ایمن ترین شاسی بلندهای لوکس در سال ۲۰۱۷

زمانی که لندرور برای اولین بار در سال ۱۹۸۷، اولین رنجرور را به خاک آمریکا وارد کرد، ایده‌ی خودروی SUV با آپشن‌های لوکس، تقریبا ناآشنا بود و فروش شاسی‌بلندها محدود به خریدارانی می‌شد که مشاغل متمرکز بر حمل و نقل در بیرون شهر و خارج از جاده داشتند. اما امروزه مدل‌های گران‌قیتی از شاسی بلند و کراس‌اورها، به دلیل سواری مناسب و توانایی‌هایی مثل، هندلینگ خوب، سیستم‌های تمام چرخ محرک و فضای جادار و کاربرپسند، آرزوی هر خانواده‌ای محسوب می‌شوند.

افرادی که به دنبال خرید ایمنترین شاسیبلندهای لوکس هستند، علاوه بر نتایج تستهای تصادف، باید به مجهز بودن خودرو به سیستمهای پیشرفتهی ایمنی نیز توجه داشته باشند. در ادامه، ۱۱ شاسی بلند لوکس بازار که در آزمایش پنج گانهی تصادف موسسهی بیمه و ایمنی بزرگراههای آمریکا (IIHS) بهترین نمره را کسب کردهاند؛ بررسی کردهایم. خودروهای این فهرست، با مجهز بودن به سیستم ترمز اضطراری خودکار، نمره‌ی بسیار خوبی از IIHS دریافت کردهاند. آزمایش پنج گانهی تصادف موسسهی بیمه و ایمنی بزرگراههای آمریکا شامل پنج بخشِ: استحکامِ جلو، پهلو و سقف خودرو، عملکرد جلوگیری از تصادف روبرو و تست شبیهسازی برخورد با موانع کوچک مانند درخت یا تیر چراغ برق است که به تازگی به این مجموعه تست اضافه شده است. آزمایش سیستم جلوگیری از تصادف این خودروها، در قالب دو سیستم مجزا، در سرعتهای ۲۰ و ۴۰ کیلومتر بر ساعت، انجام می‌شود.

البته قابل ذکر است که IIHS، خودروهای گران‌قیمت و مدل‌های محدود، انحصاری و کم فروش را تست نمی‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

  • ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای کامپکت دنیا در سال ۲۰۱۷

با اینکه قیمت برخی مدل‌های شاسی‌بلند لوکس، بیش از ۱۰۰ هزار دلار است، اما تعداد محدودی از خودروهای این کلاس، به‌صورت استاندارد، به سیستم ترمز اضطراری خودکار مجهز هستند. حتی این سیستم، به‌صورت آپشن مجزا نیز در دسترس نیست و یا در نسخه‌های محدود و گران قیمت یک مدل ارائه می‌شود، یا در پکیج‌های آپشن وجود دارد که به ناچار، به همراه دیگر آپشن‌ها عرضه می‌شود.به همین خاطر، در ادامه وضعیت در دسترس بودن این سیستم، به همراه قیمت تمام شده‌ی خودرو به همراه آن را ذکر می‌کنیم (ترتیب لیست زیر بر اساس ترتیب ایمنی بیشتر به کمتر نیست، بلکه بر اساس حروف الفبای انگلیسی است).

aef448d8 b7a4 47bb 8bc8 55160860d184 - ایمن ترین شاسی بلندهای لوکس در سال ۲۰۱۷

۱- آکورا MDX

آکورا MDX، یکی از تواناترین شاسی بلندهای لوکس و هفت سرنشینه بازار است که در تمام مدل‌ها به‌صورت استاندارد، با سیستم ترمز اضطراری خودکار عرضه می‌شود. قیمت MDX به همراه این سیستم، ۴۵ هزار و ۲۵ دلار است.

c07ef4fb 930b 4ff8 bd0e d08daff2a0f6 - ایمن ترین شاسی بلندهای لوکس در سال ۲۰۱۷

۲- آکورا RDX

شاسی‌بلند آکورا RDX، در قالب پکیج‌های آپشن آکوراواچ (AcuraWatch) یا ادونس (Advance)، سیستم ترمز اضطراری خودکار را دریافت می‌کند. قیمت آکورا RDX به همراه این سیستم، ۳۷ هزار و ۹۴۵ دلار است.

44f60c66 5de8 4068 9b37 39c13594137a - ایمن ترین شاسی بلندهای لوکس در سال ۲۰۱۷

۳- آئودی Q7

سیستم ترمز اضطراری خودکار شهری، به‌صورت استاندارد در شاسی بلند لوکس و پیشرفته‌ی آئودی Q7، موجود است؛ اما سیستم ترمز اضطراری خودکار در سرعت‌های بالا، در قالب پکیج‌ درایور اسیستنس (Driver Assistance) و در نسخه‌های پریمیوم پلاس و پرستیژ Q7، ارائه می‌شود. آئودی Q7 به همراه این سیستم، با قیمتی معادل ۵۶ هزار و ۳۵۰ دلار عرضه می‌شود.

4addf35c 8428 43ca a396 f2d6687ee46b - ایمن ترین شاسی بلندهای لوکس در سال ۲۰۱۷

۴- کادیلاک XT5

سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار شهری و در سرعت بالا، در قالب پکیج آپشن درایور اورنس (Driver Awareness) در نسخه‌های لوکس و در پکیج آپشن درایور اسیست، در نسخه‌های پریمیوم لوکس و پلاتینیوم در دسترس هستند. قیمت تمام شده‌ی شاسی بلند لوکس کادیلاک XT5 به همراه این سیستم، ۴۷ هزار و ۶۰ دلار خواهد بود.

a4fb64bc 7a0e 4da4 a4e8 d565a6e07f46 - ایمن ترین شاسی بلندهای لوکس در سال ۲۰۱۷

۵- اینفینیتی QX60

سیستم ترمز اضطراری به همراه قابلیت تشخیص عابرپیاده، به‌صورت آپشن در پکیج دلاکس تکنولوژی (Deluxe Technology) در دسترس است. شاسی بلند لوکس اینفینیتی QX60 با دریافت این سیستم، ۵۶ هزار و ۹۵ دلار، قیمت می‌خورد.

30f2ee0c 8460 4acc aea3 d069c46b4a0a - ایمن ترین شاسی بلندهای لوکس در سال ۲۰۱۷

۶- لکسوس RX

سیستم ترمز اضطراری خودکار به همراه قابلیت تشخیص عابرپیاده در شاسی بلند لوکس لکسوس RX با قیمت ۴۳ هزار و ۲۲۰ دلار، به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود.

bd6dde4f 17cb 4ee8 82ac a1d0c787bebf - ایمن ترین شاسی بلندهای لوکس در سال ۲۰۱۷

۷- لینکلن MKX

سیستم ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخصی عابرپیاده، در نسخه‌های ریزِرو (Reserve) و بلک لیبل (Black Label) به همراه پکیج آپشن درایور اسیستنس ارائه می‌شود. قیمت تمام شده‌ی لینکلن MKX به همراه این سیستم، ۴۹ هزار و ۳۵۵ دلار است.

cae32276 64ed 43b1 97c2 869a96e8f5a9 - ایمن ترین شاسی بلندهای لوکس در سال ۲۰۱۷

۸- مرسدس بنز GLC

سیستم کمکی جلوگیری از تصادف مرسدس به‌صورت استاندارد به همراه GLC کلاس عرضه می‌شود؛ قابلیت تشخیص عابرپیاده، در قالب پکیج آپشن پریمیوم ۳ و به قیمت ۴۰ هزار و ۱۴۵ دلار، در دسترس است.

a605dfcb 4a24 436d a064 b6737deb9b3f - ایمن ترین شاسی بلندهای لوکس در سال ۲۰۱۷

۹- مرسدس بنز GLE

سیستم ترمز اضطراری خودکار، به‌صورت استاندارد در مرسدس بنز GLE کلاس موجود است. با سفارش پکیج آپشن درایوینگ اسیستنس و اضافه شدن قابلیت تشخیص عابرپیاده به این سیستم، با کسب ایمنی بیشتر، ۵۲ هزار و ۹۹۵ دلار نیز باید بپردازید.

d7f910ab e555 4757 9ae6 414ee5a5c05f - ایمن ترین شاسی بلندهای لوکس در سال ۲۰۱۷

۱۰- ولوو XC60

سیستم ترمز اضطراری خودکار شهری به همراه قابلیت تشخیص عابرپیاده و دوچرخه‌سوار، به‌صورت استاندارد به همراه کراس‌اور لوکس ولووXC60، ارائه می‌شود. اما سیستم ترمز اضطراری خودکار و تشخیص عابرپیاده در رانندگی با سرعت بالا، در نسخه‌های دینامیک و اینسکریپشن (Inscription) در قالب پکیج آپشن ادوَنسد (Advanced) و یا به‌صورت استاندارد در نسخه‌های R-Design ارائه می‌شود. XC60 به همراه این سیستم‌ها، به قیمت ۴۶ هزار و ۹۵ دلار عرضه می‌شود.

de4989da 933c 4f14 8aea ea4c402dfe0d - ایمن ترین شاسی بلندهای لوکس در سال ۲۰۱۷

۱۱- ولوو XC90

سیستم ترمز اضطراری خودکار شهری به همراه قابلیت تشخیص حیوانات بزرگ مانند آهو و گوزن شمالی، به‌صورت استاندارد در شاسی بلند زیبا و لوکس ولوو XC90، با قیمتی معادل ۴۶ هزار و ۷۴۵ دلار، در دسترس است.

منبع LEXUS MOTOR1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.