معرفی دوج چلنجر دیمون

دوج دیمون یکی از پرقدرت‌ترین خودروهای موجود است که با قیمتی کمتر ۹۰ هزار دلار عرضه می‌شود. عملکرد این خودروی عضلانی در مسیر مستقیم، فراتر از هر خودروی دیگری در دنیا است.

دوج دیمون (Demon)، سریع‌ترین خودروی جاده‌ای و تولید انبوه جهان است که در کمتر از سه ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در مسیر درگ ۴۰۰ متر هم سریعترین خودروی دنیا محسوب می‌شود؛ دیمون، پرقدرت‌ترین خودروی تولید انبوه با پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل است. اما علاوه بر این رکوردها، دیمون اولین خودروی تولید انبوه است که، تک چرخ (دو چرخ) هم می‌زند! بدون شک مدیران بوگاتی، باید موارد جدیدی را در محصولات آینده‌ی خود در نظر بگیرند.

57da9f19 6a25 460e 9292 2187b370af3b - معرفی دوج چلنجر دیمون

قطعاً اگر فرصت داشته باشید تا یک روز را با دیمون بگذرانید، چند ست لاستیک باید به همراه داشته باشید، چرا که آن روز، سراسر صرف دود کردن تایرها صرف می‌شود. بنابراین، بنظر می‌رسد که بهترین مکان برای دیمون، پیست درگ باشد. دیمون محصول کشوری است که طرفداران درگ بسیاری در آن وجود دارند. در واقع عجیب است که، ساخت یک خودروی جاده‌ای مخصوص درگ، در آمریکا تا به امروز، عملی نشده بود. دیمون دقیقا همین خودرو است. یک دوج چلنجر هلکت، که به‌طور ویژه‌ای بهینه سازی شده است، و نهایت جاه‌طلبی آن، پیمودن مسیر درگ است.

تیم کانیسکیس، رئیس بخش برندهای خودروهای سواری فیات-کرایسلر (FCA) در آمریکای شمالی، می‌گوید:

هدف ما از همان روز اول شروع طراحی دیمون، ساخت خودروی جاده‌ای بود که در خیابان به راحتی نمایش درگ را پیاده سازی کند و در ۹ ثانیه مسیر ۴۰۰ متری را طی کند.

1e7810e7 2272 418c bb2a 8bafbe646435 - معرفی دوج چلنجر دیمون

بنظر می‌رسد که هدف ساخت دیمون کاملا روشن بوده است؛ طی کردن مسیر ۴۰۰ متری زیر ۱۰ ثانیه و البته تک چرخ زدن! دیمون، واقعا یک خودروی ساده و صادق است. برای مثال، مک‌لارن ۷۲۰S، در زمان ۱۰.۲ ثانیه مسیر ۴۰۰ متری را طی می‌کند، اما دیمون، در زمان ۹.۶ ثانیه.

دیمون حدود دو تن وزن دارد، اما با وجود ۸۴۰ اسب بخار قدرت، ۱۰۴۵ نیوتن‌متر گشتاور و تایرهای مخصوص درگ، از پس این وزن برمی‌آید. با پرداخت ۸۴ هزار و ۹۹۵ دلار دیمون از آن شما خواهد بود؛ اما اگر یک دلار بیشتر بپردازید، پکیجی شامل چرخ‌های باریک و کوچک برای جلو، کنترلر موتور که بر اساس سوخت مخصوص مسابقه تنظیم شده است، لوح مخصوص مشخصات خودرو در داشبورد، و تمام قطعات مورد نیاز هم، نصیب شما خواهد شد. بدون پرداخت یک دلار اضافی و دریافت این پکیج، فقط ۸۰۸ اسب بخار قدرت و ۹۷۲ نیوتن‌متر گشتاور، و قابلیت شروع به حرکت با شتاب مناسب را خواهید داشت؛ اما با پکیج یک دلاری و استفاده از بنزین ۱۰۰ اکتان، شاید بتوانید به رکورد گینس تک چرخ، نزدیک شوید.

0b269809 1948 415f 81f3 135d2d9a526b - معرفی دوج چلنجر دیمون

اما آیا می‌دانید بهترین تمرین و آب‌بندی برای دوج دیمون چگونه است؟ هر جایی که توقف کردید، پدال ترمز را فشار داده و نگه دارید، دو پدال پشت فرمان را همزمان نگه دارید، بین دور موتور ۹۵۰ تا ۲۳۵۰ گاز دهید، پدال گاز را ثابت نگه دارید و پدال ترمز را رها کنید، محکم بشینید و پدال گاز را تا آخر فشار دهید …

شاید فکر می‌کنید که این‌کار برای جعبه دنده و بطور کلی برای خودرو مناسب نیست، اما اشتباه می‌کنید. تیم مهندسی دوج هدف از طراحی دیمون را همین کار می‌داند. در تست دیمون، بدون حتی تعویض یک قطعه (البته به جز تایر)، ۵۵۰۰ بار استارت درگ انجام شد و هیچ مشکلی پیش نیامد. نیسان GT-R با حدود سه بار استارت درگ، با مشکل دیفرانسیل روبرو و مرخص شد.

دیمون به یک سوپرشارژر با ظرفیت ۲.۷ لیتر نیز مجهز است که بزرگترین سوپرشارژر کار گذاشته شده، روی یک خودروی بنزینی عصر مدرن است. اما جالب این است که اگر در مورد دیمون اطلاعات زیادی نداشته باشید، متوجه ۸۴۰ اسب بخار آن نمی‌شوید. کافی است که حالت رانندگی را بر روی تنظیمات راحت بگذارید، تا بدون مشکلی تعویض دنده انجام شود.در داخل تغییر زیادی نسبت به هلکت نمی‌بینیم، فقط صندلی‌های جلو بزرگ و راحت هستند و زیاد دست و پاگیر نیستد. صندلی‌های ردیف عقب برداشته شده‌اند تا با نصب رول‌کیج، ایمنی خودرو تقویت شود.

84a67948 2d27 4a6e bd7b 1ed5af1b652b - معرفی دوج چلنجر دیمون

دیمون، گزینه‌ی ایده‌آل برای کسانی است که خواستار یک خودرو با تردد قانونی در جاده و قابلیت‌های بی نظیر درگ هستند؛ تیم مهندسی دوج با ساختن دیمون، بدون تخلف در گارانتی و یا نیاز به بهینه سازی بیشتر، مسلماً توجه طرفداران درگ را جلب کرده است. بدون شک، سهم زیادی از ۳۳۰۰ دستگاهی که توسط دوج عرضه می‌شود، باز هم توسط طرفداراندرگ بهینه‌سازی خواهد شد. چرا که تقویت یک خودرو برای عاشقان درگ، انتها ندارد.

دوج چلنجر دیمون - معرفی دوج چلنجر دیمون

منبع TOPGEAR
1 نظر
  1. مجید می گوید

    این خودرو(دوج چلنجر) هر چقدر قوی و پرشتاب باشه و ایمنی بالایی هم داشته باشه و تمام شرایط یک خودروی خوب را داشته باشد هرگز نمیتونه رقیب خوبی برای پراید چهل میلیونی باشه و شرط میبندم که اگر هر دو خودرو را ببریم نزد بهترین کارشناسان خودرو،حتما پراید در همه مراحل،این خودرو و دیگر خودروها را با اختلاف بسیار زیاد پشت سر میگذارد.همه میدانیم که هیچ خودرویی مانند پراید ایمنی،راحتی و آرامش و امکانات بالایی ندارد و این کشته های جاده ای هم اصلا ربطی به پراید ندارد.پراید از هنگام ورود تا حالا اصلا حادثه ای نداشته و مردم زیادی را به کشتن نداده و این دیگر ماشین ها مثل بنز،تویوتا،بی ام دبلیو و هیوندای هستند که سالانه بیست هزار کشته میدهند.تمام شرکتهای مهم واردات خودرو در اروپا و آمریکا مشتاق وارد کردن خودروی پراید هستند ولی ما برای اینکه اطلاعات مهم و محرمانه ساخت این خودرو برای بیگانه ها فاش نشود این خودرو را صادر نمیکنیم.
    ای وای به حال ما که مسئولان کشورمون که به خواست و اراده مردم آدم شدند زندگی های بسیار مجلل داشته باشند و ماشین های گران قیمت میلیاردی سوار بشوند و خودشان و تمام خانواده شان چند تابعیتی باشند و مابقی مردم حتی نتوانند یک خودروی بسیار آشغال مثل پراید بخرند که با خانواده راحت باشند.تازه اگر این پراید وسیله سفر به آخرت مردم نشه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.