزات هوایی پاریس، در اوایل سال جاری میلادی به نمایش گذاشته شده بود؛ این هواپیمای عمودپرواز الکتریکی که نیروی مورد نیاز خود را از موتورهای برقی ۱۰۰ کیلوواتی تأمین می‌کند، با استفاده از هشت پروانه و سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت، قابلیت حمل چهار سرنشین خواهد داشت. ایرباس شهری با تجربه‌ی اولین آزمایش میدانی خود و به کار گرفتن دو عدد از پروانه‌ها، یک قدم به موفقیت نزدیک‌تر شده است.

9ed510d3 8695 430d 920e d66439b9035c - اولین آزمایش تاکسی هوایی شرکت ایرباس، با موفقیت انجام شد

ماریوس ببسل، مدیر تیم مهندسی پروژه‌ی ایرباس شهری، می‌گوید:

پس از انجام این آزمایش، درک بهتری از پیشرانه‌های برقی ایرباس شهری پیدا کردیم که برای عملی کردن آن، آزمایش‌های سخت‌تر و بیشتری انجام خواهیم داد؛ درعین‌حال، مدل اصلی ایرباس شهری را هم در دست ساخت داریم.

مدیران ایرباس امیدوارند که محصول جدید آن‌ها، روزی قادر به حمل سرنشین بر فراز کلان‌شهرها باشد و مانند، فرودگاه‌های استاندارد و ایستگاه‌های راه‌آهن، مکانی مخصوص به خود داشته باشد. اولین برنامه‌ی این شرکت، تست ایرباس شهری در حالت فعال بودن کامل سیستم‌های برقی آن است. در صورت موفقیت‌آمیز بودن این آزمایش، قدم بعدی، اولین پرواز در نمایش عمومی ایرباس شهری، اواخر سال ۲۰۱۸ خواهد بود.

 

منبع NEWATLAS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.