رنو: با وضع تحریم‌های جدید، در ایران فعالیت نمی‌کنیم

مدیرعامل گروه خودروسازی رنو فرانسه مدعی شد در صورت وضع مجدد تحریم‌های آمریکا، فعالیت تجاری این شرکت در ایران به حالت تعلیق در خواهد آمد.

گروه خودروسازی رنو فرانسه اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۲ بیش از نیمی از محصولات این شرکت در قالب خودروهای هیبریدی و برقی تولید و عرضه شده و این گروه هم‌اکنون سرمایه‌گذاری قابل توجهی در بخش خودروهای خودران سطح بالا با قابلیت رانندگی مستقل انجام داده است.

کارلوس گوسن، مدیرعامل شرکت رنوی فرانسه در پاسخ به سوالی درباره احتمال خارج شدن آمریکا از توافق هسته‌ای برجام و وضع مجدد تحریم‌ها از سوی اینر کشور علیه ایران گفت:

طبیعی است که اگر همکاری با ایران غیرممکن شود؛ با همکاری یکدیگر طرحی را برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا کلیه فعالیت‌های تجاری‌مان را در این کشور به حالت تعلیق درآوریم؛ اما این به معنای ترک ایران از سوی گروه رنو نیست.

پیش از وضع تحریم‌های سنگین هسته‌ای توسط آمریکا علیه ایران، رنو همواره جزو یکی از مهمترین و فعالترین شرکت‌های خارجی در ایران به شمار می‌رفت و بعد از لغو تحریم‌ها به واسطه برجام، این خودروساز فرانسوی به عنوان یکی از اولین شرکت‌های غربی جهت همکاری با ایران وارد عمل شد و مدتی پیش قرارداد تولید خودرو در ایران در قالب ایجاد شرکت سرمایه‌گذاری مشترک با گروه ایدرو را نهایی کرد.

مدیرعامل رنو با تاکید بر این مطلب که بازار ایران دارای پتانسیل بالایی است؛ ابراز امیدواری کرد که برای فعالیت این گروه خودروسازی در ایران مشکلی ایجاد نشود و اعلام کرد اگر در ابتدا رنو نتواند در ایران به فعالیت بپردازد؛ تلاش خواهند کرد تا با رفع کردن مشکلات طی ۲ تا ۳ سال، تولید خودرو در ایران را از سر بگیرند چرا که به اعتقاد وی این وضعیت تا ابد ادامه نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که رئیس جمهور آمریکا تا ۱۵ اکتبر فرصت دارد تا پایبندی ایران به برجام را رسما اعلام نماید. در صورتی که این موضوع از سوی ترامپ تایید نشود، کنگره ۶۰ روز فرصت خواهد داشت تا نسبت به ادامه توافق هسته‌ای و یا خروج آمریکا از برجام تصمیم‌گیری کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.