قیمت و مشخصات نهایی هیوندای کونا، در بازار جهانی

7bd931dc f3c4 4e28 895c 3437e51e2690 - قیمت و مشخصات نهایی هیوندای کونا، در بازار جهانی

هیوندای اعلام کرد از هفته آینده جدیدترین محصول خود یعنی کونا را با قیمت ۲۴ هزار و ۵۰۰ دلار به فروش خواهد رساند.  احتمال بالایی برای حضور این خودرو در ایران، پیش‌بینی می‌شود.

پس ازگذشت چند ماه از رونمایی رسمی جدیدترین کراس‌اور هیوندای با نام کونا؛ فروش این خودروی جدید کره‌ای از هفته آینده و با قیمت پایه ۲۴ هزار و ۵۰۰ دلار در آمریکا آغاز خواهد شد. بدین ترتیب قیمت هیوندای کونا بیش از ۲,۵۰۰ دلار کمتر از خودروهای تویوتا C-HR‌ و مزدا CX-3 خواهد بود.

جدیدترین کراس‌اور هیوندای که از لحاظ ابعاد و کلاس یه رده پایین‌تر از خودروی توسان قرار می‌گیرد؛ نه تنها به عنوان رقیبی برای خودروهای تویوتا C-HR‌ و مزدا CX-3 به شمار خواهد رفت” بلکه دیگر خودروهای این کلاس مانندمیتسوبیشی ASX، سوبارو XV، نیسان قشقایی و حتی هوندا HR-V که در حال حاضر بیش از ۱۰ درصد بازار این کلاس خودروها را در اختیار دارد؛ نیز به چالش خواهد کشید.

جان لی، مدیرعامل هیوندای در این رابطه می‌گوید:

این موضوع که تولید هیوندای کونا در کلاس خود،  تا کنون به درازا کشیده است و به عنوان جدیدترین خودروی کراس‌اور بازار شناخته می‌شود؛ نشان دهنده این حقیقت غیر قابل انکار است که گروه خودروسازی هیوندای زمان بسیار زیادی  برای طراحی و تولید یک شاسی بلند کوچک هزینه کرده و حالا زمان عرضه آن به بازار به عنوان رقیبی قدرتمند برای دیگر خودروها فرا رسیده است.

2006a0d1 6a21 4514 a7e0 767b64d2cb2b - قیمت و مشخصات نهایی هیوندای کونا، در بازار جهانی

این خودرو دارای چه مشخصاتی است؟

کونا دارای ابعاد ۴.۱۶۵ متر طول، ۱.۸ متر عرض و ۲.۶ متر ارتفاع است که از این حیث و در مقایسه با اکثر رقبای خود، خودرویی کوچک به شمار می‌رود. اما با این حال هیوندای مدعی شده است که کونا به اندازه کافی فضا در قسمت کابین و بخش عقب و بار خودرو دارد. قسمت بار خودرو ۳۵۰ لیتر فضا داشته که با خواباندن صندلی‌های عقب، این میزان تا ۱۱۴۳ لیتر قابل افزایش است.

هیوندای کونا در ۳ نسخه مختلف با نام‌های اکتیو (Active)، اِلیت (Elite) و های‌لندر (Highlander) قابل سفارش خواهد بود. در نسخه اکتیو یک سری امکانات ایمنی مانند سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار ترافیک در قسمت عقب خودرو و سیستم ترمز اتوماتیک اضطراری (AEB) به صورت آپشن بوده و قابل سفارش خواهد بود. این درحالی است که این امکانات و تجهیزات ایمنی همگی و بسیار بیشتر در دو نسخه کامل‌تر کونا یعنی اِلیت و های‌لندر به صورت پیش‌فرض تعبیه شده است.

در بخش قوای محرکه و پیشرانه نیز ۲ سیستم قابل سفارش است؛ اول پیشرانه‌ی ۲ لیتری تنفس طبیعی بنزینی همراه با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل جلو؛ و دیگری پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری توربو شارژ بنزینی همراه با جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه که به صورت دو دیفرانسیل و چهار چرخ متحرک به خریداران تحویل خواهد شد.

14315e74 c342 4b07 8a3d aec92847c996 - قیمت و مشخصات نهایی هیوندای کونا، در بازار جهانی

پیشرانه‌ی ۲ لیتری قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۴۷ اسب بخار و ۱۸۰ نیوتون‌متر گشتاور در دور ۴۵۰۰ است که هیوندای ادعا می‌کند متوسط مصرف سوخت آن، ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. اما پیشرانه‌ی توربوشارژ ۱.۶ لیتری GDi که در خودروی توسان نیز از استفاده شده است؛ در بالاترین حد عملکرد و بازدهی قادر به تولید توان ۱۷۸ اسب بخار و ۲۶۵ نیوتون‌متر گشتاور با مصرف سوخت ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این نسخه به خاطر سیستم کشش پیشرفته و انتقال سریع نیرو به هر چهار چرخ خودرو توسط جعبه دنده DCT، در زمان ۷.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

هر دو پیشرانه دارای ۱۲ ماه گارانتی سرویس و تعمیرات است؛ هرچند که نسخه توربو پس از طی هر ۱۰ هزار کیلومتر مسافت و نسخه پیشرانه‌ی عادی ۲ لیتری هر ۱۵ هزار کیلومتر جهت سرویس باید به نمایندگی‌های هیوندای مراجعه کنند. بررسی هیوندای کونا در بازه ۵ ساله گارانتی برای نسخه ۲ لیتری ۱۳۹۵ دلار و برای نسخه ۱.۶ لیتری، ۱۴۰۵ دلار هزینه در بر خواهد داشت.

در هر دو نسخه، سیستم‌های رانندگی عادی، اکو و اسپورت در دسترس خواهد بود که متناسب با شرایط رانندگی؛ میزان تغییرات جعبه دنده، سطح وروردی سوخت به پیشرانه جهت تغییر میزان احتراق تغییر و متناسب با آن سرعت و نحوه عملکرد سیستم چرخ‌ها و فرمان متغیر خواهد شد.

eb8ca95a 9b80 4369 a117 4bf6edd0bd87 - قیمت و مشخصات نهایی هیوندای کونا، در بازار جهانی

در بخش تعلیق، نسخه چهار چرخ متحرک یا همان دو دیفرانسیل در محور جلو از سیستم تعلیق مک‌فرسون و در قسمت عقب از تعلیق ساده‌ی میله پیچشی بهره می‌برد. درحالی که در نسخه تک دیفرانسیل از سیستم پیچیده‌تر و البته گران‌تر چند اتصاله با نام i30 SR استفاده شده است. همانند دیگر خودروهای هیوندای، سیستم تعلیق کونا نیز توسط بخش مهندسی این خودروساز موفق کره‌ای در شهر سیدنی استرالیا طراحی و تولید شده است.

هی لو وانگ، مدیر مهندسی محصولات هیوندای معتقد است که به واسطه نوع سیستم‌های تعلیقی که در کونا استفاده شده است؛ می‌توان کونا را خودرویی اسپورت و جمع‌و جور دانست که برای بسیاری از فعالیت‌های روزمره کارایی بالایی دارد. وی در این زمینه اذعان داشت:

تلاش کردیم با بهبود شاسی، کونا را هرچه بیشتر با شرایط جاده‌های صاف و مسطح کشور استرالیا همخوان و سازگار کنیم اما این بدان معنا نیست که این خودرو در زوایا و پیچ‌ها عملکرد ضعیفی داشته باشد. به تجربه به ما ثابت شده است که رانندگی با خودروهای تک دیفرانسیل جذاب بوده و برای ساکنین شهرها همواره گزینه مناسبی به شمار می‌آید؛ درحالی که خودروهای چهار چرخ متحرک با پیشرانه‌ی توربو بیشتر برای سفرهای جاده‌ای و برون شهری و البته اسپورت، جذاب و مورد پسند خواهد بود. توسعه و انتخاب سیستم تعلیق مناسب برای کونا، یکی از پیچیده‌ترین بخش‌های طراحی این خودرو بود که فکر می‌کنم مهندسان ما به خوبی از عهده این امر خطیر بر آمدند.

تمامی مدل‌های کونا از یک سری امکانات و تجهیزات رفاهی مشترک بهره خواهند برد؛ مانند: صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی همراه با سیستم اپل‌ کارپلی و اندروید اتو، سیستم شارژ بی‌سیم تلفن همراه، قابلیت اتصال تلفن همراه به نرم‌افزار اختصاصی هیوندای و ارسال اطلاعات مربوط به خودرو بر روی گوشی به صورت لحظه‌ای. امکانات و تجهیزات بیشتری مانند نمایش اطلاعات ضروری بر روی شیشه خودرو (Head-Up) و چراغ‌های تمام LED نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که به صورت آپشن خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند در زمان خرید، آن‌ها را جهت نصب بر روی خودرو سفارش دهند.

dc3a0878 7671 443f 9c93 9a264819a835 - قیمت و مشخصات نهایی هیوندای کونا، در بازار جهانی

هیوندای کونا در ۹ رنگ مشکی فانتوم، سفید گچی، نقره‌ای، مشکی مات، قرمز، زرد، آبی روشن، نارنجی و آبی تیره قابل سفارش خواهد بود. در نسخه‌های اِلیت و های‌لندر با پرداخت ۲۹۵ لار بیشتر، خریداران قادر خواند بود تا از رنگ خاکستری تیره که ناشی از ترکیب دو رنگ مشکی فانتوم و مشکی مات است، در قسمت سقف خودرو بهره‌مند شوند.

قیمت نسخه‌های مختلف هیوندای کونا را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

مدل خودرو پیشرانه‌ی ۲ لیتری پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی
اکتیو ۲۴,۵۰۰ دلار ۲۸,۰۰۰ دلار ۶ کیسه هوا، چراغ‌های روز Daylight، چرخ‌های ۱۶ اینچی
سانروف، دوربین عقب، فرمان چرم، کروز کنترل، صفحه نمایش ۷ اینچ، اپل کارپلی و اندروید اتو، نرم‌افزار اختصاصی هیوندای
اِلیت ۲۸,۵۰۰ دلار ۳۲,۰۰۰ دلار چرخ‌های ۱۷ اینچی، صندلی‌های چرم،سنسور باران، سیستم استارت هوشمند با زندیک کردن کلید مخصوص، سیستم تهویه دوگانه و مستقل
های لندر ۳۳,۰۰۰ دلار ۳۶,۰۰۰ دلار چرخ‌های ۱۸ اینچی، نمایش اطلاعات روی شیشه (Head-up)، چراغ‌های عقب LED،
گرمکن فرمان، سیستم دیجیتال اطلاعات خودرو با صفحه نمایش ۴.۲ اینچی
منبع CARADVICE

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.