ملاقات با لوکس‌ترین خودروی لکسوس

لکسوس تا چند سال پیش به طراحی محافظه‌کارانه متهم می‌شد اما در نسل جدید خودروهایش این محافظه‌کاری را به‌طور کامل کنار گذاشته است و شاهد طراحی جدیدی در محصولات این شرکت هستیم. تا پیش از عرضه LS جدید شاید کمتر کسی فکر می‌کرد همان سبک طراحی در بزرگ‌ترین سدان لکسوس که نقش پرچم‌دار این شرکت را بازی می‌کند ادامه داشته باشد. اما با رونمایی این خودرو مشخص شد لکسوس این بار می‌خواهد به‌طور کامل LS را متحول کند و همان خصوصیات ویژه طراحی محصولاتش را در ابعادی بزرگ‌تر به LS آورده است.

04jg466nlkgm9fsyc40l - ملاقات با لوکس‌ترین خودروی لکسوس

به این ترتیب شاهد جلوپنجره بزرگ، چراغ‌های جلو باریک و کشیده و چراغ عقب با گرافیک خاص با LED‌‌های L شکل هستیم تا به این ترتیب LS ظاهری شبیه به دیگر اعضا خانواده لکسوس داشته باشد. در نمای داخلی هم می‌توان تأثیر دیگر اعضا خانواده را دید هرچند در اینجا خصوصیات لوکس بر خصوصیات اسپرت برتری دارد. ابعاد بزرگ LS اجازه طراحی یک کابین جادار و عریض را داده است. ترکیب بی‌نظیری از چوب و چرم طبیعی در کنار فناوری‌هایی در زمینه سیستم‌های سرگرمی و نشان‌دهنده‌ها باعث شده فضای داخلی LS بسیار جذاب باشد، هرچند انتقال بخشی از کنترل‌ها به بالای پشت‌آمپر (مشابه آنچه قبلا در LFA دیده بودیم) باعث می‌شود LS در این بخش اسپرت به نظر برسد. در کنار اینها باید به توجه افراطی ژاپنی‌ها به جزییات اشاره کرد، چیزی که در طراحی برجسته رودری‌ها (در مدل‌های سفارشی) می‌بینیم. بخش زیادی از کنترل‌های خودرو به نشان‌دهنده مرکزی منتقل‌شده که کنترل آن از طریق یک موس‌پد انجام می‌شود و به همین دلیل کابین ساده و به دور از کلیدهای متعدد را شاهد هستیم که یک مزیت بزرگ برای خودرویی است که حجم امکانات ایمنی و رفاهی آن از بسیاری از رقبا برتر است.

qzcksn7fif03trzdh9k - ملاقات با لوکس‌ترین خودروی لکسوس

b3zy3en0f6dpagj0dh - ملاقات با لوکس‌ترین خودروی لکسوس

یک کابین خیلی راحت!

هرچند ظاهر LS اسپرت است اما در داخل آن راحتی و رفاه حرف اول را می‌زند. صندلی‌های چرمی این خودرو در جلو و عقب به‌صورت برقی تنظیم می‌شوند و تنظیمات هم بسیار گسترده است تا جایی که صندلی‌های جلو در ۲۸ جهت و صندلی‌های عقب در ۲۲ جهت به‌صورت برقی تنظیم می‌شوند و همه تنظیمات قابل ذخیره‌سازی است.  سیستم تعلیق LS تطبیق‌پذیر است و می‌تواند در عین نرم بودن، در زمان پیچیدن استوار باشد. در زمینه عایق‌کاری کابین، مهندسان لکسوس عملکرد بی‌نظیری داشته‌اند که البته قابل پیش‌بینی هم بود تا جایی که تقریباً در زمان حرکت هیچ صدایی داخل خودرو نمی‌شنوید.

o0j7qa30o2eiqlnrj4s7 - ملاقات با لوکس‌ترین خودروی لکسوس

خداحافظ V8

لکسوس تا پیش از این برای تمام نسل‌های LS موتورهای هشت‌سیلندر را عرضه می‌کرد اما در نسل چهارم شاهد خداحافظی LS با موتورهای هشت‌سیلندر هستیم و یک موتور V6 جایگزین آن شده است. خریداران این کلاس در کنار یک خودرو لوکس، یک خودروی قدرتمند هم می‌خواهند و اصلاً قابل قبول نیست چنین خودرویی با موتوری ضعیف عرضه شود. البته نگران نباشید چون مهندسان لکسوس با وجود حذف موتور هشت‌سیلندر توانسته‌اند توان بالایی را از موتورهای شش‌سیلندر خود بگیرند و به این ترتیب حتی با خودرویی قوی‌تر نسبت به نسل پیشین طرف هستیم.  موتور V6 و تویین توربو LS500 با حجم ۳.۴ لیتر می‌تواند ۴۱۶ اسب بخار قدرت تولید کند که حدود ۳۰ اسب بخار از مدل‌های LS460 نسل قبل قوی‌تر است، ضمن آنکه این موتور مزیت گشتاور بالا را هم به دلیل بهره‌گیری از توربوشارژر دارد. توان موتور از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود که می‌تواند تعویض دنده‌های بسیار آرامی را عرضه کند. توان موتور در حالت استاندارد به چرخ‌های عقب می‌رسد، اما سیستم AWD هم به‌صورت سفارشی برای آن وجود دارد.

uv1rkbb4njvxg0xy105 - ملاقات با لوکس‌ترین خودروی لکسوس

جمع‌بندی

چه می‌توان گفت؟ این یک شاهکار دیگر از لکسوس است که در آن ترکیبی بی‌نظیر از خصوصیات یک خودرو لوکس با امکانات فرازمینی و البته ظاهری اسپرت جمع شده است. قیمت هنوز نهایی نشده اما فعلاً صحبت از قیمتی بالای ۷۰هزار دلار برای مدل‌های پایه است. هرچند اندکی گلایه از توجه بیش از حد به عایق‌کاری و لوکس بودن خودرو و بی‌توجهی مهندسان تویوتا به خصوصیات رانندگی وجود دارد و عده‌ای معتقدند LS جدید بیش از حد راننده را در زمان رانندگی مهار می‌کند، اما با در نظر گرفتن آنکه لکسوس بیشتر لوکس است تا اسپرت، می‌توان این مسأله را ندیده گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.