جیپ، بازار ژاپن را تصاحب کرد

جیپ سال گذشته یکی از پر طرفدارترین برندهای خودرو سازی آمریکا بود و اکنون نیز در حال کسب مقام محبوب ترین برند آمریکایی در ژاپن است.

فروش خودروی غیر ژاپنی در ژاپن، که خود به عنوان سومین تولید کننده‌ی بزرگ خودرو در جهان فعالیت می‌کند؛ کاری بسیار دشوار است. اما داستان در مورد جیپ کمی متفاوت است و این خودروساز سرسخت قصد دارد تا در مکانی دست به کار شود که برندهای دیگر از آن سربلند بیرون نیامده‌اند. در طی چند سال گذشته جیپ همیشه به عنوان یکی از ۱۰ برند مطرح خارجی در بازار ژاپن حضور داشته، اما در سایه‌ی برندهای لوکس و اسپرت اروپایی بوده است. در طی سه ماهه‌ی اول امسال فروش جیپ ۶.۹ درصد افزایش یافت و مقام هفتم را در بین برندهای فروخته شده در ژاپن بدست آورد. در سال ۲۰۱۶، جیپ موفق به فروش ۹۳۸۸ دستگاه خودرو شد و امسال برای رسیدن به هدف ۱۰ هزار دستگاه برنامه ریزی کرده است.

تنها در ماه آگوست این کمپانی آمریکایی موفق به فروش ۶۳۴۴ دستگاه شده بود که فروش شورلت در این بازه، تنها ۳۷۳ دستگاه است که حتی از فروش فراری نیز کمتر بود. جالب است بدانید که در این کشور فروش لامبورگینی هم از برند مشهور کادیلاک بیشتر است و کادیلاک تنها ۳۲۷ دستگاه خودرو فروخته است!

8b0e1947 284e 4d31 b377 c00215fb787a - جیپ، بازار ژاپن را تصاحب کرد

اما در این بازار عجیب که خریداران آن بر کیفیت ساخت بالا، اصرار دارند، رمز موفقیت جیپ چیست؟ همیشه موانعی وجود دارند تا کسب و کاری را سخت و گران کنند اما این موضوع مانعی برای ایجاد رونق در کسب و کار در ژاپن می‌شود؟ البته که نه.

متخصصان باور دارند چند عامل باعث رونق تجارت شرکت جیپ در ژاپن شده است که شامل پیشرانه‌ی بهینه سازی شده و باعث جلب رضایت مشتریانی شده است که به دنبال خرید خودرویی با پیشرانه‌ی اقتصادی و البته قدرتمند هستند. از دیگر عوامل نیز می‌توان به مکان یابی GPS, شامل کل نقشه‌های خیابان‌های ژاپن؛  فرمان راست بودن و همچنین آینه‌های جمع شونده‌ی جانبی اشاره کرد که برای پارک در خیابان‌های تنگ در ژاپن بسیار مطلوب هستند؛ اشاره کرد.

موضوع دیگر که یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت امسال جیپ محسوب می‌شود، ایجاد ۸۲ نمایندگی فروش در ژاپن است که در سال ۲۰۱۰ تنها ۵۲ مورد بوده است. به علاوه این شرکت آمریکایی بودجه‌ی تبلیغات و بازاریابی خود را در هفت سال گذشته دو برابر کرده است. به نظر پنتوس هگستروم مدیر اجرایی فیات کرایسلر در ژاپن موفقیت جیپ به دلیل مارک و برند جیپ است و نه به دلیل اصالت و آمریکایی بودنش.

منبع MOTOR1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.