بررسی سیستم تعلیق AMG پروژه یک؛ شاهکار مهندسی آلمانی

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، ابرخودروی مرسدس AMG در جریان نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ رونمایی شد. اگرچه در آن زمان اکثر توجهات به سمت پیشرانه‌ی آن، با توانایی تولید بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت، معطوف شده بود، اما حقیقت این است که در همه‌جای این خودرو ردپای مهندسی باورنکردنی آلمان‌ها به چشم می‌خورد.

e3f294cc cfc7 4d5f 8db3 df41e03c2112 - بررسی سیستم تعلیق AMG پروژه یک؛ شاهکار مهندسی آلمانی

با یک نگاه کلی به سیستم تعلیق این ابرخودروی آلمانی مشخص می‌شود که در این خودرو به‌جای استفاده از سیستم جناغی دوبل (که به علت شکل خاص، از آن‌ها با نام بازوهای A شکل نیز یاد می‌شود) از سیستم جناغی تک‌اتصاله استفاده شده است و نیروی وارد شده به چرخ‌ها از طریق میله‌های فشاری به اهرم‌های دو طرفه وارد شده و در ادامه به دمپرها و فنرها می‌رسند. این سیستم به‌طور موثری قادر به کنترل نیروهای وارده به خودرو است و پایداری و سواری مناسبی را تضمین می‌کند.

یکی از نقاط قوت قابل توجه در این سیستم، عدم استفاده از کاسه دمپر مستقل است. مهندسان مرسدس با استفاده از اهرم‌های دو طرفه و طراحی خاص محفظه‌ی فنرها، سازوکار لازم برای دفع نیروهای وارده به خودرو را فراهم کرده‌اند. این طراحی هوشمندانه ضمن کاهش وزن کلی سیستم، معضلات نصب دمپرها و اتصال آن‌ها به شاسی خودرو را حل کرده است.

2c1cac48 5783 42f0 a7cf cd81f9eccdb9 - بررسی سیستم تعلیق AMG پروژه یک؛ شاهکار مهندسی آلمانی

سیستم تعلیق طراحی شده برای عقب این خودرو به بهینه‌ترین روش نیروها و گشتاورهای وارده به هر دو تایر را خنثی می‌کند. چرخ‌های جلوی خودرو نیز تقریبا از سیستم تعلیق مشابهی استفاده می‌کنند و تنها تفاوت را می‌توان در اتصالات مربوط به فرمان خودرو دانست. سیستم تعلیق جلوی خودرو به شکل پیچیده‌ای به اتصالات مربوط به فرمان خودرو وصل می‌شود و با حرکت فرمان، هندسه‌ی سیستم تعلیق تغییر می‌کند. دلیل این طراحی پیچیده به‌طور دقیق مشخص نیست، اما احتمالا به این دلیل است که با حرکت فرمان، سیستم تعلیق در بهینه‌ترین و مناسب‌ترین وضعیت ممکن قرار گیرد و کنترل خودرو تضمین شود. با این حساب، تایرهای خودرو به‌خوبی با زمین تماس پیدا می‌کنند و انتقال قدرت به بهترین شکل انجام خواهد شد.

در ویدیوی زیر که توسط کانال یوتیوب Kyle.Engineers منتشر شده است، جزئیات سیستم تعلیق مذکور مورد بررسی و معرفی قرار گرفته است. در این ویدیو سناریوهای مختلفی که ممکن است برای این سیستم تعلیق پیش بیاید مورد بررسی قرار گرفته و عملکرد این سیستم در هر شرایط با جزئیات بیان شده است.

دانلود با کیفیت  ۳۶۰p  و  ۷۲۰p

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.